Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp søges
For noget tid siden havde jeg et andet Pioneer TV og en Sony forstærker + en PS3.
Når jeg så DVD eller Bluray fra min PS3 eller streamede noget fra min Mac via PS3 Media server, så "opdagede" min Sony
forstærker at det feks. var DTS lyd og slog automatisk over på det format.
Det der nu er mit problem med det "fine" sæt jeg har investeret i er at jeg kan simpelthen ikke finde ud af min SC-LX71
forstærker.
Den lyser ikke op når jeg vælger et af de Adv. lydspor, HVIS den altså skal???
Og hvad mode skal man høre sin lyd i, TV, DVD Osv.....
Jeg burde egentlig være glad for mit nye udstyr, men sidder tilbage med en flad fornemmelse............
Det er sat sammen på følgende måde:
I mit 5090h sidder der TV-modul med et Canal Digital kort.
Lyden fra mit Sattelit tv føre jeg fra mit TV over i min forstærker via et optisk kabel som kommer ind i Optisk TV/SAT
indgang.
Min PS3 er forbundet til min Forstærker via HDMI, ind i HDMI BD indgangen på forstærkeren
Forstærkeren er forbundet til mit TV via HDMI ud af HDMI Output på forstærkeren ind i TV´s HDMI Input 1.
Desuden streamer jeg fra min imac til min PS3 via PS3 Media server. Dette forgår via kabel og ikke trådløs igennem min
router.
HAR JEG KABLET HELE L.... FORKERT????? :-)
Så er spørgsmålene:
Hvordan skal min PS3 være sat op. ?
Hvordan skal min forstærker Pioneer SC-LX71 være sat op for at få bedst mulig lyd.?
Håber meget at der er et par kloge hoveder derude, der har lyst til at dele lidt af deres viden, til en der en tæt på at give op
og vende tilbage til den noget ældre Sony forstærker;-(
Et lille Pioneer spørgsmål mere?
Hvorfor F...... skal det tage en evighed at skrue op for lyden på mit TV med TV fjernbetjeningen, når Fortærker
fjernbetjeningen kan gøre det lynhurtigt?????
Ha´en god weekend derude.
|