Forfatter |
|
helion Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg er på udkig efter en god og enkel digital optager. Den skal bruges til at optage line udgangen på en
mixer, så jeg har ikke brug for at den har mikrofon, som eks. zoom optageren. Den skal kunne klare mindst
44.1 khz stereo og ha memory og batteri nok til ca 3 timer. Nogen forslag? Mvh Kent.
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej helion/Kent
Da det er en analog linie udgang du vil optage fra, hvad så med at anvende en bærbar (eller stationær) pc til at optage på.
Du sender jo så bare dit analoge signal ind i Line-In på pc'en og så er det harddisk størrelsen der bestemmer hvor længe du kan optage !
Der findes flere programmer du kan anvende til audio recording - Prøv at Google
M.v.h.
MrForce 
|
Til top |
|
|
helion Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også det jeg tidligere har brugt, men jeg vil meget gerne ha en stand alone enhed, der er dedikeret til
opgaven. Min bærbare pc var for ustabil og risikerede at gå ned under optagelsen. Der findes masser af
optagere, men de er alle med mikrofon. Var bare om nogen havde noget erfaring :-)
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lydfrede Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
en brugt nagra mini spole båndoptager ,ville være ultimatuivt ,også ret oldscool og bøvlet
mindisc optagere ,dedikerede lydkort til optagelses formål ,med low latency drivers
kan godt bruges ,hvor go skal kvaliteten være ?
en pc til lydoptagelse skal have nogle cpu muskler ,min 2gb ram og en hurtig harddisk
ingen ,popup software der gør pc'en langsom ,såsom messenger ,office ,virus programmer
der skal også komfigureres en del i styre sytemmet ,for at optimere komputeren til lyd
dvs mnan skal have sit recording system for sig og sine almindelige pc'ting på en anden pc såsom spil mails ,internet ,socile netværk office ,fotoshop
der ligger toturials på http://www.sweetwater.com/sweetcare/mac-pc-optimization/
i hvordan man optimerer sin computer til lyd afspildning og lydoptagelse
hvis man ikke har et pro lydkort med asio drivere ,kan man omdanne sit indbyggede lydkort til et med asio drivere ved at bruge asio4all som er et gratis program der giver low latency asio funktionalitet til alm lydkort ,ret genialt lille program
http://www.asio4all.com/
|
Til top |
|
|
helion Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres input. Jeg er godt klar over at optagelse på en pc ikke er optimalt, hvis man ikke har det rigtig lydkort og drivers.
Og ja, programmer der kører i baggrunden har meget at sige. Jeg tror det er det der har stoppet mine optagelser.
Fed inspiration med de optagere du har linket til canielsen. Jeg har brugt en del tid på at kigge youtube review's og jeg tror
valget falder på Zoom H1. Den har en god pris og ser ud til at være lige det jeg skal bruge. - At den så også har 2 gode
mikrofoner ombord, er kun en bonus :-)
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
helion skrev:
Hej. Jeg er på udkig efter en god og enkel digital optager. Den skal bruges til at optage line udgangen på en mixer, så jeg har ikke brug for at den har mikrofon, som eks. zoom optageren. Den skal kunne klare mindst 44.1 khz stereo og ha memory og batteri nok til ca 3 timer. Nogen forslag? Mvh Kent. |
|
|
Hvad med denne :

Tascam BB1000cd - optager enten på flash kort eller CD
men ok - prisen er 5 af de store :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
helion Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Ja, den ser klart ud til at kunne klare det jeg har behov for. Og meget mere til :-)
- Jeg tror jeg holder mig til en lidt mindre og billigere løsning. :-)
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
helion skrev:
Hmm.. Ja, den ser klart ud til at kunne klare det jeg har behov for. Og meget mere til :-) - Jeg tror jeg holder mig til en lidt mindre og billigere løsning. :-) |
|
|
Den er slet ikke uden evner - alene det, at man kan brænde skiver direkte fra den er sågu genial :)
men ok ...... Du skrev jo ikke noget i første indlæg om det prismæssige aspekt. Zoom fidusen ser sød ud, men ligner umiddelbart ikke noget jeg ser brugt sammen med en mixerpult. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
helion Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sku være ganske egnet til det, så vidt jeg kan se på div. review's. - Men helt klart, den store er naturligvis en klasse for
sig selv.
Det jeg kommer til at bruge den til er et mix af skuespillernes mic-lyd og et evt. orkester. Samlet i en eller 2 kanaler line
out.
- Det vil den sagtens kunne klare. Endda en del bedre end min tidligere løsning, hvor jeg brugte min bærebare pc til
opgaven.
Zoom H1 er ihvertfald bestilt nu. Så nu jeg glæder mig bare til at få den hjem :-)
Tak til alle og god aften.
Kent.
|
Til top |
|
|