Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 12:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: high fidelity R.I.P. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 November 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Vil prøve at finde en erstatning for H.F. Har tænkt på et engelsk blad. Men de er noget dyre i kiosken.

Var lige inde på HiFi Worlds hjemmeside. Kan se det er noget billigere at tegne et abonnement og få det fra England.

Men nogen som kan anbefalde hvilket blad det skal være.

Er ikke teknisk, vil bare læse lidt om nyt inden for hifi, og plade anmeldser.

HIFI World hvad findes der nu mere?

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 November 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Det er da en forfærdelig trist nyhed. Det er da et tab, at Danmark ikke længere har et eneste trykt hifi-blad.

Tilbage er kun samlingen i reolen - med KELS fantastiske pladeanmeldelser, Poul Ladegaards usædvanligt forbilledlige artikler (han var nærmest en foregangsmand) og K.S. Møllers ubegribelige ekcentriciteter. Det var fantastisk - mange af de første udgivelser stammer fra en tid, hvor tingene blev taget alvorligt! Og på trods af internettet, har bladet til det sidste alligevel formået at åbne mine øjne for masser af ting, jeg ikke selv ville have opdaget blot ved at surfe rundt på nettet. Og tag blot de 80 reference CD'er: Berygtet for alle de mærkelige musikeksempler - og alle de sjove og spændende ting, man ellers aldrig havde fået kendskab til.

High fidelity har bragt masser af artikler, som i mindre grad har haft min interesse eller som jeg har været direkte uenig i, men det er ligegyldigt, vi er ikke alle ens, og der er masser af højdepunkter af glæde sig over. Det er muligt, at jeg har en masse blade til gode på min abbonnements forudbetaling, men det skal være de gode folk vel undt. Det er vel ikke for sjov, at man ophører med at udgive Danmarks længst overlevende hifi-blad, og hvad der for mange af de gode folk vel efterhånden nærmer sig noget, der ligner et livsværk.

Herfra skal kun lyde et kæmpestort tak for alt. Og min dybeste beklagelse.

Til top Vis Analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analog

JoeD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Analog skrev:

Det er da en forfærdelig trist nyhed. Det er da et tab, at Danmark ikke længere har et eneste trykt hifi-
blad.

...KELS fantastiske pladeanmeldelser, Poul Ladegaards usædvanligt forbilledlige artikler ... og K.S. Møllers ubegribelige
ekcentriciteter...

High fidelity har bragt masser af artikler, som i mindre grad har haft min interesse eller som jeg har været direkte uenig i,
men det er ligegyldigt, vi er ikke alle ens, og der er masser af højdepunkter af glæde sig over. Det er muligt, at jeg har en
masse blade til gode på min abbonnements forudbetaling, men det skal være de gode folk vel undt. Det er vel ikke for sjov,
at man ophører med at udgive Danmarks længst overlevende hifi-blad, og hvad der for mange af de gode folk vel
efterhånden nærmer sig noget, der ligner et livsværk.

Vel talt, Analog. Hvor er det dejligt, at der er andet end sure bemærkninger!

De tre du nævner, og mange flere, har slidt for at lave det blad. Og jeg er ikke i tvivl om, at hvis Michael, Sven og Karen,
som siden 1997 udgav High Fidelity på egen hånd, havde været i stand til at udgive blot et nummer mere, ville de
have gjort det. Det næste blad i rækken ville have været nummer 100 under deres ejerskab.

Det er ligeledes værd at betænke, at de i sin tid overtog bladet fra Audio Media, da det ellers skulle have været lukket.
Og at de overtog boet efter Hi-Fi & Elektronik, da også dette magasin skulle lukkes (jeg ved det - for jeg sad få meter derfra,
da det skete).

Så man kan være enig eller uenig om stil, sprog, niveau, (u)afhængighed og næsten alt andet. Men vi har mistet
det sidste trykte medie i Danmark, der tager vores hobby seriøst. Og uden en kæmpe indsats fra de personer, vi nu
kritiserer, var dette sket 10-12 år før.

Og til de, der mener, at næsten 90 kroner pr. nummer er for mange penge: Ja, vel er det langt mere end de ca. 20
kroner, som jeg i sin tid gav for mit første nummer (i 1979). Men for prisen på blot en rimelig cd-afspiller kunne man
immervæk have fået mellem fem og tyve årgange (alt efter en personlige ambitionsniveau).

Så hædres de, der hædres bør.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Tjaeh, lidt trist at Danmark ikke har noget hifi blad mere. Har nu ikke købt det i årevis, kun læst det hist og pist. Mest Jan
Nielsens altid udmærkede artikler. Tænker nu også lidt nostalgisk tilbage til KS Møller og Poul Ladegård tiden. Det var tider
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

jeg hører til den skare der IKKE vil savne High Fidelity.

Man skal lede langt efter artikler der har været så intetsigende og tandløse. High Fidelity har på ingen måde haft en holdning til noget som helst siden midten af 1990erne, og hvorfor så betale 90 kr. for at få et blad, hvor skribenterne ikke kan formulere om de synes et produkt er godt eller dårligt.

Jeg er helt enig. High Fidelity har i årevis været Danmarks mest overflødige og ligegyldige magasin. Det er et mirakel at det ikke er lukket tidligere.

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 November 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

JoeD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Sendt: 29 November 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
sunaudio skrev:

Man skal lede langt efter artikler der har været så intetsigende og tandløse. High Fidelity har på ingen måde haft en
holdning til noget som helst siden midten af 1990erne, og hvorfor så betale 90 kr. for at få et blad, hvor skribenterne ikke
kan formulere om de synes et produkt er godt eller dårligt.

Jeg er helt enig. High Fidelity har i årevis været Danmarks mest overflødige og ligegyldige magasin. Det er et mirakel at
det ikke er lukket tidligere.

Det mest overflødige? Mon dog - I et land, hvor der også udgives magasiner om plastikkururgi, jernbaner og tattovering, og
hvor vi har fire magasiner om fiskeri?

Men jeg håber da, at nogen af de, som påpeger, hvor forkert og latterligt, opgaven blev løst, er parat til at gå i front og vise,
hvordan tingene skal gøres.

Muttly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005
Sendt: 29 November 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Man havde jo ventet at det ville ske.  

Selv om jeg ikke kan forstå, at de ikke kan skaffe annoncører nok. De sidste nr. var jo mere end overfyldt med reklamer.

Jeg købte ikke High Fidelity fra 1999-2007. Men var begyndt at købe det regelmæssigt igen.

Proac response3,5. Accuphase P360, Primare P 30. Audia Flight cd two+ PS auido Digital Link III DAC. Sota Sapphire mk II+sme 3009r imp+aoc9+ Dino Riaa.Harmonic Tech. Thruth Link. VDH 501 SB 3 AA DDE2.
Til top Vis Muttly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Muttly

Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

JoeD skrev:
[Det mest overflødige? Mon dog - I et land, hvor der også udgives magasiner om plastikkururgi, jernbaner og tattovering, og

Men jeg håber da, at nogen af de, som påpeger, hvor forkert og latterligt, opgaven blev løst, er parat til at gå i front og vise,

Enig....lad eksperterne da bare bevise hvordan et blad skal være

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 29 November 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

JoeD skrev:
perejvind skrev:
sunaudio skrev:

Man skal lede langt efter artikler der har været så intetsigende og tandløse. High Fidelity har på ingen måde haft en
holdning til noget som helst siden midten af 1990erne, og hvorfor så betale 90 kr. for at få et blad, hvor skribenterne ikke
kan formulere om de synes et produkt er godt eller dårligt.

Jeg er helt enig. High Fidelity har i årevis været Danmarks mest overflødige og ligegyldige magasin. Det er et mirakel at
det ikke er lukket tidligere.

Det mest overflødige? Mon dog - I et land, hvor der også udgives magasiner om plastikkururgi, jernbaner og tattovering, og

Alle de nævnte magasiner er med garanti mere spændende end High Fidelity. Det er et besøg i den lokale syklub helt sikkert også.

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 November 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hvor har i læst/hørt at HF lukker og slukker?

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Nu er både norske "Fidelity" og "HIFI+" blevet nævnt som forbilleder i denne sammenhæng, hvilket må undre en del da disse to lokums-læsnings magasiner er noget af mest subjektive reklameaffald man kan opdrive. High Fidelity havde i det mindste målinger i de fleste af testene.

Fidelity - de nordmænd må have drukket af olien.

Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:
Hvor har i læst/hørt at HF lukker og slukker?

Har du overhovedet læst tråden?

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 29 November 2009 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jakob M skrev:

JoeD skrev:
[Det mest overflødige? Mon dog - I et land, hvor der også udgives magasiner om plastikkururgi, jernbaner og tattovering, og

Hørt !

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:

Jakob M skrev:

JoeD skrev:
[Det mest overflødige? Mon dog - I et land, hvor der også udgives magasiner om plastikkururgi, jernbaner og
tattovering, og hvor vi har fire magasiner om fiskeri? Men jeg håber da, at nogen af de, som påpeger, hvor forkert og latterligt, opgaven blev
løst, er parat til at gå i front og vise, hvordan tingene skal gøres.

Hørt !

Bladet er lukket og slukket, kan man få et større bevis for det ikke var værd at læse ?.
Man behøver ikke være forfatter selv, for at kunne sige en bog er meget ringe vel.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 29 November 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Vil prøve at finde en erstatning for H.F. Har tænkt på et engelsk blad. Men de er noget dyre i kiosken.

Var lige inde på HiFi Worlds hjemmeside. Kan se det er noget billigere at tegne et abonnement og få det fra England.

Men nogen som kan anbefalde hvilket blad det skal være.

Er ikke teknisk, vil bare læse lidt om nyt inden for hifi, og plade anmeldser.

HIFI World hvad findes der nu mere?

Hifi-World er i hvert fald mit favoritmagasin. De tester både billigt og dyrt, har gode skribenter, og en nogenlunde lav-praktisk tilgang til det hele. De er også mere analog-fikseret end de fleste, hvilket jeg synes godt om, og så er deres brevkasse som regel ganske interessant læsning, idet de ikke tøver med at anbefale det udstyr de synes godt om isf. denne hellige tilgang at man altid selv skal lytte (hvilket de dog stadig anbefaler).

Du kunne jo bare prøve at købe det, og andre, et par gange og se hvad du synes bedst om.

Jeg burde også tage mig sammen til at abonnere, fof det koster næsten det dobbelte herhjemme. På den anden side vil jeg også gerne støtte bladkioskerne

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 29 November 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Mon ikke du så får pengene retur?
Du har da lov at håbe.

Håbe, ja...

Det virker ikke sandsynligt. Hjemmesiden er lukket, telefonopkald besvares ikke - skodderne er lukket.

Egentlig ganske ironisk at man som fast abonnement igennem årene bliver straffet for at forudbetale, men sådan er verden jo skruet sammen.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 November 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er også enige i at bladet i min optik havde mistet lidt tand. Vil dog savne det alligevel; kan godt genkende den med bladet, sofaen og en kop kaffe. Der manglede dog til sidst noget af det nye grej; man kunne i månedvis inden omtale i HF have læst om produktet på nettet. At det ikke laves mere er ikke det samme som at det intet er værd. Hvis man ingen bøger læser, synes man vel også at bøger generelt er dårlige.

Tak for mange underholdende timer med bladet i hånden.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 29 November 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Det er sørgeligt at High Fidelity lukker, men de har nok ikke fulgt udviklingen. Idag er musik for dem under 30 noget der downloades (næsten altid ulovligt) fra nettet, og den generelle interesse for området har været for nedadgående.

Derudover har det at CDen udkonkurrerede vinylet i omkring 90, gjort det sværere at finde emner som skulle belyses. Den enkle og nemme betjening og gode lydkvalitet, tog livet af vinylen, der nærmest døde i 90erne. At den så p.t. har en revival er nok en kort opblomstring indtil vinylen igen bliver umoderne, når alle pladesamlingerne er blevet handlet. I 80erne havde vi bånd, vinyl, og CDer. Nu har vi CDer for de flestes vedkommende, nogle af os har stadig også vinyl. Det giver også færre emner.  Bladet har normalt valgt det temmelig nørdede udstyr til test, og her tror jeg mange hellere ville have set billigere og mere tilgængeligt mainstream udstyr på test bænken, som f.eks 10 stereoforstærkere i prisklassen 3 - 5k. Lidt ala tyske audio.

Derudover glemmer i GAFFA, der må være danmarks sidste musik tidsskrift, håber det holder mange år endnu. 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Hvis de herrer bag bladet barsler med et nyt koncept - evt. på billigt papir, og til en lavere pris - så tror jeg der er et marked for det.

Der er masser af læsere, for hvem det vigtigste er selve artiklen, mere end det luxuriøse layout og glittede papir.

Et blad med attitude, er lidt det jeg efterlyser.
Gerne et blad, der deler øretæver ud, i stil med forbrugerbladet 'tænk'.

Man kommer dog næppe helt udenom at skulle anmelde gadgets, hvis man vil tiltrække et større publikum.
Det er dog lidt nemmere, når dimserne skal sendes retur.

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes