Emne: div netkabel ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
bjerager skrev:
Chr. R. skrev:
MoWa skrev:
Der er lavet blindtests hvor audiofiler ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle - audiofiler der var lige så påståelige som du er. Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind? |
|
|
De test må du gerne finde til mig, selvsagt test der endegyldigt beviser der ikke er forskel på kabler 
|
|
|
Den omtalte tøjbøjle test har du jo set før, så hvorfor spørger du om det?
|
|
|
Den var på ingen måde endegyldig - tværtimod! Så jeg ser med forventning frem til de øvrige test der her henvises til 
|
|
|
Det siger han jo sådan set heller ikke, han spørger om:
"Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind?"
- nøgleordet i denne sammenhæng er MÅSKE, og det er det måske, der gør det betænkeligt at nogen så skråsikkert anbefaler en nybegynder på området at smidde flere tusind kroner efter et eller andet.
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Chr. R. skrev:
MoWa skrev:
Der er lavet blindtests hvor audiofiler ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle - audiofiler der var lige så påståelige som du er. Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind? |
|
|
De test må du gerne finde til mig, selvsagt test der endegyldigt beviser der ikke er forskel på kabler 
|
|
|
Den omtalte tøjbøjle test har du jo set før, så hvorfor spørger du om det? |
|
|
Smid et link - Jeg har ikke set den. Det sjove med psykens indflydelse er det påvirkers os mere end vi tror eller tør indrømme - Eks. : Få severet to nøjagtig ens mad retter, på to forskellige restruranter. Den ene fin og med den bedste opsætning mht. indretning, tjener, bord og tallerken. Den anden mere snusket, grim tjener, plettet skrået tallerken osv. ... Hvilken vil smage bedst ? ?
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Stanley, hvis du hentyder til mig, så vil jeg da lige gentage mig selv. Ud fra de forskælde som jeg opfatter på mit anlæg når der byttes net kabler, så har jeg svært ved at forstå hvorfor andre ikke kan få samme oplevelse på deres system, men sådan er det åbenbart. Jeg forstår også hvorfor folk er skeptisk(få meter ledning ud af en langt ledningsnet), syntes også det er helt ok at ytre sig om at man ikke kan høre forskæld i sit system, bare man har prøvet det af, frem for måske at dødsdømme det uden at ha prøvet, men tonen som den mistroiske side startede med at bruger i denne tråd, syntes jeg ikke er passende. Det er ok at ha sin egen holdning, men det betyder altså ikke at alle andre SKAL ha samme holdning som en selv.
|
|
|
Ja det var dit indlæg jeg tænkte på. Det var nu ikke ment som nogen kritik af dig, men blot en kommentar til Gorm der beklagede sig over at emnet igen skaber debat. Debat generer nu ikke mig, tværtimod synes jeg at det er sundt med debat om dette og lignende emner. Det mener han åbenbart ikke. Men jeg er da enig i at det bør foregå i en ordentlig tone og med saglige argumenter. Det mener han åbenbart heller ikke når han skriver at skeptikerne skal tage sig sammen og har dårlige anlæg eller dårlig hørelse. Hvis det er det bedste han som branchemedlem har at byde ind med er det jo svært at få en seriøs debat om emnet. Den med at acceptere andres holdninger må vel også gælde begge veje.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
- nøgleordet i denne sammenhæng er MÅSKE, og det er det måske, der gør det betænkeligt at nogen så skråsikkert anbefaler en nybegynder på området at smidde flere tusind kroner efter et eller andet. |
|
|
Nej der henvises OGSÅ til nogle tests, og der er vist ikke mange der her i tråden anbefaler trådstarter "at smidde flere tusind kroner efter et eller andet". Jeg vil bare se fakta for de påstande der fremføres/henvises til, hvilket jo nok heller ikke lykkes i denne tråd... __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
MoWa skrev:
dan a. skrev:
Stanley skrev:
Gorm skrev:
Jeg undrer mig tit over at dem der mener de kan høre en ændring i deres setup ved at lege med netkabler, altid skal udsættes for mistro og hetz (i gamle dage var der heksejagt).
|
|
|
Den gælder vist begge veje. Faktisk var det en "kabeltilhænger" der startede i denne tråd. 
Gorm skrev:
Måske vi skulle gøre det omvendte, og sige dem der ikke kunne høre forskæl på netkabler, eller ikke tog sig sammen og afprøvede virkningen af netkabler, bare har for dårlige anlæg, eller en for dårlig hørrelse 
|
|
|
Det forslag er der nu ikke noget nyt i. Det dukker op i de fleste kabeltråde når "tilhængerne", i mangel på seriøse argumenter, vælger at blive personlige.
Måske er det netop frygten for disse beskyldninger der gør at "tilhængerne" kan høre forskel (kejserens nye klæder). 
|
|
|
Stanley, hvis du hentyder til mig, så vil jeg da lige gentage mig selv. Ud fra de forskælde som jeg opfatter på mit anlæg når der byttes net kabler, så har jeg svært ved at forstå hvorfor andre ikke kan få samme oplevelse på deres system, men sådan er det åbenbart. Jeg forstår også hvorfor folk er skeptisk(få meter ledning ud af en langt ledningsnet), syntes også det er helt ok at ytre sig om at man ikke kan høre forskæld i sit system, bare man har prøvet det af, frem for måske at dødsdømme det uden at ha prøvet, men tonen som den mistroiske side startede med at bruger i denne tråd, syntes jeg ikke er passende. Det er ok at ha sin egen holdning, men det betyder altså ikke at alle andre SKAL ha samme holdning som en selv. |
|
|
Tag bind for øjnene og lad din kone/kæreste/ven/veninde/nabo styre udskiftningen af kabler - bare 20 gange. Vedkommende har et skema hvor han/hun skriver hvilken type kabel han/hun har tilsluttet ud for et nummer, og du krydser af om du hører kabel A eller B. Naturligvis skal han/hun ikke bare skifte ABABAB men f.eks. ABBBAABAAA.
Eller tør du ikke lade dig udfordre? Er du bange for resultatet? Der er lavet blindtests hvor audiofiler ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle - audiofiler der var lige så påståelige som du er. Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind?
|
|
|
Jo jeg tør godt lade mig udfordre, konen blev smidt ud for to år siden, så hende bliver det ikke, men høre gerne fra en af jer her på hifi4all som bestemt ikke mener at der er forskæld på net kabler, så laver vi en lille test og det behøver ikke være med bind for øjnene da han/hun jo ikke tror på det aligevel, føler mig overbevist om at denne person gå her fra med en anden opfattelse. Så hvis der er nogen på Århus kanten som prøve så sig frem. |
|
|
Nejnej, du har misforstået konceptet. :) Det er DIG der skal overbevises - det er DIG der kommer med påstanden, det er DIG der skal have bind for øjnene.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
bjerager skrev:
- nøgleordet i denne sammenhæng er MÅSKE, og det er det måske, der gør det betænkeligt at nogen så skråsikkert anbefaler en nybegynder på området at smidde flere tusind kroner efter et eller andet. |
|
|
Nej der henvises OGSÅ til nogle tests, og der er vist ikke mange der her i tråden anbefaler trådstarter "at smidde flere tusind kroner efter et eller andet".
Jeg vil bare se fakta for de påstande der fremføres/henvises til, hvilket jo nok heller ikke lykkes i denne tråd...
|
|
|
Øh, hvor henvises der til tests?
Og jeg vil da også meget gerne se fakta/dokumentation - men det er altså sådan, at bevisførelsen er omvendt: Påstår man at noget har en effekt, så skal man kunne dokumentere det - eller rettere sådan burde det være, men inden for denne branche er forbrugeren - i øvrigt på samme måde som inden for eks. kosmetikbranchen - prisgivet.
Prøv i øvrigt og se om du kan finde et netkabel på "tilbudsavisen" her på sitet, som koster under en tusse.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
dan a. skrev:
Stanley, hvis du hentyder til mig, så vil jeg da lige gentage mig selv. Ud fra de forskælde som jeg opfatter på mit anlæg når der byttes net kabler, så har jeg svært ved at forstå hvorfor andre ikke kan få samme oplevelse på deres system, men sådan er det åbenbart. Jeg forstår også hvorfor folk er skeptisk(få meter ledning ud af en langt ledningsnet), syntes også det er helt ok at ytre sig om at man ikke kan høre forskæld i sit system, bare man har prøvet det af, frem for måske at dødsdømme det uden at ha prøvet, men tonen som den mistroiske side startede med at bruger i denne tråd, syntes jeg ikke er passende. Det er ok at ha sin egen holdning, men det betyder altså ikke at alle andre SKAL ha samme holdning som en selv.
|
|
|
Ja det var dit indlæg jeg tænkte på. Det var nu ikke ment som nogen kritik af dig, men blot en kommentar til Gorm der beklagede sig over at emnet igen skaber debat. Debat generer nu ikke mig, tværtimod synes jeg at det er sundt med debat om dette og lignende emner. Det mener han åbenbart ikke. Men jeg er da enig i at det bør foregå i en ordentlig tone og med saglige argumenter. Det mener han åbenbart heller ikke når han skriver at skeptikerne skal tage sig sammen og har dårlige anlæg eller dårlig hørelse. Hvis det er det bedste han som branchemedlem har at byde ind med er det jo svært at få en seriøs debat om emnet. Den med at acceptere andres holdninger må vel også gælde begge veje.
|
|
|
ok __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Øh, hvor henvises der til tests? |
|
|
På forrige side henvises der til gennemførte blindtests
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
bjerager skrev:
|
|
|
|
|
ah, okay, nu er jeg med, ja, rent sprogligt er det også det han siger, men læst i den kontekst han skriver det i er det klart, at det ikke er det, han mener. Men jo, han burde nok være mere omhyggelig med hvad han skriver.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
dan a. skrev:
MoWa skrev:
dan a. skrev:
Stanley skrev:
Gorm skrev:
Jeg undrer mig tit over at dem der mener de kan høre en ændring i deres setup ved at lege med netkabler, altid skal udsættes for mistro og hetz (i gamle dage var der heksejagt).
|
|
|
Den gælder vist begge veje. Faktisk var det en "kabeltilhænger" der startede i denne tråd. 
Gorm skrev:
Måske vi skulle gøre det omvendte, og sige dem der ikke kunne høre forskæl på netkabler, eller ikke tog sig sammen og afprøvede virkningen af netkabler, bare har for dårlige anlæg, eller en for dårlig hørrelse 
|
|
|
Det forslag er der nu ikke noget nyt i. Det dukker op i de fleste kabeltråde når "tilhængerne", i mangel på seriøse argumenter, vælger at blive personlige.
Måske er det netop frygten for disse beskyldninger der gør at "tilhængerne" kan høre forskel (kejserens nye klæder). 
|
|
|
Stanley, hvis du hentyder til mig, så vil jeg da lige gentage mig selv. Ud fra de forskælde som jeg opfatter på mit anlæg når der byttes net kabler, så har jeg svært ved at forstå hvorfor andre ikke kan få samme oplevelse på deres system, men sådan er det åbenbart. Jeg forstår også hvorfor folk er skeptisk(få meter ledning ud af en langt ledningsnet), syntes også det er helt ok at ytre sig om at man ikke kan høre forskæld i sit system, bare man har prøvet det af, frem for måske at dødsdømme det uden at ha prøvet, men tonen som den mistroiske side startede med at bruger i denne tråd, syntes jeg ikke er passende. Det er ok at ha sin egen holdning, men det betyder altså ikke at alle andre SKAL ha samme holdning som en selv. |
|
|
Tag bind for øjnene og lad din kone/kæreste/ven/veninde/nabo styre udskiftningen af kabler - bare 20 gange. Vedkommende har et skema hvor han/hun skriver hvilken type kabel han/hun har tilsluttet ud for et nummer, og du krydser af om du hører kabel A eller B. Naturligvis skal han/hun ikke bare skifte ABABAB men f.eks. ABBBAABAAA.
Eller tør du ikke lade dig udfordre? Er du bange for resultatet? Der er lavet blindtests hvor audiofiler ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle - audiofiler der var lige så påståelige som du er. Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind?
|
|
|
Jo jeg tør godt lade mig udfordre, konen blev smidt ud for to år siden, så hende bliver det ikke, men høre gerne fra en af jer her på hifi4all som bestemt ikke mener at der er forskæld på net kabler, så laver vi en lille test og det behøver ikke være med bind for øjnene da han/hun jo ikke tror på det aligevel, føler mig overbevist om at denne person gå her fra med en anden opfattelse. Så hvis der er nogen på Århus kanten som prøve så sig frem. |
|
|
Nejnej, du har misforstået konceptet. :) Det er DIG der skal overbevises - det er DIG der kommer med påstanden, det er DIG der skal have bind for øjnene.
|
|
|
uhhh, jeg er mørke ræd  . Nå spøg til side, jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle bruge tid på det, der har været flere og lytte(dog ikke blindtæst) og de har alle hørt det samme som mig. Mit bud står selvfølgelig ved magt, hvis nogen er skeptisk og vil ha prøvet det af, men vil ikke lægge hovedet på blokken og sige at bare man skifter net kabler så får man en forbædring, for det er ikke min opfattelse, nogle kan faktisk være tilbage gang over et standart net kabel. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
bjerager skrev:
|
|
|
|
|
Helt ærligt Christian, synes du ikke det bliver lidt for meget ordkløveri nu. Han har skrevet et enkelt s for meget, du har selv glemt det to gange i dit svar :
Chr. R. skrev:
MoWa skrev:
|
|
|
|
|
Du skriver at du har læst den test han omtaler, så skulle vi ikke prøve at komme videre. 
Jeg kunne f. eks. godt tænke mig at du svarer på resten af bjergagers spørgsmål istedet. Du har i denne og flere andre tråde ønsket bevis for at produkter ikke virker/giver en hørbar forskel. Hvorfor går du nu ind for omvendt bevisførelse. Hvis en producent ikke kan bevise at hans produkt virker, mener du at det er kunden der skal bevise at det ikke virker ?
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det var nu ikke meningen der skulle starte en kæmpe ordkløveri og mundhuggen da jeg startede den her tråd.... bare nogle positive tilbagemeldelser om gode erfaringer med hjemmelavet netkabler.....
jeg er sådan set ligeglad med folk der ikke kan høre forskæld og synesdet er for åndsvagt og dumt..... jeg er bare interessert i folk der har gode erfaringer....
det var ikke ment som endnu en kabel debat dem er der nok af herinde
|
Til top |
|
|
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et vennepar der ikke kan høre græshopper, men de beskylder da ikke mig for at være fupmager fordi jeg kan høre dem
__________________ Jan O. Pedersen
|
Til top |
|
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
Stanley du læser hvad jeg skriver, men forstår ikke hvad jeg mener.
Jeg har overhovedet ikke spor i mod en debat, og det med dårlig anlæg og hørrelse var en provokation(fik du fat i det).
Men hver gang der er en der ytrer sig positivt om netkablernes hørbare forskælle, så er der straks nogle debattører(kværulanter) der absolut ikke mener det kan passe at vedkommende kan høre forskæl på en standard lakrids eller en stålbøjle(overholder så ikke gældende lovgivning).
Dette irriterer mig, da der dog burde være lidt respekt for det som nogle mennesker oplever/hører, i stedet for dumme påstande om det er psykologisk fordi man ved hvilket kabel der er tale om, og at det skal bevises(over for hvem). Det skal da ikke bevises over for tvivlere, der ikke en gang gider at ulejlige sig med at afprøve fenomenet, inden de udtaler sig bedrevidende(hvilken viden, hvor var vi nu hvis alle bare sagde det ikke kunne lade sig gøre, og så lod det stå ved det)
Surt opstød på grund af manglende respekt for andres oplevelser, og ikke noget med at spørge ind til hvilket udstyr de evt. forsøgte på, eller hvilket netkabel der blev brugt
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
Stanley skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg har overhovedet ikke spor i mod en debat, og det med dårlig anlæg og hørrelse var en provokation(fik du fat i det).
Men hver gang der er en der ytrer sig positivt om netkablernes hørbare forskælle, så er der straks nogle debattører(kværulanter) der absolut ikke mener det kan passe at vedkommende kan høre forskæl på en standard lakrids eller en stålbøjle(overholder så ikke gældende lovgivning).
Dette irriterer mig, da der dog burde være lidt respekt for det som nogle mennesker oplever/hører, i stedet for dumme påstande om det er psykologisk fordi man ved hvilket kabel der er tale om, og at det skal bevises(over for hvem). Det skal da ikke bevises over for tvivlere, der ikke en gang gider at ulejlige sig med at afprøve fenomenet, inden de udtaler sig bedrevidende(hvilken viden, hvor var vi nu hvis alle bare sagde det ikke kunne lade sig gøre, og så lod det stå ved det)
Surt opstød på grund af manglende respekt for andres oplevelser, og ikke noget med at spørge ind til hvilket udstyr de evt. forsøgte på, eller hvilket netkabel der blev brugt |
|
|
Gord, der ramte du hoved på sømmet, det er nemlig også min opfattelse  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm - Du snakker udenom. Jeg har forsøgt at belyse hvorfor en 0.5m netkabel nok er virkningsløst. Det virker ikke som om du læser og filosofere over ement, men mere er irriteret over nogle som tør være kritiske over ting, eller tør være åben over psyken spiller ind. Du har et dyrt kable og klart du kan høre forskel, det skriger din pengepung nemlig du kan. Kan det høre kan det nok renheden også måles, men sjovt nok har jeg ikke set en fabrikant som smider en måling med, men kun påstande.
At du påstår tvivlerne ikke har ulejliget sig med at høre, undre mig - Hvorfra har du den viden ?
Dit indlæg er nok det mest sure opstød her - Ommer
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Gorm - Du snakker udenom. Jeg har forsøgt at belyse hvorfor en 0.5m netkabel nok er virkningsløst. Det virker ikke som om du læser og filosofere over ement, men mere er irriteret over nogle som tør være kritiske over ting, eller tør være åben over psyken spiller ind. Du har et dyrt kable og klart du kan høre forskel, det skriger din pengepung nemlig du kan. Kan det høre kan det nok renheden også måles, men sjovt nok har jeg ikke set en fabrikant som smider en måling med, men kun påstande.
At du påstår tvivlerne ikke har ulejliget sig med at høre, undre mig - Hvorfra har du den viden ?
Dit indlæg er nok det mest sure opstød her - Ommer
|
|
|
Du læser også uden at forstå, jeg skriver jo netop det er et surt opstød fra mig af 
Selvfølgelig snakker jeg uden om da det er meget svært at forklare/forstå hvad der sker de sidste 1,5 meter af forsyningen, og jeg kan da heller ikke give dig den videnskabelige forklaring selv. Men der er mange teorier, som blandt andet omhandler filtervirkning en anden omhandler apparaternes indbyrdes forbindelse via nettet, en tredie omhandler selve forbindelsen til nettet(modstand).
Men når dette så er sagt, så har jeg selv oplevet stor ændring ved ny gruppe med egen installation til anlægget, men også lige så stor ændring ved udskiftning af de sidste 1,5 meter netkabel.
|
Til top |
|
|
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
Stanley skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
|
|
Surt opstød på grund af manglende respekt for andres oplevelser, og ikke noget med at spørge ind til hvilket udstyr de evt. forsøgte på, eller hvilket netkabel der blev brugt |
|
|
Hvorfor er der ikke een eneste dokumenteret blindtest der viser den gavnlige effekt ved at skifte strømkabel? Kabelproducenterne sælger uhyre få af de dyre strømkabler - de ville utvivlsomt kunne sælge 10.000 gange så mange strømkabler hvis de havde en videnskabeligt udført blindtest der viste at det gav bedre lyd. Hvorfor har de ikke gjort det? Sådan en test koster næsten intet at udføre. Tyg lidt på det.
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm -
Som jeg sagde før snakker du udenom og forstår åbenbart ikke enmet. Som er netkable. Du snakker lige pludselig om filtervirkning - Her snakker vi om et netkable uden filter af nogen art. Som også er oplægget i tråden.
Strømmen har rejst 1000km eller 100km og så kan alt rettes op med et netkable på 0.5m - Det fjerne støj, åbner op, laver dybere bund og er mere dynamisk ....(Og det sælges på Hjallerup markede)
Det netkable har ikke en skid virkning - Og husk nu vi snakker om netkable, altså fra stikkontakt til anlæg og intet andet.
En ledning på 2x0,75 er nok ikke den bedste løsning, men en opgradering til 2x1.5 købt i Jem og Fix, kan gøre det -
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|