Sendt: 05 Oktober 2010 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Da jeg lige har opdaget at komplett.dk har sat prisen ned på deres Panasonic TX-P42X20E, til bare 3390,- overvejer jeg
stærkt at købe denne. Til dette fjernsyn vil jeg meget gerne have noget dejligt lyd, og der er jeg lidt i tvivl om hvilken vej
jeg skal gå. Jeg har overvejet en soundbar, mikroanlæg eller forstærker og 2 højtalere. Jeg har omkring 2000 til lyd, men
kan dog godt gå op til 2500 hvis det lige er det som gør forskellen.
Jeg har overvejet Panasonic's SC-HTB10 soundbar til omkring 2200,- Jeg tænker dog at pengene måske ville være bedre
givet ud ved at købe en brugt forstærker og nogle gode højtalere?
Lyden skal primært bruges til film/tv, dog vil det også være lækkert hvis det kan spille dejligt musik. Jeg har intet behov for
en overdådig bass, ej heller er det nødvendigt at systemet kan spille meget højt. Jeg bor på et kollegieværelse på 16m^2 og
sidder derfor ikke mere end 2-3,5 meter fra fjernsynet.
Jeg håber derfor at i kan guide mig i den rigtige retning, da jeg ikke selv har den store viden eller erfaring om dette emne.
Jeg har forresten lavet en lille google sketchup tegning af mit værrelse, med målfast værdier. Hele møbleringen er dog ikke
at se på denne, da der vil blive indrettet efter lyd/tv. Kom også gerne med forslag til en møblering.
http://myupload.dk/showfile/626796df577.skp
På forhånd tak
- Dennis
|