Forfatter |
|
kjaeger Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2012 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...har kig på en forstærker Primare i 21. Er der nogle der har erfaringer med den?
Og er der noget man skal være opmærksom på?
Den skal spille med Dynaudio 3/7
Har også kig på en Primare CD D30.2 eller en V20......
Kristian
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en I21. Det er en fin forstærker. Den spiller som Primare nu gør. Rent, rimeligt nøgternt og ufarvet. Er behagelig at lytte til og har fornuftigt med power. Og design og samlekvalitet er som altid med Primare superlækker.
Du skal spekulere på at både CD30.2 og V20 er fra ældre serier hvorfor de ikke passer til I21 i designet. Og så er de halvgamle efterhånden. Jeg har faktisk også haft et I20/D20 sæt som er forgængerne til I21/CD21. Jeg købte det i sommeren 2004. Og det var meget kort tid før at 21 serien kom. Det var også glimrende udstyr. Jeg husker lyden som mere anonym og mindre kraftfuld end på de senere modeller. Men jeg tror egentlig nok jeg ville holde mig fra disse modeller på grund af alderen.
Afspillerne der designmæssigt hører til I21 er CD21 og DVD26. Jeg har selv haft CD21 sammen med min I21. En dejlig cd-afspiller. Ikke så meget mere at sige om den. Velspillende og nem at have med at gøre.
Jeg var superglad for dette anlæg. Men det berygtede opgraderingsspøgelse begyndte at hjemsøge mig. Og jeg solgte mit Primare system. Noget jeg siden har fortrudt.
Under alle omstændigheder kan jeg varmt anbefale både I21 og CD21.
Der findes også en en CD31 som blev lavet som match til I21erens større bror I30. Dette spiller også rigtig dejligt og en klasse over I21/CD21. Men disse modellers store force er at de kan køres balanceret. Jeg ville derfor ikke ofre en CD31 til en I21. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring er baseret på eget anlæg (Primare A301og v20) samt svigerfamilliens (I21 og CD21).
(Jeg har ikke lavet direkte AB test)
Det hele spiller efter min mening super. Jeg ville vælge v20'eren frem for CD21 af 2 grunde.
1 prisforskellen - jeg har set v20'eren helt nede i 1000 kroner. Har selv købt min for 3 år siden til 1700,- CD21 ligger noget over det.
Den CD21 jeg kender har en dårlig skuffe. Den er lavet "fancy" uden "fald" for cd'en - hvilket betyder at man skal gøre sig meget umage med at ramme rigtigt med skiven. V20'eren har en standard med sort glat plastik som er meget nemmere at "kaste" sin cd ned i.
Desuden har CD21'eren fået nyt drev efter det gamle satte sig fast med en Johny Cash cd. Men det er næppe et generelt problem.
En større model vil jeg tro er overkill.
Jeg har i øvrigt V20 og T21 serier stående ovenpå hinanden. Jeg ser ikke designforskellen til dagligt. Dog virker systemremoten ikke. (Det kan den måske programeres til at kunne)
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Jeg har i øvrigt V20 og T21 serier stående ovenpå hinanden. Jeg ser ikke designforskellen til dagligt. Dog virker systemremoten ikke. (Det kan den måske programeres til at kunne)
|
|
|
Det er fordi V20 og T21 begge er det gamle design. Radioen hedder T21 fordi det er en videreudvikling af den oprindelige T20. De radioer der passer i designet til I21/CD21 hed først T22 og senest T23 (den havde jeg også). __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Nissemanden skrev:
Jeg har i øvrigt V20 og T21 serier stående ovenpå hinanden. Jeg ser ikke designforskellen til dagligt. Dog virker systemremoten ikke. (Det kan den måske programeres til at kunne) |
|
|
Det er fordi V20 og T21 begge er det gamle design. Radioen hedder T21 fordi det er en videreudvikling af den oprindelige T20. De radioer der passer i designet til I21/CD21 hed først T22 og senest T23 (den havde jeg også). |
|
|
Jeg bøjer mig. Betydder det, at jeg faktisk (nemt) kan komme til at bruge min fjernbetjening fra t21'eren til V20?
Undskyld off-topic.
|
Til top |
|
|
kjaeger Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2012 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det blev så en Primare.....  , sikken en forskel på NAD 306 og i21!
Der kan man fandme høre hvad Hifi handler om  .
Så det bliver spændende at se, om det er ungerne får julegaver eller far skal have en CD afspiller i samme serie!
Der skal ihvertfald lyttes musik i weekenden........
|
Til top |
|
|
Tornqvist Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke den bliver du glad for
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den. Det vil du ikke fortryde.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
Brian7500 skrev:
Nissemanden skrev:
Jeg har i øvrigt V20 og T21 serier stående ovenpå hinanden. Jeg ser ikke designforskellen til dagligt. Dog virker systemremoten ikke. (Det kan den måske programeres til at kunne) |
|
|
Det er fordi V20 og T21 begge er det gamle design. Radioen hedder T21 fordi det er en videreudvikling af den oprindelige T20. De radioer der passer i designet til I21/CD21 hed først T22 og senest T23 (den havde jeg også).
|
|
|
Jeg bøjer mig. Betydder det, at jeg faktisk (nemt) kan komme til at bruge min fjernbetjening fra t21'eren til V20? Undskyld off-topic. |
|
|
Det ved jeg faktisk ikke. Prøv at skrive til Primare. De plejer at være hjælpsomme.
www.primare.net
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 26 Oktober 2012 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaeger skrev:
Ja det blev så en Primare..... , sikken en forskel på NAD 306 og i21! Der kan man fandme høre hvad Hifi handler om . Så det bliver spændende at se, om det er ungerne får julegaver eller far skal have en CD afspiller i samme serie! Der skal ihvertfald lyttes musik i weekenden........ |
|
|
Tillykke med din Primare I21
God lytte weekend  __________________ Mit
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|