Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 16:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Flerums-løsninger: anbefalinger? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
cfp999
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Status: Offline
Sendt: 03 December 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig en stereoløsning, hvor et centralt anlæg leverer lyd i 3 forskellige rum. Det skal selvfølgelig kunne fjernbetjenes i hvert rum. Streaming/mp3/netradio er ikke et must. Der skal være mulighed for CD og FM tuner, og der skal kunne tilkobles eksisterende højttalere.

Har kigget på diverse trådløse systemer (Sonos, Sony Gigajuke mv.) men ingen af disse lever op til ovenstående krav. Jeg ved at Bose har et link system, men har læst (herinde tror jeg?) at lyden lader meget tilbage at ønske prisen taget i betragtning. B&O er helt udelukket. Mener at NAD har et link system, men kan ikke gennemskue hvordan det virker, og hvad jeg skal bruge. Er der andre end ovennævnte systemer, som jeg burde overveje?
Til top Vis cfp999's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cfp999

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 December 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv overvejet noget lignende. Jeg har en Denon 1500 og den har godt nok udgang til 2 sæt højtalere, men de er beregning til dobbelt kabelføring. Derfor kan jeg ikke slutte  2 sæt til og betjene dem enkeltvis. Min løsning som jeg overvejer er denne:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/qed _ss40_omskifterboks_tilbehoer.htm

Den kan tage 4 par højtalere og koster 649 kr. Det er til at komme over. Problemet er måske at det ikke er muligt at fjernbetjene anlægget fra andet end stuen, men det må være til at leve med. Personligt bruger jeg slet ikke mine fjernbetjeninger til anlægget.

Du kan også få en til 2 sæt højtalere, der er 100 kr billigere.

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Kan ikke helt gennemskue om du mener der skal være den samme eller forskellig lyd i hvert af de tre rum???
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

cfp999
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Jeg burde have nævnt, at flere samtidige lydkilder ikke er et krav.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om jeg forstår det rigtigt. Du vil have en CD afspiller og FM tuner stående et sted som skal kunne sende signalet videre til forskellige forstærkere rundt om i huset?

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Hmmm... Ville nu sige at sådan noget som Sonos ville være nemmere - bruger jeg selv - men det du mangler er en sådan en omskifter som Hermann siger, men den skal abre kunne fjernbetjenes. fjernbetjening gennem vægge og den dur er ikke noget problem. Har dog aldrig lige hørt om sådan en switch med remote, men det skal da nok findes.

cfp999
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Jeg ved ikke om jeg forstår det rigtigt. Du vil have en CD afspiller og FM tuner stående et sted som skal kunne sende signalet videre til forskellige forstærkere rundt om i huset?

Korrekt. Ligesom Sonos. Men en løsning med kablet forbindelse vil jeg heller ikke udelukke. Hovedsagen er, at jeg fra hvert rum kan betjene den centrale enhed (CD, tuner mv.) med fjernbetjening, og at der kan mutes i ét eller flere rum. Problemet med Sonos er, at man ikke kan fjernbetjene en evt. tilsluttet CD-afspiller eller alm. tuner så vidt jeg ved. Sony's Gigajuke virker som en smart og billig løsning, men til min store ærgelse kan man ikke tilslutte eksterne højttalere til de trådløse klient-enheder - de har indbyggede nogle små højttalere.

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 December 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Lige meget hvilken af løsningerne kan du aldrig komme til at fjernbetjene din CD-afspiller i stuen når du er i et andet rum, så skal du ihvertifald have en IR-forlænger i hvert rum :) Men hvorfor vil du høre CD hvis du får sonos? så brug da pengene på en god dac istedet
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 December 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Er enig i at kontrol af CD afspiller fra andre rum godt kan gå hen og blive krævende. Kender i hvertfald ikke nogen cd-afspillere der bliver styre af andet end IR. Og at sætte et ordenlig stak IR forlængere op er nok ikke det smarteste projekt. Lige bortset fra FM radio, vil jeg mene at Sonos/Squeeze er klart det smarteste multi-room man ka få, og det tager ikke mange minutter at rippe en cd, hvis du er typen der køber nyt tit og skal høre det lige så snart det kommer in af døren

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Den her fjerner de fleste af de der grimme rum ting ved IR i hele huset.
Men ville nu stadig gå efter sonos.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 06 December 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

NU har du jo ikke sagt noget om økonomien i det, men jeg ved at hvis du køber et Densen anlæg så kan du kable andre forstærkere til hovedrummet via denlink og du vil så kunne betjene cd afspiller og tuner i et andet rum ..

Men løsningen er ikke helt billig, da du skal have en integreret forstærker i hvertrum plus cdafspiller og tuner, Et hurtigt gæt er 50.000 for apparaterne så kommer højttalere oveni .. men så for du også et fedt system

Jeg ville kontakte Thomas Sillesen fra Densen for at høre hvad du præcist skal bruge og en pris på det .. du kan evt kontakte ham via dette forum. Eller fra Densens forum

"The DenLink system implemented in all Densen products allows 2-way communication in multiroom installations. On the B-110, the link system will allow the user to power up a link amplifier in the kitchen, or another room, and then control the main system in for example the living room, sending the signals to and from the kitchen, for playback in another room. It will be possible to have full display information in another room, with status on all products. The DenLink / Multiroom system is also prepared for controlling the lights, so you will be able to dim them."

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Hoeje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg fremlejer nu en lejlighed, hvor der er installeret Sonos på altanen og i badeværelset. Jeg overvejer at købe Sonos til stuen, som jeg vil koble til en surroundreceiver, der skal trække Bose Acoustimass 10, som består af 5 aktive højttalere og en subwoofer.

Jeg har hørt, at det kan være et problem at benytte en receiver, som ikke er fra Bose, til deres aktive højtalersystemer. Er der nogen herinde der har kendskab til det?

Hvad siger I til min idé omkring Sono + receiver + Bose Acoustimass 10?

Til top Vis Hoeje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoeje

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

cfp999 skrev:
Jeg kunne godt tænke mig en stereoløsning, hvor et centralt anlæg leverer lyd i 3 forskellige rum. Det skal selvfølgelig kunne fjernbetjenes i hvert rum. Streaming/mp3/netradio er ikke et must. Der skal være mulighed for CD og FM tuner, og der skal kunne tilkobles eksisterende højttalere.

Har kigget på diverse trådløse systemer (Sonos, Sony Gigajuke mv.) men ingen af disse lever op til ovenstående krav. Jeg ved at Bose har et link system, men har læst (herinde tror jeg?) at lyden lader meget tilbage at ønske prisen taget i betragtning. B&O er helt udelukket. Mener at NAD har et link system, men kan ikke gennemskue hvordan det virker, og hvad jeg skal bruge. Er der andre end ovennævnte systemer, som jeg burde overveje?

Kig her: http://www.sonance.com/ 
De har et bredt udvalg af grej til IR-forlængelse etc. http://www.sonance.com/products/accessories#50

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Faldt over mere her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/besogsartikler.asp? articleid=1351&zoneid=4

Malmö HiFi Center kan også levere komplette systemer til hjemmebiografen. Det gælder både synlige og næsten usynlige installationer. Der var i biografrummet installeret betjeningspanel fra Sonance, således at der fra et centralt sted kunne betjenes lyd og billede i alle butikkens rum. Der var et bredt udvalg af indbygningshøjttalere, ligeledes fra Sonance.

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes