Forfatter |
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moderne DACs styrer også clocken idag (timing). Tidligere var der mange der opgraderede begge dele (internt)
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. Får en ny DAC indflydelse på hvorvidt min afspiller kan få det sidste lyd ud af en SACD? Det gør den vel ikke?
__________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 September 2010 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ik om jeg er helt med...
for at læse SACD kræver det et løbeværk, som kan afspille SACD.
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er vidst fint med  - og det regnede jeg også med. Har nemlig "Dire Straits - Sultans Of Swing - The Best Of" og det er en SACD, og der er en fænomenal lyd på den skive - selvom min afspiller ikke kan få alt ud af den SACD så lyder det simpelthen bare  Så det var bare af nysgerrighed
|
Til top |
|
|
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en Logitech Touch og en usb harddisk med strømforsyning, læg alt dit musik på harddisken og afspil hele din samling fra
sofaen.
Det koster omkring 3000 kr også køb en ordentlig forstærker, måske en H/K igen den kraftigste ever med indbygget DAC:
http://www.harmannordic.com/dk/products/Harman+Kardon/Amplif iers/HK+990
Så kan der leges lidt med den indbyggede i Touch og H/K.
Touch køber du selvfølgelig her: http://www.streamtech.dk/audio-logitech-35/logitech-squeezeb ox-touch-424.html
For at være på den sikre side, køber du 2 harddiske og tager en backup. Så mangler du bare at købe masser af musik...
__________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
Canton højtt., neutral, dynamisk, spilleglæde, bedste finish.
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit bud, men tror ikke det bliver løsningen. Vil gerne fortsat have fat i en CD engang imellem, og selvom HKs forstærkere er strømstærke så har både jeg og venner i omgangskredsen dårlige erfaringer med HK produkter, så jeg tror måske jeg kigger andre steder hen... Men kan sagtens følge dit forslag, og den Touch er da også meget interessant hvis man nu skulle udvide anlægget på den måde... :) __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tidligere i denne tråd nævnte jeg, at jeg måske fik mulighed for at låne en NAD C375BEE og en NAD C565BEE cd-afspiller med hjem, og det er lykkedes! Har derefter brugt hele dagen og det meste af aftenen på at lytte til dette spændende grej; med blandede følelser til følge... Det skal ikke lyde som om at det hele er skidt og forfærdentligt, for det er det bestemt ikke. Forstærkeren har muskler så det basker, og der skal drejes overraskende lidt for at der kommer lyd i Jamoerne, for slet ikke at nævne at volumen skal stå meget lavt ved normal lydstyrke! Den er meget og langt mere kontrolleret i især bassen men også lyden generelt, end min Technics forstærker er det, og det er p***e godt. Krabaten leverer virkeligt noget strøm og man kan høre at Jamoerne bliver holdt i stram snor - at NADen tilsyneladende ligger liiiige til den varme side rent lydmæssigt, det klæder også Jamoerne særdeles fint. Desværre så stopper det her... Det er i hvertfald her at jeg får hænderne lidt ned igen. Jeg har som sagt også lånt en C565BEE og en DacMagic. NAD afspilleren gør det fint. Det skal der vel egentligt ikke være nogen tvivl om, for den lyder vitterligt ganske fint, men set i forhold til min 10 år gamle Technics afspiller, så er den en skuffelse af betragtelig størrelse! Jovist, NAD afspilleren leverer et klarere lydbillede, lidt mere til bredden og sammen med forstærkeren får den lidt mere lyd med i toppen og bunden (diskant+bas). Men set i forhold til hvor meget dyrere denne NAD er end min Technics, så må skuffelsen være på plads, og det overrasker mig sådan set lidt... havde forventet mere af NAD afspilleren! Skal man virkeligt give 10.000 kr for en god cd-afspiller som virkeligt leverer varen? (jeg vil stadigvæk prøve Cambridge C840 som skulle spille røven ud af bukserne på AL konkurrence... det har jeg i hvertfald læst  ) Hvad så med denne DAC Magic? Joeh... hvad med den? jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg synes om den. Skal nok have lyttet lidt mere til den. Den hæver lyden fra min Technics afspiller til noget der ligger midt imellem min Technics afspiller og NAD afspilleren, men har endnu ikke fået lyttet så meget til den endnu, men umiddelbart forstår jeg ikke hypen omkring denne DAC. NAD sættet er iøvrigt butikkens udstilling så der er ikke tale om out-of-the-box Nå... skal vidst have liv i skidtet igen... (som nu har stået tændt hele dagen)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Skal man virkeligt give 10.000 kr for en god cd-afspiller som virkeligt leverer varen?
|
|
|
JA! eller mere...
Som jeg skrev tidligere, mener jeg at man skal op i omkring 5.000 for en DAC der rykker lidt ud over en almindelig cdspiller.
Og så skal du jo have et løbeværk til den... Der kan du jo starte med din Technics og måske afvente et godt brugttilbud på et decideret løbeværk. Eller du kan købe en afspiller til måske 3k og bruge den.
Skal det være i den lydklasse, skal du nok give 10.000+ for en cd-spiller...
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk en ret skuffende tanke. Denne NAD kan opsample til f.eks. 192 KHz, og hifiklubben praler jo næsten med "god dac" til både PCen eller DAB radioen som to eksempler jeg lige nævner. Men der er jo ingenting der er så skidt at det ikke er godt for noget: min gamle CD gør det jo faktisk bedre end jeg gik og troede...  Men 10000 dask er sgu mange penge for en CD-afspiller, så måske man skal rette synet mod noget brugt som ikke er alt for gammelt!? Eller er den Stello DAC "the one and only" (og som sikkert kun fås af ny)?? Bliver sgu nok nødt til at ofre de par tanke benzin på at køre en tur til f.eks. Fynsland og give den et lyt - måske endda låne den med hjem, men det er næsten for sindssygt  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stello er et godt bud. En Music Hall DAC 25.2 ligger i samme prisklasse og burde kunne høres i Midtjylland. Den spiller også ret godt!
Du skal være velkommen til at komme her og lytte til en 40k cd-spiller få bank af et pladespillersetup til under det halve. Så kan du få en idé om, hvor "lidt" man får for 40.000...
Hvis de reklamerer for en god DAC til PC eller DAB, siger det jo en hel del om, hvilken klasse de selv mener, DAC'en er i. Havde de opreklameret den som en god opgradering til en god cd-spiller, havde sagen nok været en anden.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 September 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
Tak for dit bud, men tror ikke det bliver løsningen. Vil gerne fortsat have fat i en CD engang imellem,
og selvom HKs forstærkere er strømstærke så har både jeg og venner i omgangskredsen dårlige erfaringer med HK produkter,
så jeg tror måske jeg kigger andre steder hen... Men kan sagtens følge dit forslag, og den Touch er da også meget
interessant hvis man nu skulle udvide anlægget på den måde... :) |
|
|
Du tager bare din nye cd og ligger ind på den USB-enhed og du kan nyde den fremover uden at skulle op af stolen.
Og.... en ny strømforsyning til Touch og du må gerne sammenligne den med en cd-afspiller til over 10000 kr i ren lydkvalitet.
Senere kan du så rode med en DAC, eller købe en forstærker med DAC indbygget.
Du vil ikke fortryde er jeg sikker på.
Se her: www.streamtech.dk __________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Du skal være velkommen til at komme her og lytte til en 40k cd-spiller få bank af et pladespillersetup til under det halve. Så kan du få en idé om, hvor "lidt" man får for 40.000...
|
|
|
Det vil jeg slet ikke afvise kunne være interessant  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
MichaelJDK skrev:
Tak for dit bud, men tror ikke det bliver løsningen. Vil gerne fortsat have fat i en CD engang imellem, og selvom HKs forstærkere er strømstærke så har både jeg og venner i omgangskredsen dårlige erfaringer med HK produkter, så jeg tror måske jeg kigger andre steder hen... Men kan sagtens følge dit forslag, og den Touch er da også meget interessant hvis man nu skulle udvide anlægget på den måde... :)
|
|
|
Du tager bare din nye cd og ligger ind på den USB-enhed og du kan nyde den fremover uden at skulle op af stolen. Og.... en ny strømforsyning til Touch og du må gerne sammenligne den med en cd-afspiller til over 10000 kr i ren lydkvalitet. Senere kan du så rode med en DAC, eller købe en forstærker med DAC indbygget. Du vil ikke fortryde er jeg sikker på. Se her: www.streamtech.dk |
|
|
Så du mener altså at den indbyggede (og ret billige efter prisen at dømme) DAC kan hamle op med væsentligt dyrere DACs? Den trådløse ting har en masse features som f.eks. Stelloen ikke har, og der må jo spares et sted  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 September 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den billige DAC i Touchen gør det meget godt, og når der er råd skal der en bedre ekstern til, eller en forstærker med en
indbygget.
Men så er du igang med en fremtidssikret lækker løsning, hvor du også har mulighed for en bedre strømforsyning
senere............
__________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 September 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Den billige DAC i Touchen gør det meget godt, og når der er råd skal der en bedre ekstern til, eller en forstærker med en indbygget. Men så er du igang med en fremtidssikret lækker løsning, hvor du også har mulighed for en bedre strømforsyning senere............ |
|
|
Hvis der skal en ekstern DAC til for at touch bliver rigtig god, så var det måske smartere at starte med DAC. På den måde får Michael jo den gode lyd fra starten af. Så er det bare "smartheden" der mangler...
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 13 September 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens få et nyt anlæg der spiller fint til 10k, der er mange herinde der vrøvler og vil prakke dig uforholdsmæssigt dyre upraktiske løsninger på. Det jeg købte for 6 - 7 år siden og som stadig er hifi af høj klasse er her i nyere udgaver der har vundet EISA prisen for bedste stereo forstærker:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_ pma-1500ae_forstaerker_soelv.htm den koster 5995 kr.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/deno n_dcd-1500ae_cd-afspiller_soelv.htm den koster 4895 kr.
Dette er godt nok lidt forbi de 10k, men så har du produkter der også er topprodukter om mange år. De er gennem musikalske og Hifi rigtige. Der er kommet udgaver der hedder 1510 men der er lidt dyrere. Så måske kan du få rabbat på disse.
Så hvis jeg skulle købe ville jeg købe dem igen. Men du må ud og lytte, prøv at se hvad forskellige forhandlere har, disse er fra HIFI klubben og de har også fine hifi rigtige sæt der er billigere.
Men væsentligst af alt gå ud og lyt hos forskellige forhandlere og se hvad du foretrækker !! __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|