Forfatter |
|
Mech0z Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 15 September 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået en Thinkpad x201 Tablet som jeg er meget glad for, men lydkortet i den er noget skrammel, lyden falder ud og mikrofonen opfanges ikke stabilt, plus at jeg ikke har optisk ud hvilket jeg skal bruge til min reciever Så det jeg gerne vil have er Usb interface Spdif Minijack / jack (Bruger Sennheiser HD555 så jack går også) og Mic Men de eneste jeg kan finde er http://www.shg.dk/Lydkort/AUDIOTRAK-MAYA-EX5-2174398.html http://www.shg.dk/Lydkort/Creative-Sound-Blaster-X-Fi-Surrou nd-5.1-2118342.html Og håber lidt det kan gøres bedre, vil dog helst blive på en 500-1000 kr alt i alt. Er der andre alternativer når jeg har disse krav?
__________________ Min Hjemmebio
|
Til top |
|
|
cbjohansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 15 September 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden for dit budget ville jeg kigge lidt mere på AUDIOTRAK her f.eks. http://www.xs-sound.dk/
|
Til top |
|
|
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 15 September 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du brug for det er transportabelt og drives af strømmen fra usb porten eller er det okay med lidt større kasser der kræver lysnettilslutning?
Hvis det skal være transportabelt er sådan en Maya EX5 et godt bud. Hovedtelefonudgangen fungerer også som digitalt out. Jeg har brugt en EX5'er et par år med min computer indtil jeg for nylig købte en Aune headphone amp/dac. Eneste irritationsmoment med EX5'eren er at den har sådan en blå highpower lysdiode der af en eller anden årsag skal blinke når der er musik, ikke i takt til musikken, bare blink med fast frekvens. Jeg hev låget af og viklede en gang isolerbånd om lysdioden, så slap jeg for at glo mere på det.
Hvis det ikke behøver være transportabelt kan du kigge efter stationære DAC's, dem er der et hav af. I praksis fungerer de fuldstændigt som et lydkort. Prøv evt. at google på "headphone amp dac" og se hvad du finder, udvalget burde være større end når du søger på "usb soundcard"..
__________________ Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
|
Til top |
|
|
Mech0z Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigycube/index.htm l ser rigtig nice ud, den har dog ikke ekstern strøm så den er måske lidt svag eller skal jeg ikke tænke på det med mine HD555 ? Men strandvaskeren nej, det behøver ikke være "mobilt" men det skal bare også kunne tage en mic og så syntes jeg ikke de dacs virker ikke som om de har mic ingang :/
|
Til top |
|
|
Mech0z Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror måske jeg bare prøver at se om jeg kan nøjes med http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15745 har en ide om de billige lydkort jeg kigger på er ret ringe og at hardwaren indeni er på højde med det fra DX. Plus at et review af det Prodigy cube ikke er særlig god :s Og hvis jeg køber det fra DX til 16$ med porto er det jo ikke specielt mange penge der går tabt hvis det er helt håbløst ringe :/ "Audiotrak Prodigy CUBE review/impressions My new verdict (so you can skip the rest): In
general it improves over onboard by a tad, but don't expect amazing
thing (unless your onboard really sucks). Main improvement is generally
more natural sound and a slightly punchier bass. With that, unless you
REALLY need portability I wouldn't bother with it, and would highly
recommend saving up a bit more and going straight for a proper desktop
dac like audio-gd compass instead (if you have a laptop or a mac)."
|
Til top |
|
|
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
Sendt: 16 September 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ESI pro U24 XL - men mikrofonen skal igennem en mikrofonforstærker.
Billig enhed, men skal sikkert købes i Tyskland eller lign.
Bemærk at drivere til Audiotrak kan være det værste l**t som aldrig opdateres.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2010 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Bemærk at drivere til Audiotrak kan være det værste l**t som aldrig opdateres. |
|
|
Heldigvis er driverne ikke nødvendige, jeg gad ihvertfald ikke installere dem, hverken på min Maya EX5 eller den Optoplay jeg havde før.. __________________ Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 September 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
Men strandvaskeren nej, det behøver ikke være "mobilt" men det skal bare også kunne tage en mic og så syntes jeg ikke de dacs virker ikke som om de har mic ingang :/
|
|
|
Oh, du har ret, glemte kravet om mic indgang.. __________________ Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
|
Til top |
|
|