Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 22:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Falske Van den Hul kabler i omløb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 20 September 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 September 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis man alligevel kun køber kabler for udsende og imponatoreffekt, så er der jo ingen grund til at købe andet end noget billigt i fjernøsten.

Har forøvrigt et Rolex ur liggende, det er ligeså flot som Stein Baggers; men kostede kun en 50'er i Bangkok. Og det viser også hvad klokken er

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 September 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kunne kopierne risikere at lyde bedre, som spøgefuldt men sandt skrevet ovenfor. Det er da bare at teste dem blindt.

Mit problem er, at det er lidt ligesom hvis en homøopat advarede med fup-homøopatisk medicin.
Men homøopatisk medicin er jo ALT sammen fup!

Men handelsværdien af kopierne er seføli mindre, og de pletter de ægte varers image. Så på en eller anden måde er det jo
noget snavs, ihvertfald for de arme stakler, der bliver snydt. Jeg ville osse blive tosset, hvis jeg købte en Ortofon Kontrapunkt H
på eBay, og der viste sig at være en fake pu indeni! Fidusen er her, at jeg (i øvrigt for de samme penge som for et sæt VdH snor)
forventer at få en rasende god PU, som alle kan høre ER god - uden blindtests.

p.s. Mht. Gucci tasker hævder nogen, at kopivarerne laves på samme fabrik som de ægte.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 September 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Selvfølgelig kunne kopierne risikere at lyde bedre, som spøgefuldt men sandt skrevet ovenfor. Det er da bare at teste dem blindt.

Mit problem er, at det er lidt ligesom hvis en homøopat advarede med fup-homøopatisk medicin.
Men homøopatisk medicin er jo ALT sammen fup!

Men handelsværdien af kopierne er seføli mindre, og de pletter de ægte varers image. Så på en eller anden måde er det jo
noget snavs, ihvertfald for de arme stakler, der bliver snydt. Jeg ville osse blive tosset, hvis jeg købte en Ortofon Kontrapunkt H
på eBay, og der viste sig at være en fake pu indeni! Fidusen er her, at jeg (i øvrigt for de samme penge som for et sæt VdH snor)
forventer at få en rasende god PU, som alle kan høre ER god - uden blindtests.

p.s. Mht. Gucci tasker hævder nogen, at kopivarerne laves på samme fabrik som de ægte.
jep, havde de bare kaldt dem von den hul og ikke van den hul, så alle kunne se at her var tale om en kopi, så er det fint med mig, men som nu er der garenteret nogle som køber i den tro at det er den ægte vare, der med ikke sagt at kopien lyder dårliger.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Prøv at se, først har vi et originalt VDH the mainsstream

de næste to billeder er fra en ebay annonce på VDH the mainsstream

Bemærk at ud over at farverene på isoleringen omkring lederne er forkerte så mangler hybrid laget omkring lederne også, skærmen er væsentlig reduceret på kopien, vil vove den påstand at de to kabler garenteret ikke har samme effekt på et hifi system.

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 September 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Serritzlev skrev:

dan a. skrev:
Sjoenne skrev:
Hvordan konkluderer du at det er kopiprodukter? kan du se det på billederne? eller har du modtaget varer og sammenlignet?
på vdh's hjemmeside har der med jævne mellemrum været advarsler om kopier af deres kabler på ebay og ligeledes med oyaide, har selv købt nok AQ ht kabler fra hong kong over ebay, men de lyder bestemt ikke som AQ, de ligner bare. Så som skrevet er der grund til at stille sig spørgende over for ægtheden af de kabler, men som privat forbruger kan det jo være svært at bedømme ud fra en annonce.

Lol jeg er den heldige ejer af begge slaks eller er det nu fordi der er ny mærkning på kablet efter >Haloen free< med et ny cee nummer samt made in eu der skal afgøre om det er et orginalt eller kopivarer det må være svært at have ondt i r ø v e n over det men selfølig hvis det er navnet der skal afgøre om du kan høre forskel så væsgo at være en stor n a r r e r ø v jeg kan squtte høre forskel på den orginale samt kopivaren (hvis det er kopi, har købt to sæt i china samt et i japan). By the way jeg kan kun se forskellen i stikene som power kablerne er forsynet med en anden type, og er ellers identisk men nu gav jeg heller så meget for dem lol og derfor har bestilt de omtalte forgyldte oyaide stik så er de jo aligevel falske, selv farven som er beskrevet på VDH's side kan ikke afgøre hvad det er men som sagt stikene er noget møj lige som monteringen det vedgår jeg, ok nu kan mine Magnium kun samenlignes med VDH's D352 hvis forskel så må Magnum vinde med et mygge F I S S E  hår i bunden that all og ellers har jeg nu købt kabler både i tyskland, usa samt uk og har ikke tænkt mig at stoppe med det i fremtide men har dog set at der er kommet en anden mærkning på kablerne that all boys brug ørene og ikke købe efter hvad du nu mener er bedre når det er meget dyre, by the way jeg fik for kort tid siden en mails fra en af de store VDH forhandler som netop beskrev at det var uorginale jeg havde købt in past men ved demontering var kun stikkene som sagede noget andet jo og sq er dem med garmel label men pt jeg har sparet 10k tidens løb så jeg overlever nok for mig er er de ok men skal da ikke sige at der findes bedre. Det er en kendsgerning at jeg ikke skal have YYW, MIT eller Subra og for den sags skyld, lige som de omtalte Oyiade stik har lige monteret nogen i dag blev så glade for dem at jeg, promte betilte et par sæt forgylte Oyaide mere lol. 

Selvfølig skal man da være opmærksom på problemet men kan ikke se da mine er med garmel label og for den sags skyld skal være blevet en kopivare, havde tænkt at forespørge VDH om det men det må vente til jeg en dag får mit p i s i kog igen, og indtil den tid er alle gamle VDH kabler blevet kopivare da der er kommet en ny label på VDH kablerne, sh*t det kunne jo være at man skal til at udskifte det helle da VDH jo sår tvivl om rigtigheden eller skal man bare kikke på advarslen og sige at det var det og håbe at det er den gamle orginal VDH man har. 

til Sjerrizlev:

Uha, med een lang sætning (sådan ser det virkelig komprimerede afsnit umidelbart ud) og med ordet *beep* inden midt i gider jeg ikke prøve at stave mig igennem for at se hvad dit budskab er.

Prøv at opdel hvad du mener, så det er lettere at læse dine meninger

Munken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke så meget anderledes i denne case, end det er i stort set alle andre kopi-cases.
Hvis et tilbud lyder til at være for godt til at være sandt, så er det nok fordi det ikke er sandt!

De fleste vil nok ikke være i tvivl om at hvis de køber et mærkeur (Rolex, Omega, Tag Heuer, -What ever) på et gademarked i Tailand for 50Kr, ja
så er det nok ikke originalt!

Der vil altid være plattenslagere der prøver at spinde guld på gammelt skrald. Giv dem ikke den glæde. Køb originalen, hvis i synes det er et godt
produkt, og mener det er pengene vær. Hvis ikke, så vælg en billigere version. Aldrig en kopi. (Med mindre du er typen der bare vil kunne flashe et
mærke og er ligeglad med kvaliteten)

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 23 September 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:

ok, det var planen om at købe vdh fra hongkong der røg i vasken.

Jeg takker for de gode råd som har sparet mig for en del ærgelse

Det er vel ikke utænkeligt at en kopi af (netop) vdH kan lyde bedre end originalen...?  ;-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
sunmusic skrev:

ok, det var planen om at købe vdh fra hongkong der røg i vasken.

Jeg takker for de gode råd som har sparet mig for en del ærgelse

Det er vel ikke utænkeligt at en kopi af (netop) vdH kan lyde bedre end originalen...?  ;-)

Mvh.
Niels

Pointen er vel at du ikke ved hvad det er du køber, måske har man hørt/lånt kablet her i dk men tænker at der er masser penge at spare ved at købe i Hong kong, når kablet så kommer, så lyder det ikke som det man havde hørt/lånt.

Det skal dog siges at jeg har set annoncer hvor sælger garentere at det er 100 % original kabel direkte fra rullen. Spørgsmålet er så bare om man tør stole på det.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 24 September 2009 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

"This cable is 100% new and Original , just without Original package ! We will have a good package!
The cable is used in the Exhibition. It is limited supply available at present.
With no package so it is now half price. Products are sold on a first come first served basis.
Suggest you act quickly. Don't miss this chance! Enjoy product with low price and high quality."

Jeg skrev til dem før at høre om de kunne levere 2 x4 meter! (annoncen er 2 x 2,5 meter) De kan godt levere 2 x 4 meter, selvom de skriver kablet stammer fra en messe, demo ell. lign. (exhibition)
Der er ugler i mosen..
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220472 635382&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Billederne ser nu meget ægte ud, men jeg ville nok ikke købe VdH fra HongKong...

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 24 September 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid troet ,at A.J. van den Hul var hollænder, og nu viser det sig at han er kineser.....?

Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 24 September 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

bare der er van den hul igennem.....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Sådan gå det når man får prod. vare i Kina, de hugge sku dem og sælge dem billig, noget som bla. M&K har måtte lære på den hårde måde 
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 September 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Er der efterhånden ikke mange ting som de kinøjere efterligner
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes