Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 16:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dit bedste og værste hifi-køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 September 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Fin tråd.

Bedste køb: Avance Dana MK1. Efter mange års søgen, fandt vi dem endelig i Bubinga Rod finishen. Vi har haft dem i kirsebær, palisander og fugleøje finish. Uden tvivl vores sidste højttaler. De spiller ligeså godt som de ser ud.

Værste køb: KEF 105.4 De skulle jo være nemmere end storebror 105.2 Havde stor Threshold eff koblet på skidtet. Meget meget flad lyd. Fik dem heldigvis solgt hurtigt uden tab.

Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Gode bud!!

Mit bedste køb må helt sikkert omfatte båda NAD 310 forstærker, Paradigm micro monitor, og som tidligere omtalt i tråden: Koss porta pro.
Det er i hvert fald ting, som er mange gange mere værd, end deres udsalgspris!

Dali silverwave, Audio Alchemy DITB, Chord signatur digital, Kimber 8TC, Paradigm Reference studio/80 er sku også nogle ting som har været alle pengene værd.

Selvom jeg ikke synes jeg har lavet mange direkte dårlige køb, så må Black Rhodium polar scherzo digital kabel være et af de mest skuffende... NAD T753 var effekt mæssigt og lyd mæssigt, heller ikke det jeg forventede af NAD.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

prime
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 September 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Mit værste køb har været et Luxmann forstærkersæt bestående af M120 effekt- og C120 forforstærker. Magen til kold og klinisk lyd skulle man lede længe efter. Det var dengang hvor man var ung og faldt for mange knapper og et godt udseende. Havde sættet i et par år hvorefter det blev skiftet ud med en Luxmann 5L15 som var i en helt anden og langt mere musikalsk forstærker.

Mine bedste hifi-køb er min nuværende CD-afspiller og forstærker (GamuT CD 1, og GamuT Di 150).

Til top Vis prime's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prime

his047
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 September 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Bedste køb:

1. Radford kraftforstærkere (STA 15 og MA50): forstærkere kan ikke gøres meget bedre.
  2. Et sæt Brugte QUAD ESL63 for 100 GBP.
  3. SOTA Star Sapphire, Mørch DP6, Ortofon MC7500 (vdH) og NLE RIAA (den sidste: utroligt fleksibel og vellydende. alletiders for eksperimenter med belastning af MC-pickupper).
  4. Audio Technica AT6006 Safety Raiser: alletiders lille dims til automatisk pickup-løftning.

Værste køb: Næsten hvad som helst fra små importfirmaer i England:

1. Conrad Johnson PV14-L (Lyder godt, men måtte repareres for 5000 kr for at nå dertil: og efter 3 måneder og fjorten dage fik jeg at vide at de søreme var kede af at mine nymonterede NOS Mullard M8080 støjede, men deres garanti gjaldt kun i tre måneder)
  2. Linn Sondek LP12: den solgte jeg efter at have modtaget et brev fra Ivor Tiefenbrunn som bedst kan opsummeres med ordene "F*** Off"
  3. En defekt Audio Research LS16Mk2 som sælgeren snedigt fik mig til at overskride E-Bays tre-måneders frist for klager med: 15000 kr uden værdi.
  4. En Ortofon Rohman som kom i karambolage med Henley Research (Ortofons britiske representant): først forsvandt enheden i fjorten dage (men blev fundet  på min kontakts skrivebord!), derefter nægtede de at reparere den for "den var ikke importeret af os" (jeg havde købt den fra Mantra Sound i Yorkshire), hvorefter de sendte den tilbage til mig i posten, men glemte at sætte nålebeskytteren på! Skrækslagent sendte de mig endnu en Rohman, som det viste si havde den samme fejl som den enhed jeg havde sendt dem. Det hører med til historien at en uge senere  mødtes jeg med Ortofon i Tåstrup som satte alt i orden og gav mig en MC7500 per kulance. Jeg var paf (og super-glad) i flere dage efter den oplevelse og bruger stadig MC7500. 

Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes