Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej pierre
det er lige der jeg vil hen... men det er svært at komme igennem så de om ikke forstår det men måske kan se hvor jeg vil hen.... nemlig nogle ideer og ikke alt det der bliver til mund diarre... men fint og tak |
|
|
så lad være at svare på indlæg fre de to herre  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan a
nej det gider jeg hellere ikke mere de er ikke til at skrive seriøst med
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du helt har forstået idéen i et debatforum. Der er plads til alle
holdninger, dette er ikke en rygklapperklub.Hvis en person kom til dig og sagde at han havde set Jesus gå rundt nede på
gaden, ville du da sige "ja, selvfølgelig har du det, når du siger det tror jeg dig" - eller ville du gå ned på gaden for at se Jesus
selv, og sikre dig at det var den rette fyr (bed ham om at gå på vandet eller at lave vand til vin)?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mowa
hehe den var god det kunne da være sjovt nok 
jo sku mene jeg har forstået det men kan bare ikke forstå at i ikke forstår mig og lader den ligge der,, men lad nu det ligge det bliver nok ikke anderledes vel....
mvh
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
john pedersen skrev:
ja jeg har eller har haft en del eller som min kone siger sindsyg meget signal og højtaler kabel inden for huset 4 vægge og DER ER FORSKEL.... ihvertfald her hos mig selv konen kan hører det og det interesser hende ellers ikke det store.. ... så mon ikke dem der ikke kan hører forskel skulle lege med biler istedet hehe ...
derfor kunne jeg godt tænke mig at lege med divnetkabel som nok er billigere ind færdig købte kabler.... jeg TROR der kan være en del at hente...
bruger pt noget xindak netkabel i den billige ende som jeg synes har givet lidt.... så MÅSKE er der en del at hente på noget divkabel
mvh |
|
|
Sæt din kone i sofaen, og skift kablerne tilfældigt uden hun kan se hvad du vælger (2 lytninger er naturligvis ikke nok, men det kan du nok regne ud) - du vil nok hurtigt opdage at hun ikke kan høre forskel alligevel. Står du og siger: "Nøj, det lyder godt - kan du ikke høre det?" - vil hun jo ikke fremstå dum, det kan vel nok forklare at hun påstår at kunne høre forskel.
Prøv det - og tænk over resultatet...
|
|
|
Jeg har faktisk prøvet dette og hun kunne sagtens høre forskel. Jeg havde lånt nogle Supra strømkabler og havde i forvejen de medfølgende strømkabler. Om det var grundet skærmen eller kablets øvrige kvalitet skal jeg lade være usagt, men lad mig bare nøjes med at konstatere at der aldrig kommer Supra ind i mit setup igen. Hvorfor er det i øvrigt igen og igen at der er folk herinde der skal fortælle hvad jeg kan høre og ikke høre? Det oprindelige spørgsmål var jo egentligt ikke uinteressant. Det er tråde som disse der gør at jeg bruger mindre og mindre tid herinde. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jkaers
dette supra kabler kan man købe det i løse meter mener jeg har set det.. det kunne være et spændende emne det har ko fået en masse positivt kritik så jo det hunne være spændende
mvh
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej jkaers
dette supra kabler kan man købe det i løse meter mener jeg har set det.. det kunne være et spændende emne det har ko fået en masse positivt kritik så jo det hunne være spændende
mvh
|
|
|
At supra kun har fået positiv kritik er ikke helt rigtigt 
Jeg har prøvet et supra op mod et alm. standart kabel og det gave en forringelse. Det samme galt supras netskinde 
Men som jeg tidligere skrev, så er der STOR forskel på setut til setup. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
C.Bukowski skrev:
John
Du har skrevet 230 indlæg, men åbenbart ikke læst samme antal. Så ville du opdage din tråd er overflødig og spild af andres tid. For ikke at nævne ikke velforumleret, som er et meget vigtigt kriterie for at få de svar man søger -
Du kunne også lave lidt forsøg selv - men det kræver du sætter dig ind i emnet, har lidt teknisk indsigt og tålmodighed, men for dig er det nok nemmere at bruge andres erfaring og blindt stole på dem -
Du kunne evt. også bruge søge funktionen herinde - Det virker har jeg hørt
Igen er jeg forundret over du ikke læser i denne tråd hvorfor det ingen virking har - Er dine sanser ikke mere åbne, er et netkable spild af dine penge
Du kunne også lave en postive kable klub, hvor i stiller jer op i en række og klapper hinanden på skulderen og siger : Godt gået, det lyder skide godt .....Vi er bare så gode
Flok mentaliteten flytter nemlig grænser, ændre opfattelseevne, åbner sindet på en ny måde. Det er en adfærd som bla. sælgere benytter sig af, et psyko trick. Still en mand ved siden af et produkt, lad ham rose det i høje toner og kunden bliver langsomt og stille overbevist om produktet lykkesagligheder.
|
|
|
Lige nøjagtig det du skriver her viser hvor lidt du har fattet omkring dette fora, der er netop ingen tråde der er overflødige, de bliver jo oprettet fordi der er nogle mennesker der har en interesse i et emne.
Der problemet opstår er når et par kværulanter prøver at ødelægge tråden i stedet for at være konstruktive i deres henvendelser, eller endnu bedre startede deres egen tråd om hvorfor Netkabler ikke virker, så kunne i jo fuldføre jeres korstog eller heksejagt om i vil.
Vi prøver jo netop ikke at prakke jer noget på, men der i mod at udveksle erfaringer. |
|
|
Der ligger masser af viden gemt i gamle tråde - Det vill spare mange nye. Det første man kunne gøre var at søge på andre tråde, før man opretter en ny. Min indgang til et debatforum, er man skal kunne bruge gammel viden som en data-base. Og netop der tænker vi ikke ens. Pas på jeg ikke begynder at kværulere endnu mere. Men gå nu tilbage og læs min indgangs vinkle og hvorfor jeg vælger at mene det er "nytteløst". Noget tyder på du (og andre) ikke har gjort det. Jeg har valgt at filosofere over emnet og ikke bare hoppe på en vogn med flade hjul og skrige du skal bruge dit og dat.For at være konstruktiv (er det ikke det du søger ? ) Så skulle TO gå ned i den næremste Sivlan og købe et 3x1,5 kvadrat gummikabel - Så er han dækket ind og har kun brugt 25kr - Se det er et positivt foreslag, som du nok vil brokker dig over ikke ? Vælger du at gøre det, påtager du dig rollen som kværulanten - Sjovt så nemt det kan skifte Som branche medlem er du farvet - Hvilket er ganske naturligt.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
john pedersen skrev:
hej jkaers
mvh
|
|
|
Jeg har prøvet et supra op mod et alm. standart kabel og det gave en forringelse. Det samme galt supras netskinde 
Men som jeg tidligere skrev, så er der STOR forskel på setut til setup. |
|
|
Det var også det jeg forsøgte at skrive. Jeg lavde også LÆST en masse godt om Supra og de var da også pæne lyseblå og alting, men de smadrede fuldstændigt lyden i mit setup. De medfølgende standard-strømkabler var væsentligt bedre... Måske er det anderledes i dit setup? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay jeg synes nu kun jeg har læst positivet om det men har selvfølgelig ikke læst alt  men kender en der har deres stømskinne som hellere ikke mener den giver noget ligesom jeg har en fra monster som hellere ikke har givet alverdens for ikke at sige forsvindende lidt.... men når det så er sagt kunne jeg godt tænke mig at ligge øre til zindaks topmodel... den skulle efter sigende være god så sådan en skal da prøves/lånes på et tidspunkt
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73856&KW=netka bler
Her er et foreslag - Dog skal der lige huskes at i tilfælde af brand, dækker forsikringen ikke.
Pga. det er ikke godkendt ledning til dette formål -Ej CE godkendt (hvilket man som slutbruge/fabrikant faktisk godt kan udføre selv)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Pas på jeg ikke begynder at kværulere endnu mere.
|
|
|
Hvis du gør det, hvad jeg da ikke håber, kunne du så ikke bare skrive med alm. tekst? I stedet for at "råbe", eller hvad det nu er du prøver, med fed tekst.
Tak 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
...Supra og de var da også pæne lyseblå og alting, men de smadrede fuldstændigt lyden i mit setup. De medfølgende standard-strømkabler var væsentligt bedre...
|
|
|
Hvordan "smadrede" de lyden, kunne du beskrive det lidt?
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Som branche medlem er du farvet - Hvilket er ganske naturligt.
|
|
|
Og som kunde er du farvet - hvilket er ganske naturligt. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
john pedersen skrev:
hej jkaers
mvh
|
|
|
Men som jeg tidligere skrev, så er der STOR forskel på setut til setup.
|
|
|
jeg har også haft supra net kabler og det var heller ikke min kop te, top og bund blev lidt fremhævet, så lige først tænkt jeg det var fint med en forbædret bund og top, men på den lange bane er det træls, det tager fokus væk fra helheden i lydbilledet.
Der er sikkert også nogen som har en god erfaring med supra, så tror det har lidt med hvad elektronik det bliver paret med.
http://www.av-connection.com/ sælger supre på meter mål. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jeg købte 2 Chordpower kabler til mit gamle setup og der kunne jeg ikke høre forskel, men jeg var ikke itvivl om at der sagtens kunne være forbedringer at hente, på andre setup.
På mit nuværende setup har jeg ekspermenteret lidt med de Chordpowerkabler og der var stor og meget tydlig forbedring ved min pre. På cd`n kunne man også ane en forbedring, men på ingen måde i samme stil som med min pre. På effekten kunne jeg ikke høre forskel.
Så bare fordi at nogle ikke kan høre en forbedring/ eller forvrængning ved at skifte strømkabler, så behøves det ikke at være sådan på alle setups.
Målinger osv giver jeg ikke en dyt for ej heller ikke elektrikkere som er bedre vidende 
|
|
|
Det kan godt tåle at blive vist en gang til 
Jeg går også ind for at afprøve tingene selv, på eget setup. Tror også at der kan være ret stor forskel fra lokation til lokation, setup til setup, osv-osv...
Det er bl.a. derfor at vi har alle disse diskussioner...hehe...herligt 
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
|
Og som kunde er du farvet - hvilket er ganske naturligt.
|
|
|
Some forhandler har du en økonomisk interesse - det har jeg ikke som kunde.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm fremhævet top og bund har jeg ikke brug for men det har da helt sikkert meget at gøre med hvordan det bliver parret ligesom alt andet har
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Chr. R. skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
|
Og som kunde er du farvet - hvilket er ganske naturligt.
|
|
|
Some forhandler har du en økonomisk interesse - det har jeg ikke som kunde.
|
|
|
Jeg er IKKE forhandler, og kunder får næppe deres indkøb gratis. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|