Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Mit bedste køb: De_ægte_duelundhøjttalere Steen og jeg byggede i fællesskab tilbage i 2001-2002. De overrasker positivt konstant og afslører mere end godt er, men det er skkert prisen for, at få at vide hvad der ligger på lagermedierne og hvordan reste af kæden performer.
Mit værste køb: en Thule Pre/processor der røg til reparation flere gange, lød lettere elendigt og til sidst røg videre for et ganske lavt beløb..
Mvh. Jens/Modifix |
|
|
var de noget i retning af bjørns (waals) i konstruktionen?, for de var virkelig gode __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste køb var NLE11/19, som jeg desværre i et øjebliks panik solgte.
Mit værste den Audiolab 8000Q, der afløste, og som jeg kun slap af med, fordi den blev defekt indenfor garantiperioden og efter 2 måneder ikke var blevet repareret. KT Radio var store nok til at tage den tilbage.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Miit bedste er nok min Nakamichi PA5 mk.2...Dog er SL 1200,som er købt i 75,nok det bedste jeg nogensinde har brugt hifi kr. på.
Det dårligste var en Grundig spole båndoptager (TK 14) og en Micro MR 611 pladespiller.
carsten
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste køb: Naim cd5x, fordi den spiller cd'er så de er til at holde ud, og fordi den fik mig hooked på Naim.
Dårligste køb: Naim cd5x, fordi jeg ikke købte den brugt eller i england, jeg har siden fundet ud af at den service de tilbyder i
danmark nok er udemærket, men langtfra retfærdiggør en merpris på 20-30 procent, nogen gange mere. England er på mange
måder et u-land, men når det kommer til kundeservice er de, i mine erfaringer, langt foran.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste køb har nok være kinesergrej. Her tænker jeg på en ShengYa A-802. En hybrid forstærker af væsentlig højere
kvalitet og finesse end prisskiltet antyder.
Mit værste køb må være min indgang til hifi-hobbyen (underligt nok) et sæt Denon PRA-1000 + POA-1500. Nok mest
forforstærkeren der var det svage led heri. En skinger gengivelse af alt jeg satte foran, på trods af at effekttrinet havde kræfter
nok til at håndtere hvad som helst.
PS. God tråd :)
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil gerne være med her..:)
Min bedste køb er klart mine Infinity renaissance 90 som jeg købte for ca. 15 år siden med 50% rabat som de sidste i buttikken. De danner stadig basis for min musik oplevelser og efter de blev moddet med ny kabling, mellembas og delfilter samt en masse "holfi" tweaks med hjælp af min makker Jacob M. (for dem der kender til holfi ved hvem han er)
Min værste... det er lidt svært men jeg vil sige at det må være min daværende denon 3910 dvd som jeg var ved at smide ud flere gange da den ikke kunne spile musik....så blev den moddet...:) __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Modifix skrev:
Mit bedste køb: De_ægte_duelundhøjttalere Steen og jeg byggede i fællesskab tilbage i 2001-2002. De overrasker positivt konstant og afslører mere end godt er, men det er skkert prisen for, at få at vide hvad der ligger på lagermedierne og hvordan reste af kæden performer.
Mit værste køb: en Thule Pre/processor der røg til reparation flere gange, lød lettere elendigt og til sidst røg videre for et ganske lavt beløb..
Mvh. Jens/Modifix
|
|
|
var de noget i retning af bjørns (waals) i konstruktionen?, for de var virkelig gode
|
|
|
De er med alignede enheder, Duelund synkronfilter og de er trevejs, så ja. Enhederne er dog nogle helt andre. Bla. Waal's basser, nogle gamlede Grundig's, står ikke til at skaffe idag.. Men så tager man jo bare et par prof Monacor 10" mellemtoner - modificerer dem til ukendelighed, opnår et Qt på 0,2323 og en resonansfrekvens i fri luft på 11,7Hz..;o)
Mvh. Jens/Modifix
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Bedste køb 168 uf. Duelund Cast. Værste AIR forforstærkeren fra LC. Audio. |
|
|
Hvad var der galt med AIR den så da spændende ud på papiret, men det syntes du vel også da du jo købte den. Det dyreste jeg har brugt penge på og ikke været tilfreds med var Audio Aero Captole CD som var anmeld her på siden.Har også haft et Denon sæt Pra1100 og Poa 2200 det var ikke helt så godt som jeg troede i starten.Man lærer jo efterhånden....  Højtalere B&O M75 lyder ikke særlig godt ingen hul igennem. Infinity IRS Sigma højtalere er gode med ordentlig udstyr og nogle bedre kabler og stumper i. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Peter Breum Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste køb må være Naim CD5X fordi den bare spiller musik, gamle l**teproducerede rumklangscd'er fra slutfirserne eller Neil Youngs lækre HDCD'er : alt lyder godt. Den, eller en brugt DOXA 70SE. Masser af musikalsk, homogen bang-for-the-buck.
Værste køb må være Rotel RSP-976. Egentlig ikke fordi den lød ringere end man kunne forvente for pengene; den lavede en ganske flot DTSafkodning til hjemmebrug, men fordi den var elektronisk elendig. Havde konstant problemer med alt hvad der kunne tænkes at opstå problemer med. Et rent mareridt.
__________________ Music. Non stop.
|
Til top |
|
|
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit værste køb var komplet Parasound surround, som skulle have super god lyd i stereo også, men absolut meget uldent og lukket.. Heldigvis købt brugt, så det kunne sælges til samme pris igen.
Bedste køb er Elac FS208.2 gulvhøjttalere, totalt oversete højttalere på markedet, overgår alt jeg har ejet, og overrasker stadig...
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
bedste køb:
Sony SCD-555ES fra ny til 1/3 pris. Aldeles fremragende maskine.
Ortofon Rondo Red. Brugt, som ny.
Mine Beovox 1600 højttalere, købt for konfirmationspenge i 1972. Spiller stadig godt.
B&W DM12, købt brugt. Stjålet!
B&W 803, købt brugt og spillet til i 15 år, videresolgt. Pris 1kr/dag.
Nakamichi LX-3 købt fra ny. En del garantireparationer på rec/play omskifter, det lykkedes til sidst. Spillede fantastisk i 26
år, inden den blev videresolgt defekt. 50øre/dag.
værste køb:
Roksan Caspian integreret forstærker. Lød godt hos forhandler, efter 2 uger ulideligt spids. Elendig samlekvalitet, viste det
sig.
CEC/Harksound pladespiller, købt i 1978. Hvorfor jeg faldt for den rædselsfulde plasticskrammelspille er mig stadig en gåde.
Selv pickup´en, Pickering 625, var elendig.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
De er med alignede enheder, Duelund synkronfilter og de er trevejs, så ja. Enhederne er dog nogle helt
andre. Bla. Waal's basser, nogle gamlede Grundig's, står ikke til at skaffe idag.. Men så tager man jo bare et par prof Monacor
10" mellemtoner - modificerer dem til ukendelighed, opnår et Qt på 0,2323 og en resonansfrekvens i fri luft på 11,7Hz..;o)
Mvh. Jens/Modifix |
|
|
Er der en tråd om dette spændende projekt, eller noget på Kbh-Hifi´s hjemmeside?
|
Til top |
|
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste køb må absolut være et par Beyer Dynamic DT-770 Pro 600Ω købt engang i starten af '90erne. De lyder bedre end
nogensinde, bygget som tanks. Umulige at slå ihjel. Simpelthen umuligt. Jeg har skiftet puder nogle gange efterhånden, men
ingen andre dele. Snart 20 år jubilæum på dem, så det var en top investering.
Andet bedste køb må være min Music Angel KT88 baserede rørforstærker. Den lyder fandeme godt med de rigtige NOS
indgangsrør. Det eneste er strømforbruget på omkring 400W. Jeg har hjemmekontor så den kører hele dagen og aften.
Værste køb må være mine Snell A/III som jeg købte brugt. Efter lang tid fandt jeg ud af at basenhederne var udskiftet med
nogle Monacor PA enheder  Jeg fik med møje og stort besvær skaffet nogle brugte enheder af den rigtige type, og sendt
dem til Snell til komplet re-coning og kalibrering. Nu kører det. __________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 17 September 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Modifix skrev:
De er med alignede enheder, Duelund synkronfilter og de er trevejs, så ja. Enhederne er dog nogle helt andre. Bla. Waal's basser, nogle gamlede Grundig's, står ikke til at skaffe idag.. Men så tager man jo bare et par prof Monacor 10" mellemtoner - modificerer dem til ukendelighed, opnår et Qt på 0,2323 og en resonansfrekvens i fri luft på 11,7Hz..;o) Mvh. Jens/Modifix |
|
|
Er der en tråd om dette spændende projekt, eller noget på Kbh-Hifi´s hjemmeside? |
|
|
Nej desværre. Enhederne er i stor stil ikke længere tilgængelige, så foreningsrelevansen er til at overse. Men vi har en billedserie fra sidste sommers genpretningsprojekt på klubbens duelundhøjttalere, på hjemmesiden. Den kan søges i oversigten over klubbladet Lytteposten, efteråret 2009.
Mvh. Jens/Modifix
|
Til top |
|
|
KOFS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 260
|
Sendt: 18 September 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste køb: Densen b400+, købt brugt, for en fornuftig penge. For ikke så længe siden slog det mig, at jeg ikke ikke har hørt særlig meget vinyl siden jeg fik Densen'en. Cool ! - og nødvendiggør jo nærmest en opgradering på pladespillerfronten så der kan komme balance i regnskabet igen  Værste: XTZ Class A 100D forstærkeren. Min egen fejl - jeg bildte mig ind man fik en 10.000+ kr forstærker for 4000. Det gør man ikke - men man får nok ikke bedre forstærker til 4000. Ikke desto mindre er det min hidtil største skuffelse ... \KOF
|
Til top |
|
|
Buyer no 1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 18 September 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste køb: Der er flere kandidater her, men en af dem kunne være Sentec ACM 1. Købt brugt i 1984, og de spiller stadig.
Værste køb: Cannon 1232-T. Fra dengang jeg troede, det var fedt at have store "disco-højttalere" ... suk
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 18 September 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste køb.. Der er to de slås om første pladsen og det er nok snare kombien der gør udslaget
Edge G2 samt Edge GCD dette sammen med et sæt adam audio Column skaber glæde og musik med et drive jeg ikke har hørt ret mange andre steder..
Værste køb en Densen Beat 100 der er som sådan ikke noget i vejen med den.. Den er bare slet ikke mit lyd ideal.. __________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 19 September 2010 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sjov tråd, som bringer minderne frem, om fortidens hifi køb, der ikke altid har været lige gode.
Der er flere indkøb, der for mit vedkommende kan betegnes som "det værste køb", men hvis nogen skal fremhæves, må det være alle de Musical Fidelity produkter, jeg har ejet. Lyden har der ikke været noget i vejen med, (Derfor har jeg købt en del udstyr i det mærke), men de har alle haft mange fejl og været til rep igen og igen. Senest et sæt F15 / F22 forstærkere, som blev lavet 3 gange på garantien, og da det så, gik i stykker uden for garantiperioden, måtte high end Service vikle en ny Trafo, efter anvisning fra M. F. Det blev en meget dyr omgang. 
Den sidste dårlige oplevelse, jeg havde, var købet af en brugt Mark Levinson No. 38 forforstærker, som bare lød så dårligt i mit sæt up, at jeg troede den var sat forkert til. Den var den ikke, men passede bare rigitigt skidt, med resten af grejet.
Af gode oplevelser kan nævnes købet af mine tidligere Acoustic Reality Forstærkere. (Ear one Ref mono og pre one). Best value køb nogensinde, tror jeg. Kanon lyd til "Billig" pris. Mit seneste bedste køb, har været købet af min nye pick up. Zyx 4D gold. Den bedste og mest musikalske pick up, jeg nogensinde har haft, på trods af, at jeg har ejet mange meget dyrere aftastere igennem tiden. De har alle haft deres områder, hvor de var helt fantastiske, men der har altid været et men. Denne Zyx er bare god over hele linien, og så musikalsk, at man kan holde ud at høre på alle ens Lp´er, også dem der er dårligt optaget...
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 19 September 2010 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste køb: LP12 i 89'
Værste køb: Denon DCD1800R. Nok noget af det tåbeligste jeg gjort!
Nogle vil sikkert mene det burde være omvendt
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 19 September 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedste køb: Densen B-400+. Den sætter gang i musikken og gør det sjovt at høre på. Værste køb: eAr 202. Den spillede sgu egentlig ret godt, men var lidt kedelig
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|