Bruger siden: 22 Marts 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 14
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
I rus er jeg nød til at dele glæden med jer alle
Ja totalt nybegynder er jeg.... det skal da siges, men for et stykke tid siden besluttede jeg mig for at jeg for første gang nogensinde ville investere i et semi-acceptabelt musik-anlæg der primært skulle have den funktion at gøre vores film-oplevelser bedre... så jeg gik i research mode... Dette skulle kombineres med et helt nyt fjernsyn også..
Jeg afventer stadig modtagelse af center højtaleren + kabel.. og herefter kommer hele opgaven så med at sætte det op og få det justeret ind... Så må vi jo se om det er noget jeg kan finde ud af... jeg har sgu aldrig rodet med HiFi før...
Det skal nok blive sjovt =) Jeg håber jeg bliver glad for det...
Sendt: 14 September 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
Jeg syntes de Lektor højtalere spiller MØG-godt for at sige det mildt. Jeg er meget meget overrasket... Og kan da også kun
give subben roser med på vejen, for den kan dælme lukke luft ud for at sige det mildt.
Jeg vil dog også understøtte de folk der siger de kan høre plasmastøj fra G20'eren.. det kan jeg også.. men jeg skal
fokusere på at lytte efter det. Når der er noget på i fjernsynet ligger jeg overhovedet ikke mærke til det.
Billedkvaliteten på fjernsynet er fantastisk.. men lyder er på ingen måder noget at råbe hurra for. Men hvad betyder det når
man alligevel sender lyden ud gennem sit anlæg... intet.
Jeg købte 50 meter af de her kabler: http://www.cables4all.co.uk/propower-speaker-cable-315-stran d-137-p.asp
Jeg har ikke det store sammenlignings grundlag... men når vi snakker højtalere i den prisklasse som vi gør, og ikke
højtalere til 50.000 - så mener jeg ikke det betyder noget som helst. Man får VIRKELIG meget kabel for pengene her...
Sendt: 15 September 2010 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
Ja... mit er alt-sammen sort og kommer fra hifiklubben.
Og tjoo.. bassen er vel ok - men igen.. jeg bruger jo en sub - så jeg er ikke den rigtige til at svare på spørgsmålet.
Dog stiller jeg mig uforstående overfor dit spørgsmål om de spiller højt? Hvis det er succes-kriteriet for dine nye højtalere, så tænker jeg du måske er bedre tjent med nogle andre.
Mit eget personlige succes kriterier handler ihvertfald ikke om at spille højt. Det handler om en god gengivelse af lyden og ren og klar klang... jeg har ikke brug for at spille mine trommehinder ud af knolden... de kan spille langt højere end jeg har brug for..
Bruger siden: 13 September 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
Sendt: 15 September 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
Okay tak for dit svar, jeg tror jeg nøjes med de højtalere. Jeg gider nemlig ikke have gulvhøjtalere da jeg bor på et værelse, det
ville tage for meget af pladsen :) men jeg takker for dine svar
Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 58
Sendt: 16 September 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
Tillykke amelsen
Godt valg med den Denon. Jeg var også pænt overrasket over Lektor da jeg hørte dem første gang. Specielt Lektor 1. Jeg har helt ærligt aldrig hørt noget lignende fra så lille en højttaler! Og det er positivt ment Men Lektor 2 spiller jo bare endnu bedre...
Bruger siden: 13 September 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
Sendt: 17 September 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
Hvad syntes du om dine concept højtalere? jeg har kun hørt dårligt om dem, men igen er det ens egne ører man skal lytte med,
jeg står mellem Dali lektor 6 og dali concept 6 . :)
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum