Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 08:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: div netkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Mick63 skrev:

hey

har købt Furutech FP-3TS862 kabel monteret med Furutech FI-E35 og FI-25 stik

Kablet løber fra stikkontakten og frem til min strømskinne Furutech TP60E. Bedre opløsning og mere dybde i lydbilledet.

Kan varmt anbefale det. Men 17 mm kabel er lidt svær at håndtere - især når det skal opover en dør

ja, det er et super godt kabel, bruger det selv.

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 September 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Furutech stikkene er gode, men du kunne jo også bruge oyaide c-079 og p-079E som kan findes til gode priser på www.ebay.co.uk

Vedr. selve kablet så har jeg haft gode erfaringer med oyaide tunami og furutech FP-3TS862, furutech FP-314AG er også udemærket men kan ikke måle sig med de to først nævnte. Hvis du går efter et biligt kabel, så nap de oyaide stik og et 3 X 2,5 mm2 Ölflex kabel.

Jeg nåede lige at købe omtalte stik til en rigtig gode pris på ebay i dag 20 min inden jeg fandt et link om falske oyaide stik fra Hong Kong.

Hvis de findes falske så er der ingen tvivl om at jeg lige har smidt 300 kr ud af vinduet, men det er vel den der med at : "Hvis noget er for godt til at være sandt - så er det det nok heller ikke!!"

Ja cirka alle fire på en gang

Nu er det første gang jeg vover mig ud i at købe noget på ebay - men der er vel ingen mulighed for et trække købet tilbage vel???

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 September 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Medlem skrev:
jkjaers skrev:

...Supra og de var da også pæne lyseblå og alting, men de smadrede fuldstændigt lyden i mit setup. De medfølgende standard-strømkabler var væsentligt bedre...

Hvordan "smadrede" de lyden, kunne du beskrive det lidt?

Har en smule travlt, men kort fortalt lød det som om der blev lagt en dyne over mine højttalere. Det er muligt at der blev mere ro, men denne "ro" gjorde også diskanten unærværende/dæmpet. Det er et stykke tid siden, og de kommer som sagt ikke på igen

Nøjagtig samme resultat hos mig...dyne over højttalerne.
Jeg kunne tilføje: Lukket, udynamisk, uldent og kedeligt!

Så det er jo ikke helt utænkeligt, at mange kan have stor glæde af netop disse egenskaber!

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 September 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
jkjaers skrev:
Medlem skrev:
jkjaers skrev:

...Supra og de var da også pæne lyseblå og alting, men de smadrede fuldstændigt lyden i mit setup. De medfølgende standard-strømkabler var væsentligt bedre...

Hvordan "smadrede" de lyden, kunne du beskrive det lidt?

Har en smule travlt, men kort fortalt lød det som om der blev lagt en dyne over mine højttalere. Det er muligt at der blev mere ro, men denne "ro" gjorde også diskanten unærværende/dæmpet. Det er et stykke tid siden, og de kommer som sagt ikke på igen

Nøjagtig samme resultat hos mig...dyne over højttalerne.
Jeg kunne tilføje: Lukket, udynamisk, uldent og kedeligt!

Så det er jo ikke helt utænkeligt, at mange kan have stor glæde af netop disse egenskaber!

Mvh.
Niels

Det må da være lidt træls at have et anlæg som er så fintfølende

... "Lukket, udynamisk, uldent og kedeligt!"  

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 06 September 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Noise skrev:

Problemet med alle skeptikernes ønske om blindtests af hvad som helst, er jo at disse tests slet ikke kan gennemføres i praksis.

Ah, endnu en der ikke har forstået problemet og løsningen.

Noise skrev:

Skeptikerne er jo ligeså farvet af deres holdninger, som tilhængerne er. Hvis man lavede en test, og der så EVENTUELT kunne høres forskel, så ville skeptikerne jo aldrig indrømme det. Eller omvendt for den sags skyld. Lyd opfattes forskelligt af forskellige mennesker, sådan er det bare.

Skeptikerne skal ikke præstere eller tage stilling til noget som helst. Det er dem, der påstår at kunne høre forskel, der skal føre beviser.

Det eneste der kan bevises i denne problemstilling, er at der er en hørbar forskel....hvis der er én (hvilket der naturligvis ikke er). Hvordan skulle man kunne bevise, at der ikke var nogen? Hvis man testede alle mennesker i verden, måske - men så ville man stadig ikke kunne tage højde for, om nogen løj/var modvillige/havde en dårlig dag/whatever.

Nej, den eneste endegyldige test, der ville kunne laves, vil være at én der påstår at kunne høre forskel på to specifikke netkabler, får lov til at bevise, at han kan ramme rigtigt nok gange til, at vi kan udelukke tilfældigheder. Vupti - så er sammenhængen bevist! Aldrig mere skal I trækkes med os skeptikere! Jeg undrer mig over, at ingen for længst har gjort det, når nu det er så ligetil....

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 06 September 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Netkabler virker hos mig, og det har intet at gøre med jeg selv sælger sådan nogen.

Sikkert ikke, men det har heller ikke noget at gøre med kablernes egenskaber...

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 9
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes