Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Falsk varebetegnelse? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er om mange highendmærker idag er opkøbt af griske pengemænd, som ikke har bekymringer om hvorvidt et brand udvandes. 

Man har set det før.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005

Vedr. B&O med Philips billedrør, bør man vel lige nævne at B&O vist nok havde deres egen CRT produktion hos Philips, og at de CRT billedrør der ikke blev godkendt af B&O til brug i deres produkter blev destrueret, så de havde en væsenligt mere omfattende kvalitetskontrol og det kan have indflydelse stor på kostprisen... og derved  også salgsprisen...

B&O bruger bla. også Sharp LCD paneler i en af deres serier, lige som Sony, Philips (i deres 21:9 model og andre topmodeller 9xxx serierne, måske snart også 7xxx) og Pioneer gjorde (RIP)

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland

ICEpower sælges også i alle prisklasser, men da der ikke som sådan er et "moderprodukt" er det svært at sige der er tale om kopier.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hvis vi et øjeblik ser bort fra al svindelen. Hvor meget kan der egentlig "high-endes" på en  "ren" Bluray-afspiller? Det er klart at på multiformat maskinerne er der nok at tage fat på. Men m.h.t. BD afspilningen ligger billedkvaliteten jo i selve formatet. En afspiller kan sikkert bringes til at forringe selve den grundlæggende billedkvalitet - men hvor meget kan den forbedres?

P.t. bruger jeg kun min BD-afspiller til  - ja BD-afspilning.

Jeg ved ikke med lydoverførslen via HDMI???

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

Men m.h.t. BD afspilningen ligger billedkvaliteten jo i selve formatet. En afspiller kan sikkert bringes til at forringe selve den grundkæggende billedkvalitet - men hvor meget kan den forbedres?

Her kan valget af videoprocessorer/ dacs mm. vel have stor indflydelse på resultatet?

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

RiverKing: jeg kan (tildels) tilslutte mig din signatur

Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Se nøgen-billederne af Goldmund DVD'en og Pioneer DVDen på dette svenske site:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=245601&am p;st=0

Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:
Batman skrev:

Men m.h.t. BD afspilningen ligger billedkvaliteten jo i selve formatet. En afspiller kan sikkert bringes til at forringe selve den grundkæggende billedkvalitet - men hvor meget kan den forbedres?

Her kan valget af videoprocessorer/ dacs mm. vel have stor indflydelse på resultatet?

Det svare vel til at sige at alle Full-HD Tv gengiver billederne lige godt pga. deres fysiske opløsning på 1920x1080

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
RiverKing: jeg kan (tildels) tilslutte mig din signatur

Og jeg din...

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Entry skrev:

Se nøgen-billederne af Goldmund DVD'en og Pioneer DVDen på dette svenske site:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=245601&am p;am p;st=0

Ja det ligner sgu lidt... men mon ikke de grønne kabler er bedre end de røde

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Hvis vi et øjeblik ser bort fra al svindelen. Hvor meget kan der egentlig "high-endes" på en  "ren" Bluray-afspiller?

Jeg er enig i den betragtning. Kvaliteten ligger i mediet og ikke afspilleren.

Man kan muligvis hente lidt med en rigtig rigtig god afspiller, min erfaring siger mig dog, at det næppe bliver ret meget. Hvis man benytter ren digital overførsel, så tror jeg aldrig at der kommer stor forskel i performance fra en god afspiller til 5kilo og op til 30kilo.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Iron Man skrev:

Batman skrev:
Hvis vi et øjeblik ser bort fra al svindelen. Hvor meget kan der egentlig "high-endes" på en  "ren" Bluray-afspiller?

Jeg er enig i den betragtning. Kvaliteten ligger i mediet og ikke afspilleren.

Man kan muligvis hente lidt med en rigtig rigtig god afspiller, min erfaring siger mig dog, at det næppe bliver ret meget. Hvis man benytter ren digital overførsel, så tror jeg aldrig at der kommer stor forskel i performance fra en god afspiller til 5kilo og op til 30kilo.

Ja det er jo trods alt kun 1-taller og 0'er, sålænge de kommer ud i samme rækkefølge burde det jo være fint... Men alligevel er der billedkvalitets forskelle på forskellige BD afsp.'ere. ???    Men jeg vil give dig ret så langt, at det er ikke forskelle der gør produktet 8-10 (eller flere) gang dyrer 

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:
Ja det er jo trods alt kun 1-taller og 0'er, sålænge de kommer ud i samme rækkefølge burde det jo være fint... Men alligevel er der billedkvalitets forskelle på forskellige BD afsp.'ere. ???    Men jeg vil give dig ret så langt, at det er ikke forskelle der gør produktet 8-10 (eller flere) gang dyrer 

Hvis du tager fx en Oppo afspiller (som jeg ikke selv har prøvet) til 5 tkr. men den får mange gode ord med på vejen, så tror jeg næppe at ydelsen bliver ret meget bedre, uanset hvad du vælger til digital overførsel.

Kører man fx analog lyd, så er historien en anden. Der er jo digital signalbehandling DSP, D/A del osv. Min nuværende BD-P1400 lyder fx væsentligt dårligere ved brug af 5.1 analog TrueHD end min NAD M15 gør ved afspilning af almindelig Dolby Digital.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

"You can never underestimate the stupidity of the general public." - Scott Adams

Den læresætning må være det første marketingafdelinger lærer
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Det er typisk
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

hi-sonny-fi skrev:
Det er typisk

Hvad er?

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
For de dovne som måske ikke ved hvad det handler om:

Lexicon vs. Oppo

Jeg vil dog sige at dette er det eneste eksempel jeg har hørt om hvor hele maskinen er ens. Med B&O, etc. er det vel blot tale
om genbrug af visse komponenter og/eller design.

Tilføjet: Så virker linket

JBL har også en dims, der er den samme som en Lexicon.
That's life, når få store firmaer ejer de fleste af producenterne.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:
Ja det er jo trods alt kun 1-taller og 0'er, sålænge de kommer ud i samme rækkefølge burde det jo være fint... Men alligevel er der billedkvalitets forskelle på forskellige BD afsp.'ere. ???   

Når vi taler om video:

Der ligger en meget stor misforståelse i dét med at blu-ray er nemt at gøre rigtigt. Det er IKKE bare et spørgsmål om at flytte 1'er og 0'er fra skiven til HDMI-udgangen. Billedet på skiven er komprimeret, og pædagogisk sagt kan man sige at der ligger ét format på skiven og benyttes et andet format på HDMI udgangen. Ikke helt som at konvertere fra digitalt til analogt, men det kan godt sammenlignes lidt. Forskellen er at der hér findes én rigtig måde at gøre det på. Problemet er at en del afspillere gør det forkert (dog ikke så mange som når vi taler DVD-afspillere). Forskellene mellem blu-ray afspilningen i forskellige blu-ray afspillere, ligger derfor ganske enkelt i om de gør det rigtigt eller ej. At der er forskel i praksis, er ikke et bevis på at teorien om rigtigt/forkert ikke passer, det er et bevis på at alle ikke gør det rigtigt!

Derudover er der en række forskelle hvor det ikke er helt så sort/hvidt, primært de-interlacing og skalering af DVD, samt de-interlacing af 1080i blu-ray skiver, hvor forskellene kan være store. "Problemet" her er at det ikke er voldsomt dyrt at gøre det godt, hvis man ved hvad man laver. Og har du først en afspiller der gør det godt og rigtigt, så er der ikke så meget du kan gøre for at forbedre det. Og først og fremmest, der er SLET ikke noget som små niche-producenter af high-end audio-udstyr har know-how til at forbedre.

Det store problem for high-end producenterne er i virkeligheden netop dette, bare fordi de er gode til at lave dyrt, tungt udstyr der lyder godt, har de ikke nødvendigvis nogen som helst know-how om video. Der findes surround-processorer i den MEGET dyre ende, der har video-kredsløb der er lodret forkert konstrueret. Balladen her er at hvis de skal gøre det selv, og laver så små styktal som tilfældet er, så ender et produkt med et 6-cifret prisskilt med ganske enkelt at yde ringere end en mainstream vare til få tusinde kroner. Problemet er ikke engang at de ikke kan forbedre på et korrekt produkt, problemet er at de ikke engang kan nå OP til at gøre det korrekt, hvis de skal gøre det selv. Så de står med valget mellem at bruge rigtigt mange penge på at udvikle noget der stadig er noget skrammel, eller at implementere et billigt kredsløb, der rent faktisk performer godt. Oppo-klonerne skal da roses for i det mindste at have fundet frem til det bedste produkt at klone. Jeg ved ikke rigtigt hvad der er værst, at sælge en Oppo klon for 5 gange prisen, eller at tage 10 gange prisen for noget man selv har udviklet, men som er ringere? At et firma selv har lavet det, er mildt sagt ikke nogen garanti for at det så også er godt.

Det er klart at det stiller spørgsmålet om der overhovedet er brug for high-end blu-ray afspillere. På billedsiden er svaret efter min bedste overbevisning nej. Det er high-end ydelse det drejer sig om, og det er tilfældigvis sådan med blu-ray afspillere, at man ikke behøver betale high-end pris for at få high-end ydelse. Det gælder også andre produktgrupper, men dét kan vi diskutere i en af kabel-trådene

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 September 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Så er Oppo  BD83 igen havnet i en high-end afspiller. Denne gang er det af mærket Theta, og modellen hedder Theta Compli Blu. I modsætning til Lexicon lægger Theta dog ikke skjul på at deres maskine er baseret på en Oppo BD83. Man har ønsket at lave en BD-afspiller i et design der matcher de øvrige apparater Theta har på programmet. Så for de ca. 28.000 som Compli Blu koster får man altså en Oppo bd83 med et mere gedigent chassis, et forbedret drev og en bedre strømforsyning samt måske et par andre finesser. Det forlyder ikke om Theta har stretch-funktion til 2.35 film eller kan skubbe undertekster. Derudover er den låst på regionskoden.

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 September 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

B&O LE6000 / ME6000 = Philips GR2.2 TV - Kun design og fjernbetjeningskoder til forskel.
B&O M20 / MX2000 / MX3000 = Thomson / Saba  -  Kun design og fjernbetjeningskoder til forskel
B&O MX1500 ( 15" CRT TV ) = Philips CP90AE - Kun design og fjernbetjeningskoder til forskel
B&O VX4500 / VX5000 / VX7000 ( De flade ) = Hitachi video i flad aflang kasse
B&O V6000 / V7000 = Philips Turbo Drive i andet design
B&O V3000 = Anden japansk video - kan ikke huske fabrikatet

B&O CDx = Philips CD104 / CD304

Mhp. Harman / Lexicon..:
  Harman Consumer electronics EJER Lexicon ( og Mark Levinson og ...._Mange Flere_ ) - gad vice hvem der ejer OPPO...

JBLfan

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes