Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes da det er fair nok i har jeres holdning og hverken gider eller har lyst til store debatter med jer.... jeg har min mening om folk som jer der tror det i TROR.... men gider ikke den meningsløse debat som åbenbart får meget ud af ( på den ene eller den anden måde )....
jeg behøves ikke at være med i jeres såkaldte tests og måske vinde sølle 10000 kr jeg har penge nok til at betale selv... så hold den sakasme for dig selv
men det kan da godt være jeg ikke kan høre forskel... så fred være med det da ikk... men prøves det skal det... uanset hva andre klogeåger skulle mene... jeg betaler så vidt jeg ved selv...
og jo jorden er åbenbart flad for nogle.... ( i bestemmer selv hvem den er til )
mvh
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
jeg synes da det er fair nok i har jeres holdning og hverken gider eller har lyst til store debatter med jer.... jeg har min mening om folk som jer der tror det i TROR.... men gider ikke den meningsløse debat som åbenbart får meget ud af ( på den ene eller den anden måde )....
jeg behøves ikke at være med i jeres såkaldte tests og måske vinde sølle 10000 kr jeg har penge nok til at betale selv... så hold den sakasme for dig selv
men det kan da godt være jeg ikke kan høre forskel... så fred være med det da ikk... men prøves det skal det... uanset hva andre klogeåger skulle mene... jeg betaler så vidt jeg ved selv...
og jo jorden er åbenbart flad for nogle.... ( i bestemmer selv hvem den er til )
mvh |
|
|
Månen er lavet af ost. Det ved jeg, for jeg kan se det, og jeg læste det i en bog da jeg var knægt. Jeg ser ingen grund til at lade fakta ændre min holdning, og jeg synes alle der mener osten ikke er lavet af ost er nogle dumme klogeåger.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jaja det fint men lev med at andre mennesker måske ikke har din mening... og verden går stadig videre selv om det er sådan.... så fred være med det og dig
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
john god fornøjelse med dine forsøg, er overbevist om at du vil kunne høre forskæld på net kablerne, men husk det er ikke sikker et du finder det rigtige i første hug. Der er ubenbart to der ikke vil respektere dit ønske, så jeg trækker mig her, da vi ikke kommer nærmer nogen enighed, mener jeg debaten er meningsløs og ikke særlig konstruktiv, det minder om en del andre tråde her på H4A.
PS. Hvis nogen vil ha et lyt hos mig, står budt selvfølgelig stadig ved magt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan a
det var også derfor jeg prøvede den her tråd for er godt klar over der skal ekspermenteres lidt...
nej der er 2 der har deres mening men fred være med dem.... de har deres mening igen igen... fair nok.... bare træls 2 i mine øjne t**ser skal ødelægge en tråd hvor jeg bare vil have nogle erfaringer med div netkabler og ikke en debat om for og imod det.... for det var ikkemin mening men er da blevet kloger ...
men forstår dig godt dan og tak for hjælpen dan
mvh
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men afledt af debatten her, så kunne vi jo måske lave et Netkabel træf, hvor vi kunne tage lidt af vores DIY netkabler med, så man kunne se og høre dem inden man fór ud og ofrede penge på dette.
Jeg har før været med til sådan en aften hvor der både blev lyttet til DIY og kommercielle Netkabler, og det var ret lærrerigt og hyggeligt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Gorm
den er jeg med på jeg bor jo i jylland ... men nu skal jeg lige have lavet et par kabler har da fået lidt positivt respons jeg kan prøve men lyder som en plan...
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe jeg høre ikke så meget på dem der vil have videnskabelige test på bordet, det er de samme som stormer signal kabler trådene og der kan jeg altså nemt høre forskel  og mener alle dem der ikke kan høre forskel har et dårligt anlæg sorry..
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
hehe jeg høre ikke så meget på dem der vil have videnskabelige test på bordet, det er de samme som stormer signal kabler trådene og der kan jeg altså nemt høre forskel og mener alle dem der ikke kan høre forskel har et dårligt anlæg sorry.. 
|
|
|
Hvorfor er folk så bange for disse blindtests? Hvad er der at frygte?
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
hugoheinninja skrev:
hehe jeg høre ikke så meget på dem der vil have videnskabelige test på bordet, det er de samme som stormer signal kabler trådene og der kan jeg altså nemt høre forskel og mener alle dem der ikke kan høre forskel har et dårligt anlæg sorry.. 
|
|
|
Hvorfor er folk så bange for disse blindtests? Hvad er der at frygte?
|
|
|
hm tror jeg er ved at være der hvor jeg er klar på en blind test jeg vil bare bestemme hvilke kabler der skal være med i testen
|
Til top |
|
|
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først vil jeg lige sige, jeg forstår ikke at man kan hidse sig så meget op over nogle kabler, som det er tilfældet her. LEV OG LAD LEVE !
Dernæst hvorfor skal alting bevises ved blindtests? Der er sgu da ingen ved deres fulde fem, der ønsker at bedrage sig selv. Alt det psyko halløj er fuldstændingt ude af proportioner. Tråden lagde ud med et ønske om forslag til DIY netkabler. Det siger sig selv, at man ikke er psykisk kompromiteret af at teste 3-4 forskellige kabler man selv har lavet, og som maksimalt koster 200-300Kr. stykket. Man er sgu da fuldstændigt ligeglad med, hvorfor et der er det bedste. Eller for den sags skyld om der er forskel eller ej. Man lytter bare, måske er det bedre, måske er det dårligere, måske lyder det lige sådan som før.
mvh.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Gorm -
Som jeg sagde før snakker du udenom og forstår åbenbart ikke enmet. Som er netkable. Du snakker lige pludselig om filtervirkning - Her snakker vi om et netkable uden filter af nogen art. Som også er oplægget i tråden.
Strømmen har rejst 1000km eller 100km og så kan alt rettes op med et netkable på 0.5m - Det fjerne støj, åbner op, laver dybere bund og er mere dynamisk ....(Og det sælges på Hjallerup markede)
Det netkable har ikke en skid virkning - Og husk nu vi snakker om netkable, altså fra stikkontakt til anlæg og intet andet.
En ledning på 2x0,75 er nok ikke den bedste løsning, men en opgradering til 2x1.5 købt i Jem og Fix, kan gøre det -
|
|
|
Når Gorm taler om filtervirkning, mener han naturligvis ikke kabel med påmonteret filter. Har du nogensinde selv prøvet med et par forskellige netkabler - for at konstatere om dine "teorier" holder? N.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg har eller har haft en del eller som min kone siger sindsyg meget signal og højtaler kabel inden for huset 4 vægge og DER ER FORSKEL.... ihvertfald her hos mig selv konen kan hører det og det interesser hende ellers ikke det store.. ... så mon ikke dem der ikke kan hører forskel skulle lege med biler istedet hehe ...
derfor kunne jeg godt tænke mig at lege med divnetkabel som nok er billigere ind færdig købte kabler.... jeg TROR der kan være en del at hente...
bruger pt noget xindak netkabel i den billige ende som jeg synes har givet lidt.... så MÅSKE er der en del at hente på noget divkabel
mvh
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
C.Bukowski skrev:
Gorm -
Som jeg sagde før snakker du udenom og forstår åbenbart ikke enmet. Som er netkable. Du snakker lige pludselig om filtervirkning - Her snakker vi om et netkable uden filter af nogen art. Som også er oplægget i tråden.
Strømmen har rejst 1000km eller 100km og så kan alt rettes op med et netkable på 0.5m - Det fjerne støj, åbner op, laver dybere bund og er mere dynamisk ....(Og det sælges på Hjallerup markede)
Det netkable har ikke en skid virkning - Og husk nu vi snakker om netkable, altså fra stikkontakt til anlæg og intet andet.
En ledning på 2x0,75 er nok ikke den bedste løsning, men en opgradering til 2x1.5 købt i Jem og Fix, kan gøre det -
|
|
|
Når Gorm taler om filtervirkning, mener han naturligvis ikke kabel med påmonteret filter.
Har du nogensinde selv prøvet med et par forskellige netkabler - for at konstatere om dine "teorier" holder?
N.
|
|
|
Ja - Men hørte ikke forskel. Teorier er det som sådan ikke - Mere facts og fysiske love
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
ja jeg har eller har haft en del eller som min kone siger sindsyg meget signal og højtaler kabel inden for huset 4 vægge og DER ER FORSKEL.... ihvertfald her hos mig selv konen kan hører det og det interesser hende ellers ikke det store.. ... så mon ikke dem der ikke kan hører forskel skulle lege med biler istedet hehe ...
derfor kunne jeg godt tænke mig at lege med divnetkabel som nok er billigere ind færdig købte kabler.... jeg TROR der kan være en del at hente...
bruger pt noget xindak netkabel i den billige ende som jeg synes har givet lidt.... så MÅSKE er der en del at hente på noget divkabel
mvh |
|
|
Sæt din kone i sofaen, og skift kablerne tilfældigt uden hun kan se hvad du vælger (2 lytninger er naturligvis ikke nok, men det kan du nok regne ud) - du vil nok hurtigt opdage at hun ikke kan høre forskel alligevel. Står du og siger: "Nøj, det lyder godt - kan du ikke høre det?" - vil hun jo ikke fremstå dum, det kan vel nok forklare at hun påstår at kunne høre forskel. Prøv det - og tænk over resultatet...
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Furutech stikkene er gode, men du kunne jo også bruge oyaide c-079 og p-079E som kan findes til gode priser på www.ebay.co.uk
Vedr. selve kablet så har jeg haft gode erfaringer med oyaide tunami og furutech FP-3TS862, furutech FP-314AG er også udemærket men kan ikke måle sig med de to først nævnte. Hvis du går efter et biligt kabel, så nap de oyaide stik og et 3 X 2,5 mm2 Ölflex kabel.
|
|
|
Furutech FP-314AG er vist også det kabel jeg har forsøgt mig med da jeg syntes det var til at betale, overvejer også et af de andre måske på et tidpunkt.
Har trukket kraftig kabel til måleren vel 15m og jeg var skeptisk da jeg fordoblede til 2x2,5kv altså 5kv ialt bare alm. ins. kabel, det gav noget vedr. dynamik.Så fint nok at være skeptisk.
Jeg tror nu også at de alm. LKNES er et svagere sted end mange kabler rent ledningsmæssigt sikkert noget urent billigt matriale det er lavet af. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se og høre NORDOST når de laver demo af kabler på messer bla. strømkabler bare for oplevelsens skyld og lav jeres egen vudering af hvad der sker.
Hvad er der at tabe hvis i alligevel er til messe...... __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
til mowa
du er da er sikkert en klog lille en men du virker godt nok ikke som en når du skriver.... det er godt man ikke også skal hører på dit mund diare.... kommer du sjælden ud eller hva er egentligt dit problem... bliver du ved indtil vi deler dine ideer så bliver det sgu en lang tråd for det sker nok...... skal vi sige aldrig.... ...men det fatter du nok ikke og fred være med det...
du mener dit.. fair nok og jeg mener mit det er vel også fair nok ikk...
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
til mowa
du er da er sikkert en klog lille en men du virker godt nok ikke som en når du skriver.... det er godt man ikke også skal hører på dit mund diare.... kommer du sjælden ud eller hva er egentligt dit problem... bliver du ved indtil vi deler dine ideer så bliver det sgu en lang tråd for det sker nok...... skal vi sige aldrig.... ...men det fatter du nok ikke og fred være med det...
du mener dit.. fair nok og jeg mener mit det er vel også fair nok ikk... |
|
|
Fair nok, nogen mener også der findes en gud, og de har ikke andet at basere deres tro på end at de har fået at vide af andre der er en gud. Vågn op, lav en blindtest! Hvis du ikke gør det, er det fordi du er bange for at indse sandheden - indse, at du faktisk ikke er i stand til at høre forskel, indse, at de påstande du kommer med er løgn og latin baseret på en meget almindelig psykologisk mekanisme; man hører det man ønsker at høre.
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Nilau skrev:
C.Bukowski skrev:
Gorm -
|
|
|
Når Gorm taler om filtervirkning, mener han naturligvis ikke kabel med påmonteret filter.
Har du nogensinde selv prøvet med et par forskellige netkabler - for at konstatere om dine "teorier" holder?
N.
|
|
|
Ja - Men hørte ikke forskel. Teorier er det som sådan ikke - Mere facts og fysiske love 
|
|
|
Du burde vide at fakta ikke er velkomne blandt ægte hifinørder. :)
|
Til top |
|
|