Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ville du gå af med dette? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Så den også gal hjemme hos mig, konen syntes mine højtalere fylder for meget. Det enda selv om jeg har købt mindre som tiden er gået.

Vi har idag.

Fronthøjtalere - 2 x XTZ 99.26
Sub - 1 x XTZ W10.16

Jeg er blevet tilbudt 4000kr afhentet for sættet, = 3000 der går tabt.

Nu er det sådan at jeg har en Emotiva XPA-5 på vej, som konen ikke ved en disse om "det en forstærker på 40kg fra USA" puha, hvordan siger jeg dette ;)

Ville du sælge og købe lidt andet til 4000 som giver kredit hos konen, eller ville du beholde det og sætte det til min Emotiva.

Skal heller ikke fylde for meget, og syntes ikke der er mindre som lyder godt. 
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Det er ikke et hifi-, men et parterapispørgsmål. Hvem bestemmer over stuen? Og indretningen i huset i det hele taget?

Har fruen plads til sine gøremål, eller er det dit grej der fylder hele hytten? Tjek tøjskabe, skoreoler, amagerhylder. Fortæl
hende på en respektfuld måde at du anerkender hendes æstetiske indvendinger, men at musik er din hobby, og at 2 XTZ99 i
de kredse regnes for de rene pygmæer. Kvinder bliver ikke sure, fordi man siger nej. Det er værre altid at sige ja for at bevare
husfreden - det holder op med at virke. Så hellere en gang imellem undlade at gå på kompromis.

Man kan høre piger, der gerne vil have små HT, fortælle om fester, hvor man ikke kunne danse pga. to små skodhøjttalere. Så
forklarer man høfligt noget om at lydstyrke kræver lidt højttalervolumen.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 September 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Vist jeres husholdning er som de fleste i DK, så har i fælles økonomi (du tjener sikkert mest ), det er din kæreste som har bestemt det meste af indretningen osv.

Så som jeg ser det, så er det ikke et spørgsmål om at gå med til det. Det er et spørgsmål om at have n****r nok til at sige fra, for du bord der lige så meget som hende og betaler halvdelen af huslejen. Men ok til dit forsvar, så er de fleste danske mænd/ drenge også kun tøffelhelte og lader sig "tryne" af fruen derhjemme

Tager du et kig på vores stue så ser du tydeligt at fruen har meget lidt at skulle have sagt, hvad angår min hobby/hifi. Det gælder om at finde dem helt unge, så kan de stadigvæk opdrages til ens fordel  

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Martin, det som Pierre skrev var det samme, jeg prøvede at skrive på en diplomatisk måde.

Men det er altid smart at signalere at man anerkender konens synspunkt - men at højttalerne desværre bliver hvor de er.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

ÅÅh Åh. Jeg kender udemærket godt den diskution og mave fornemmelsen omkring at skulle gå på kompromi med sin hifi hobby, eller såre ens elskede.

Hvis du virkeligt brænder for den gode lyd, må du forklare hende at det er din passion. Der må være plads til jer begge to. Kan du så ikke gå på kompromi på et andet punkt, hvor hun syntes et eller andet er meget vigtigt for hende?

Da jeg købte nye højtalere, gik vandende også meget højt her hjemme ugen op til og ugen efter. Jeg fik forklaret min kæreste at det var meget vigtigt for mig at have god lyd, og at få netop disse højtalere, var en stor drøm for mig der gik i opfyldelse.
Det skal siges at efter jeg fik "lov" til at købe disse højtalere, har jeg ikke så meget at skulle have sagt ang. indretningen i vores lejlighed, ud over Anlægget 
Men det er også fint med mig, min kæreste har en god smag.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hjemmet er kvindens domæne og har mænd ikke forstået det, har de ikke forstået ret meget. Havde det været anderledes, ville denne og lignende tråde jo ikke dukke op med jævne mellemrum.

De mænd der har slået i bordet og tror de har n..... har bare været heldige, at møde en kvinde som ikke går op i den slags petitesser.

Så hold op med det piveri og opfør jer som rigtige mænd, uden for hjemmet.

Med venlig hilsenAngry

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 11 September 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Du kan jo starte med at sige, at hvis højttalerne ryger ud så kommer der nogle endnu større ind igen!

Ellers kan du vise hende nogle skrækeksempler på hvordan det kunne se ud! F.eks. dette billede af enhver kvindes mareridt. Mit anlæg som det så ud for en ca. 5 år siden. Jeg havde faktisk en kæreste på det tidspunkt!

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Woe er det både Accuphase og Pass effekter du har stående der 

Er du hifi-kræsen?

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Hjemmet er kvindens dom�ne og har m�nd ikke forst�et det, har de ikke forst�et ret meget. Havde det v�ret anderledes, ville denne og lignende tr�de jo ikke dukke op med j�vne mellemrum.

De m�nd der har sl�et i bordet og tror de har n..... har bare v�ret heldige, at m�de en kvinde som ikke g�r op i den slags petitesser.

S� hold op med det piveri og opf�r jer som rigtige m�nd, uden for hjemmet.

Med venlig hilsenAngry

Så det du siger at vi bare skal bukke under for vores kvinders ønsker der hjemme, og lade være med at spørge til råds omkring hvordan man både holder fast i sin hifi hobby og lever sammen med en kvinde samtidigt.
Så rigtige mænd viser ikke at de har problemer ud ad til

Er du hifi-kræsen?

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Fik lige talt med hende, og nu viser det sig at problemet er højtalere på standere. Vores lille dreng på lige 1 år og et par dage er begyndt at gå, så hun er bange for de ryger ned over ham da han vipper dem når han ellers kommer hen til dem.

Spurgte om nogle gulv højtalere så var ok, og sørme ja det er ok bare de ikke kan vælte

De skal ikke koste så meget mere end 4000 - 6000 totalt.

Der mange at vælge imellem:

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/golvhogtalare

Disse ser gode ud: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/golvhogtalare/X TZ-99.36-Pianolack

Koster: 7000 - det 3000 jeg selv skal punge ud med. ? Måske der nået lidt billigere.

Husk at denne er på vej:

http://emotiva.com/xpa5.shtm

Power output (all channels driven):
300 watts RMS @ 4 ohm (0.1% THD)
200 watts RMS @ 8 ohm (0.1% THD)
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Har prøvet det samme...højtalerne er her endnu, men....

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

hva med dem her
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164796

Er du hifi-kræsen?

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 11 September 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Jeg smider lige et bud på et sæt, måske drukner de ikke i mængden:

DLR R66 Kirsebær vinyl
DLS R66 Kirsebær finer

Hvis du kigger i min sig. ser du sikkert, at det er disse jeg selv har stående, og det gør mig muligvis en smule inhabil
Men de bliver desværre ikke foreslået så ofte som jeg måske syns de skal
De spiller fremragende, og er flere steder blevet rost for at spille over deres prisklasse, og det vel og værke til normal prisen.
Skulle du have interesse i disse, vil jeg anbefale finer udgaven, evt. i en anden farve hvis du vil smide pengene, da finish er
noget bedre, end vinyl udgaven som jeg selv har.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

Hjemmet er kvindens domæne og har mænd ikke forstået det, har de ikke forstået ret meget. Havde det
været anderledes, ville denne og lignende tråde jo ikke dukke op med jævne mellemrum.

De mænd der har slået i bordet og tror de har n..... har bare været heldige, at møde en kvinde som ikke går op i den
slags petitesser.

Så hold op med det piveri og opfør jer som rigtige mænd, uden for hjemmet.

Med venlig hilsenAngryhttp://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley7.gif">

Du giver ingen mening...

I min verden er hjemmet ligeså meget mandens som kvindens, og skal jeg finde mig i at flytte pyntepuder hver gang jeg vil
sætte mig i sofaen (bare lige for at tage et eksempel), så har hun denuntenfløjteme også bare at finde sig i MIT pyntenips
(hifi).

Mit bud til Martin er at forklare hans dame hvordan verden hænger sammen! Det fåes ikke meget mindre end det han har
alligevel, og plads til ham og hans hobby skal der også være..

Held og lykke Martin
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 September 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Mange kvinder er i realiteten meget traditionelle m.h.t. opfattelsen af, hvem der bestemmer over hjemmets indretning, og det samme kan siges om mænd. Så, hvis mænd har nogle specielle krav (udsprunget af f.eks. hifi interesse), giver det naturligt anledning til konflikter.

Ordentlig kommunikation hjælper en del (Martins post tyder da på det: "Fik lige snakket med hende..."), og desuden tror jeg i sidste ende, at tøserne har mere respekt for en fyr, der holder fast i sit, OG forklare
r hvorfor.

Et spørgsmål: Kan nogen forklare mig, hvorfor kvinder rask væk gouterer store, grimme TV'er, men går i koma over et par ret diskrete, slanke gulvhøjtalere? 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 September 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

martin22cph skrev:
Fik lige talt med hende, og nu viser det sig at problemet er højtalere på standere. Vores lille dreng på lige 1 år og et par dage er begyndt at gå, så hun er bange for de ryger ned over ham da han vipper dem når han ellers kommer hen til dem.

Spurgte om nogle gulv højtalere så var ok, og sørme ja det er ok bare de ikke kan vælte

Disse ser gode ud: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/golvhogtalare/X TZ-99.36-Pianolack

Koster: 7000 - det 3000 jeg selv skal punge ud med. ? Måske der nået lidt billigere.

Husk at denne er på vej:

Så endte det jo heldigvis lykkeligt alligevel og endda med forbedringer,

de fleste kvinder er jo ikke slemmere end vi gör dem. Jeg er så heldig at väre skånet for WAF og andre begränsene faktore... hun acceptere de fleste ting sålänge det er pänt og det kan forsvares af mig... så jeg er rigtig glad for min kvinde

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Sendt: 11 September 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

martin22cph skrev:

Husk at denne er på vej:

Hvis du er tilfreds med de nuværende højttalere kunne det mon så være muligt at fastgøre dem til standerne og evt fylde sand i standerne hvis de ikke er tunge nok?

Har lige for sjovt prøvet at hive fat i mine Dali Ikon7 som efter moderne "standarder" ikke er er helt små gulvhøjttalere, de står på de originale spikes på et gulvtæppe og dem kan man nu også vippe med uden at bruge de store krafter.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 September 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Har prøvet det samme...højtalerne er her endnu, men....

mvh

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 12 September 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Det handler om helhed. Kvinder ser deres hjem, og især stuen, som en helhed der også skal præsentere hendes  smag og sans for indretning udadtil. Så går det ikke, at der står et par højtalere og nogle blanke eller sorte metalkasser med diverse lys i og spolerer helheden. At der samtidig er ganske få kvinder som rigtigt, sådan som vi mænd gør, interesserer sig for musik, for slet ikke at tale om lyd, ja, så har vi vel en del af forklaringen her.

At det forholder sig anderledes med TV kan vel ikke undre nogen, specielt ikke efter det er blevet til fladskærme, istedet for vaskemaskine store analoge TV. Når programudbudet, i særdeleshed, i de kommercielle kanaler ovejende henvender sig til kvinder, som de skal forholde sig til og kunne tale med om på jobbet og iøvrigt spejle sig i, ja, så kan man vel nærmest ikke leve uden.

Alt dette er bare snik-snak og ændrer ikke ved, at det er kvinderne som styrer derhjemme.

Og til "janils": Så kan du jo spekulere lidt over, hvorfor du ikke har det mere.Wink

Med venlig hilsenEvil Smile

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum