Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 23:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: problemer med Pioneer 868 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har en del film som alle virker 100%, men i aftes ville jeg lige se "Terkel i knibe" men den ville den ikke afspille?

Filmen er naturligvis org. og den afspiller fint i mine andre no-cost DVD afspillere. Når jeg sætter den i pioneeren loader den indhold og skriver derefter "still" hvorefter jeg intet kan gøre?

Jeg har aldrig oplevet dette problem før, nogen der har et bud på hvad det kan skyldes?

Jeg har kigget i manualen under troubleshooting, men intet kunne finde.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Prøv at kontakte Pioneer og hør dem ad - er der bestemte afspilningsrelaterede problemer, kender de dem og kan vejlede dig.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 668er - og den afspiller også alt fint; altså undtagen min Dream Theater: "Images and Words - Live in Tokyo and 5 Years in a Livetime".

Det er den ENESTE den ikke vil afspille i hele min samling af forskelligt kodede DVDs.

Underligt....

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Mine forældre har en 868'er og den er ikke altid lige glad for "kopi-film", til trods for at den er gjort kodefri, men ind til videre har alle deres "købefilm" virket på den.

Jeg ved det ikke, men måske det kunne klares med en opdatering af softwaren til den (hvis det altså findes?)

Under alle omstændigheder ville jeg, som Ronin også skriver, prøve at kontakte Pioneer og høre hvad de siger.

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af jer der har prøvet, eller har mulighed for at prøve terkel i jeres?

Jeg har ogå haft lidt problemer med nogle ældre film hvor der efter 1 times tid kunne forekomme lidt "digitalflimmer" over billedet. Dette problem løste jeg selv ved at rense og smøre akslerne hvorpå læsehovedet glider frem og tilbage. (den eneste rep. jeg tør/kan udføre selv) Men det løste ikke terkel mysteriet.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Mine forældre har en 868'er og den er ikke altid lige glad for "kopi-film", til trods for at den er gjort kodefri, men ind til videre har alle deres "købefilm" virket på den.

Jeg ved det ikke, men måske det kunne klares med en opdatering af softwaren til den (hvis det altså findes?)

Under alle omstændigheder ville jeg, som Ronin også skriver, prøve at kontakte Pioneer og høre hvad de siger.

Hvad er sammenhængen ml kopifilm og kodefri??? Prøv at give den en fw update..

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Tja... Måske der var en sammenhæng, nogen dvd afspillere æder alt, imens andre er lidt mere sarte... (Deres 868'er gør ofte det samme, som bekrevet, når man stopper en kopi-film i den)

PS Hvad er en "fw update" og hvordan gør man det?

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Tja... Måske der var en sammenhæng, nogen dvd afspillere æder alt, imens andre er lidt mere sarte... (Deres 868'er gør ofte det samme, som bekrevet, når man stopper en kopi-film i den)

PS Hvad er en "fw update" og hvordan gør man det?

Det jeg mente med kodefri og kpi var bare at kopier normalt er Region 0 og at fejlene typisk opstår under brændingen. Prøv evt at scanne de problematiske DVDer med cd/dvdspeed fra Nero. Det er et gratis program. Problemet der kan være med kopierede film er at afspilleren ikke er så glad for bestemte mærker især af de billigere slags, her kan en firmwar update nogen gange afhjælpe problemet da afspilleren bliver "mindre kræsen". Jeg har fået min opdateret der hvor jeg har købt den, men eller mener jeg man kan hente dem gratis på nettet (pioneer.com) brænde det ud på en alm CD og proppe det i afspilleren. Så gør den ellers resten selv.

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Og de billigere mærker var altså ment som billigere medier... Det er medierne der er problemet enten fejlbrænding/eller for dårlige medier. Jeg vil dog mene at i 99% af tilfældene er det fejlbrænding...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes