Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 12:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: div netkabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
dan a. skrev:

MoWa skrev:
dan a. skrev:
MoWa skrev:
dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
er de noget ved de kabler fra justcables ?
jeg har prøvet deres advanced kabel på min cd-afspiller, det var ok, men heller ikke mere, oyaide tunami er langt bedere, men der skal jo også flere skillinger på bordet. Tror at deres "super" model/kabel er fornuftig fra væg udtag til stikdåse/filter og derfra til int. eller eff. forstærker. Har prøvet en del kabler efter hånden og generalt har jeg gode erfaringer med højt mm2 til nævnte.

okay, jeg vil nemlig gerne snart til at prøve noget andet en standard bilka strøm kabler men jeg gidder ikke bruge alt for mange penge, tror jeg ender med noget diy ;)

glæder mig lidt til om der er så meget at hente som efterhånden mange mener,
er helt grøn på det område.
ja, jeg forstår ikke dem der siger at de ikke kan høre forskæld på net kabler, de oplevelser jeg har haft er at de stor set kan påvirke lyde lige så meget som ht og signal kabler, der med ikke sagt at det altid er til den gode side.

Det er ufatteligt som folk kan få sig selv til at tro på sådan noget. Se nu bare at få lavet en blindtest (jeg kommer gerne og hjælper dig)  - og vend så tilbage med en undskyldning for at have vildledt folk. Der må simpelthen være grænser...
Du kommer bare, har haft et par venner som sage lige som dig, lavede så en a-b test på min cd-afspiller og må sige at de så sjove ud i hovederne, de var temmelig overrasket over forskælden. På sin vis kan jeg godt forstå hvis man er mistroisk over for emnet, var selv skeptisk da jag lavede mine første net kabler for omkring 10 år siden, men som elektriker så havde jeg adgang til mange typer kabel som skulle prøves der hjemme og det kostede jo ikke noget at snuppe et par meter fra rullen, nogle blev bedere en standart net kablet og andre ringer, men forskæld var der hvilket har gjordt at jeg har forsøgt mig med kabler udviklet til hifi brug og her er der så også forskæl, den er bare større.

Nu kan jeg se du bor lidt langt væk, så en anden skeptiker må springe til. :) Jeg tror ikke dine venners blindtest har været særligt videnskabelig, med al respekt. Ingen, absolut ingen, overhovedet ingen, har på noget tidspunkt kunnet dokumentere at der er forskel på lyden ved brug af forskellige strømkabler. Tænk over det - INTET er dokumenteret, alt det kræver er en videnskabelig blindtest.

Få brancher er så inficeret af fuskere og bedragere som hifibranchen, og få steder får man kunderne til at virke nærmest uendeligt stupide når de ikke kan høre forskel på dims a og b eller kabel x og y.

Vi har brug for at vågne op og lytte til drengen i H. C. Andersens skønne eventyr om kejserens nye klæder.

Tilføjelse: jeg tror ikke på nogen som helst måde, at du ikke mener hvad du skriver - jeg tror (tør næsten sige ved) blot, at hvis nogen er nem at narre, er det én selv.
1: der står ingen steder at det var en blindtæst, blot at de ikke trode på at de kunne hørre forskæld på to net kabler, hvilket de så bagefter måtte sand at det kunne de godt. 2: Jeg har ikke brug for nogle videnskabelig beviser for at et kabel er beder en et andet, blot at jeg vælger det der lyder best. 3: du må tro hvad du vil, jeg stoler på mine øre. 

Du vil altså bedrages - det er da en erkendelse der vil noget. :) Lav en blindtest, så kommer du på bedre tanker - du kan bruge de penge du ellers ville have spildt på kabler til at støtte f.eks. UNICEF, de gør mere gavn dér. :)
Som skrevet så må du jo syntes hvad du vil, det er vist skåret ud i pap hvad du mene og hvad jeg mener og så må det være op til de enkelte bruger om det er noget de vil smide penge efter. Vi er jo tydelig vis nogle der vil bedrages

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
C.Bukowski skrev:
Hvad skal man med et netkabel ?

Ledingen indtil stikkontakten er kun 1,5 kvadrat PVL stiv kobber, enten udførst som enkelt ledning i rør eller som kabel (med en masse andre ledninger).

Før det hele havner i stikkontaken til anlægget er det sket via en masse samlinger i div. dåser, afbrydere og stikkontaker ... og via en masse samlemuffer af ukendt karakter

Så hvorfor tror man lige at de sidste 0.5 meter kan gavne og skal være et specielt kabel, handlavet i Japan, 100 rent sølv, skærm spundet af en jomfru's trusser og jordet 12 gange ? ? ? ? ?
Ja som elektriker er der for mig ikke noget ny i det du skriver, bruger man sin logiske sans, så burde det ikke kunne høre de sidste par meter ledning, men min øre fortælder noget andet og det er ikke fordi jeg har super hørrelse, det er vist over efter knap 20 år på byggepladser.

Som både ingeniør og eletriker er jeg ikke stødt på noget bevis over det påvirker lyden eller kan påvirke lyden. Det er lidt spild af penge og det behøver vi ikke at være eletrikere for at kunne sige ;-)

Psykologien spiller ind og påvirker vores måde at opfatte på. Vi linker det dyre produkt med kvalitet og forbedringer, vi bilder os selv ind det er bedst - snyder vores underbevidsthed og tror flytter som bekendt bjerge.

Måske er det mere vi åbne en form for andet bevisthed og er istand til at udnytte vore høreevne på en anden måde.

En blindtest med personer som ikke er bekendt med fænomenet vil afsløre fub og fakta...

Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:
dan a. skrev:
C.Bukowski skrev:
Hvad skal man med et netkabel ?

Ledingen indtil stikkontakten er kun 1,5 kvadrat PVL stiv kobber, enten udførst som enkelt ledning i rør eller som kabel (med en masse andre ledninger).

Før det hele havner i stikkontaken til anlægget er det sket via en masse samlinger i div. dåser, afbrydere og stikkontaker ... og via en masse samlemuffer af ukendt karakter

Så hvorfor tror man lige at de sidste 0.5 meter kan gavne og skal være et specielt kabel, handlavet i Japan, 100 rent sølv, skærm spundet af en jomfru's trusser og jordet 12 gange ? ? ? ? ?
Ja som elektriker er der for mig ikke noget ny i det du skriver, bruger man sin logiske sans, så burde det ikke kunne høre de sidste par meter ledning, men min øre fortælder noget andet og det er ikke fordi jeg har super hørrelse, det er vist over efter knap 20 år på byggepladser.

Som både ingeniør og eletriker er jeg ikke stødt på noget bevis over det påvirker lyden eller kan påvirke lyden. Det er lidt spild af penge og det behøver vi ikke at være eletrikere for at kunne sige ;-)

Psykologien spiller ind og påvirker vores måde at opfatte på. Vi linker det dyre produkt med kvalitet og forbedringer, vi bilder os selv ind det er bedst - snyder vores underbevidsthed og tror flytter som bekendt bjerge.

Måske er det mere vi åbne en form for andet bevisthed og er istand til at udnytte vore høreevne på en anden måde.

En blindtest med personer som ikke er bekendt med fænomenet vil afsløre fub og fakta...

Det er vist kortlagt hvad jeg tror, så blåt en tanke til din tekst.

Hvis en person nu fult og fat tror at net kabler ikke gør en forskæld, så er en blind test for ham ubrulig da hans hørrelse er blokket af hans tro eller ?

mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Utrolig konstruktiv måde at debatere på, må man sige.

Du ved bedst. Du vil have ret. Du synes sikkert det er lidt sejt at smadre tråden med provokerende indlæg. Du ved at alle andre der har gjort sig sine erfaringer, er blevet snydt og bedraget.

Flot

Til top Vis mhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mhansen

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev til sidst :

Dermed er alle personer med sevlvalgte og forudrettede meninger afvist - Både dem som tror og dem som ikke gør.

En blindtest med personer fra begge lejre er spild af tid 

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

C.Bukowski skrev:

Ååeh nej... - En ingeniør igen... *SS

Nok de mest utålelige folk, måske næst efter designere... ;-))

Men Godt Så...
  Med de forholdsvis almindelige måleinstrumenter og installationer jeg har i mit lille simple hobbyværksted, vil jeg så oplyse dig om, at der kan måles mellem 15 og 20 dB mindre indstrålet CommonMode støj ved at anvende bedre netkabler, specifikt skærmede kabler med separat skærmet jord-leder og separat ( fælles ) skærmede ledere til fase og nul. Derudover giver et skift fra 4# kobber til jordledningen og til 4# ren sølv på en testledning på en meter en forbedring på ca. 1,5 dB i reduktion af CommonMode støj.

Jeg vil slet ikke begynde og fortælle om potentiale-udledning i mellem de sammenkoblede apparater, med løft / adskillelse af signalstel - det hører nok hjemme i en anden tråd...

JBLfan  

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jeg undrer mig tit over at dem der mener de kan høre en ændring i deres setup ved at lege med netkabler, altid skal udsættes for mistro og hetz (i gamle dage var der heksejagt).

Måske vi skulle gøre det omvendte, og sige dem der ikke kunne høre forskæl på netkabler, eller ikke tog sig sammen og afprøvede virkningen af netkabler, bare har for dårlige anlæg, eller en for dårlig hørrelse

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
jeg har prøvet deres advanced kabel på min cd-afspiller, det var ok, men heller ikke mere, oyaide tunami er langt bedere, men der skal jo også flere skillinger på bordet. Tror at deres "super" model/kabel er fornuftig fra væg udtag til stikdåse/filter og derfra til int. eller eff. forstærker. Har prøvet en del kabler efter hånden og generalt har jeg gode erfaringer med højt mm2 til nævnte.

okay, jeg vil nemlig gerne snart til at prøve noget andet en standard bilka strøm kabler men jeg gidder ikke bruge alt for mange penge, tror jeg ender med noget diy ;)

ja, jeg forstår ikke dem der siger at de ikke kan høre forskæld på net kabler, de oplevelser jeg har haft er at de stor set kan påvirke lyde lige så meget som ht og signal kabler, der med ikke sagt at det altid er til den gode side.

Det er ufatteligt som folk kan få sig selv til at tro på sådan noget. Se nu bare at få lavet en blindtest (jeg kommer gerne og hjælper dig)  - og vend så tilbage med en undskyldning for at have vildledt folk. Der må simpelthen være grænser...

Sørgeligt at se endnu én der ikke tør stole på egne sanser.
Jeg går ud fra, at du heller ikke er stødt på en videnskabelig afhandling der påviser eller dokumenterer, at der kan opleves smagsforskelle på sodavandsis?
Nå, det er naturligvis en spøg. Is er is. Og hvis to is har samme temperatur kan der ikke være nogen forskel. Det siger sig selv.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

C.Bukowski skrev:

Utrolig konstruktiv måde at debatere på, må man sige.

Du ved bedst. Du vil have ret. Du synes sikkert det er lidt sejt at smadre tråden med provokerende indlæg. Du ved at alle andre der har gjort sig sine erfaringer, er blevet snydt og bedraget.

Flot

Flot indlæg - Især efter du har været inde og rette det.

Prøv for andres skyld ikke at ændre på dine indlæg - Det ødelægger for dem som læser.

VED du ikke det ?

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jblfan skrev:

C.Bukowski skrev:

Ååeh nej... - En ingeniør igen... *SS

Nok de mest utålelige folk, måske næst efter designere... ;-))

Men Godt Så...
  Med de forholdsvis almindelige måleinstrumenter og installationer jeg har i mit lille simple hobbyværksted, vil jeg så oplyse dig om, at der kan måles mellem 15 og 20 dB mindre indstrålet CommonMode støj ved at anvende bedre netkabler, specifikt skærmede kabler med separat skærmet jord-leder og separat ( fælles ) skærmede ledere til fase og nul. Derudover giver et skift fra 4# kobber til jordledningen og til 4# ren sølv på en testledning på en meter en forbedring på ca. 1,5 dB i reduktion af CommonMode støj.

Jeg vil slet ikke begynde og fortælle om potentiale-udledning i mellem de sammenkoblede apparater, med løft / adskillelse af signalstel - det hører nok hjemme i en anden tråd...

JBLfan  

Hvor kommer den støj fra ? Hvordan er din målemetode ?

Støj som "indfanges" af ledingerne i den faste installation før det omtalte netkabel, kan ikke fjernes - Det er langt mere interresant end et kabel på 0.5-1m med skærm -

Potentiale udligning er et kapitel for sig. Selv foretrækker jeg en "flyvende" skærm i den ene ende af et signal kable

Ps. Jeg er ikke imod teaks, men at sige til folk de skal have en kæmpe netbrønd til 2000kr og nye netkabler til 1000kr er lidt bondefangeri, når installationen ned til stikkontakten er kable/ledning ti 5 kr/m...

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Jeg undrer mig tit over at dem der mener de kan høre en ændring i deres setup ved at lege med netkabler, altid skal udsættes for mistro og hetz (i gamle dage var der heksejagt).

Den gælder vist begge veje. Faktisk var det en "kabeltilhænger" der startede i denne tråd.

Gorm skrev:

Måske vi skulle gøre det omvendte, og sige dem der ikke kunne høre forskæl på netkabler, eller ikke tog sig sammen og afprøvede virkningen af netkabler, bare har for dårlige anlæg, eller en for dårlig hørrelse

Det forslag er der nu ikke noget nyt i. Det dukker op i de fleste kabeltråde når "tilhængerne", i mangel på seriøse argumenter, vælger at blive personlige.

Måske er det netop frygten for disse beskyldninger der gør at "tilhængerne" kan høre forskel (kejserens nye klæder).

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
MoWa skrev:
dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:

Jeg går ud fra, at du heller ikke er stødt på en videnskabelig afhandling der påviser eller dokumenterer, at der kan opleves smagsforskelle på sodavandsis?
Nå, det er naturligvis en spøg. Is er is. Og hvis to is har samme temperatur kan der ikke være nogen forskel. Det siger sig selv.

Nej, jeg har ikke behov for en blindtest der viser der er forskel på sodavandsis - det giver sig selv, der er en bunke fysiske, biologiske og kemiske årsager til at man kan smage forskel. Betvivler man at jeg kan smage forskel på en Filur og en champagnebrus, stiller jeg med glæde op til en blindtest - modsat "audiofiler" er jeg ikke bange af mig.
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Hvordan ved du at han ikke stoler på sine egne sanser ? Han har da ikke skrevet at han har hørt forskel, men at han ikke tror på det han har hørt.

Nilau skrev:

Nu har jeg nu heller ikke hørt at der skulle være uenighed om at forskellige is smager forskelligt, så en videnskabelig blindtest er vel ikke så relevant. Hvis den blev foretaget, tror jeg dog nok at den ville vise at der er smagsforskel.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Gorm skrev:

Den gælder vist begge veje. Faktisk var det en "kabeltilhænger" der startede i denne tråd.

Gorm skrev:

Det forslag er der nu ikke noget nyt i. Det dukker op i de fleste kabeltråde når "tilhængerne", i mangel på seriøse argumenter, vælger at blive personlige.

Måske er det netop frygten for disse beskyldninger der gør at "tilhængerne" kan høre forskel (kejserens nye klæder).

Stanley, hvis du hentyder til mig, så vil jeg da lige gentage mig selv. Ud fra de forskælde som jeg opfatter på mit anlæg når der byttes net kabler, så har jeg svært ved at forstå hvorfor andre ikke kan få samme oplevelse på deres system, men sådan er det åbenbart. Jeg forstår også hvorfor folk er skeptisk(få meter ledning ud af en langt ledningsnet), syntes også det er helt ok at ytre sig om at man ikke kan høre forskæld i sit system, bare man har prøvet det af, frem for måske at dødsdømme det uden at ha prøvet, men tonen som den mistroiske side startede med at bruger i denne tråd, syntes jeg ikke er passende. Det er ok at ha sin egen holdning, men det betyder altså ikke at alle andre SKAL ha samme holdning som en selv. 

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Stanley skrev:
Gorm skrev:

Gorm skrev:

Stanley, hvis du hentyder til mig, så vil jeg da lige gentage mig selv. Ud fra de forskælde som jeg opfatter på mit anlæg når der byttes net kabler, så har jeg svært ved at forstå hvorfor andre ikke kan få samme oplevelse på deres system, men sådan er det åbenbart. Jeg forstår også hvorfor folk er skeptisk(få meter ledning ud af en langt ledningsnet), syntes også det er helt ok at ytre sig om at man ikke kan høre forskæld i sit system, bare man har prøvet det af, frem for måske at dødsdømme det uden at ha prøvet, men tonen som den mistroiske side startede med at bruger i denne tråd, syntes jeg ikke er passende. Det er ok at ha sin egen holdning, men det betyder altså ikke at alle andre SKAL ha samme holdning som en selv. 

Tag bind for øjnene og lad din kone/kæreste/ven/veninde/nabo styre udskiftningen af kabler - bare 20 gange. Vedkommende har et skema hvor han/hun skriver hvilken type kabel han/hun har tilsluttet ud for et nummer, og du krydser af om du hører kabel A eller B. Naturligvis skal han/hun ikke bare skifte ABABAB men f.eks. ABBBAABAAA.

Eller tør du ikke lade dig udfordre? Er du bange for resultatet? Der er lavet blindtests hvor audiofiler ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle - audiofiler der var lige så påståelige som du er. Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind?
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
Der er lavet blindtests hvor audiofiler ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle - audiofiler der var lige så påståelige som du er. Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind?

De test må du gerne finde til mig, selvsagt test der endegyldigt beviser der ikke er forskel på kabler

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

For min skyld kan folk tro hvad de vil, og det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg ikke kan høre forskel på den ene og den anden stump ledning. Så egentlig ville jeg godt lade enhver blive salig i sin tro her.

Men lige så snart der er penge involveret er det lidt en anden sag. Og at råde en nybegynder på området til at kaste flere tusind kroner efter ledningsstumper, uden at der findes skyggen af bevis for at det har nogen som helst hørbar effekt - det er betænkeligt. Og derfor er det helt på sin plads at nogen reagerer på det.

Man kan købe netkabler for femcifrede beløber i hifibutikker og i forskellige netshops - vel at mærke uden at hverken forhandlere eller producenter er i stand til at dokumentere, at de gør den mindste forskel. Det vil jeg godt have lov at kalde fup, svindel og bondefangeri, og jeg ville ønske at nogen tog fat i nakken på dem, for branchen er vist desværre ude af stand til at regulere sig selv.

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
MoWa skrev:
Der er lavet blindtests hvor audiofiler ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle - audiofiler der var lige så påståelige som du er. Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind?

De test må du gerne finde til mig, selvsagt test der endegyldigt beviser der ikke er forskel på kabler

Den omtalte tøjbøjle test har du jo set før, så hvorfor spørger du om det?

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

MoWa skrev:
dan a. skrev:
Stanley skrev:
Gorm skrev:

Gorm skrev:

Tag bind for øjnene og lad din kone/kæreste/ven/veninde/nabo styre udskiftningen af kabler - bare 20 gange. Vedkommende har et skema hvor han/hun skriver hvilken type kabel han/hun har tilsluttet ud for et nummer, og du krydser af om du hører kabel A eller B. Naturligvis skal han/hun ikke bare skifte ABABAB men f.eks. ABBBAABAAA.

Eller tør du ikke lade dig udfordre? Er du bange for resultatet? Der er lavet blindtests hvor audiofiler ikke kan høre forskel på et dyrt højttalerkabel og en tøjbøjle - audiofiler der var lige så påståelige som du er. Får det dig ikke til at tænke at der MÅSKE er noget om snakken, at det er psyken der spiller ind?
Jo jeg tør godt lade mig udfordre, konen blev smidt ud for to år siden, så hende bliver det ikke, men høre gerne fra en af jer her på hifi4all som bestemt ikke mener at der er forskæld på net kabler, så laver vi en lille test og det behøver ikke være med bind for øjnene da han/hun jo ikke tror på det aligevel, føler mig overbevist om at denne person gå her fra med en anden opfattelse. Så hvis der er nogen på Århus kanten som prøve så sig frem.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 20 Juli 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

Chr. R. skrev:
MoWa skrev:

Den omtalte tøjbøjle test har du jo set før, så hvorfor spørger du om det?

Den var på ingen måde endegyldig - tværtimod! Så jeg ser med forventning frem til de øvrige test der her henvises til

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes