Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 06:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD skiver og Sony RDR GX7 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Peters
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 April 2006 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Har købt en brugt DVD recorder Sony RDR GX7. I maskinen sad en DVD-RW skive og som fungerer fint. Har optaget og slettet flere gange og i en utrolig god kvalitet. Optageren er ca. 3 år gl. og var en af de første der kunne optage i forskellige formater.
Mit problem er at jeg har købt nogle DVD-RW skiver (Imation 4x compatible) og nogle DVD+R (Samsung 8x) og ingen af dem vil maskinen modtage. Den siger "Disc error"  til dem begge.
Er der bud på hvad der sker ?  Er der forskel på skiver (ud over format).....
Til top Vis Jan Peters's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Peters

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Jan Peters skrev:
Har købt en brugt DVD recorder Sony RDR GX7. I maskinen sad en DVD-RW skive og som fungerer fint. Har optaget og slettet flere gange og i en utrolig god kvalitet. Optageren er ca. 3 år gl. og var en af de første der kunne optage i forskellige formater.
Mit problem er at jeg har købt nogle DVD-RW skiver (Imation 4x compatible) og nogle DVD+R (Samsung 8x) og ingen af dem vil maskinen modtage. Den siger "Disc error"  til dem begge.
Er der bud på hvad der sker ?  Er der forskel på skiver (ud over format).....

Jeg gætter på at det er hastigheden på skiverne der er problemet - prøv at spørge på www.recordere.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jan Peters]  Er der forskel på skiver (ud over format).....

Ja, der er ret stor variation, men det er svært at gætte sig til, hvad der virker ud over. at dyrere skiver som fx Verbatim plejer at være driftssikre. Du kan jo se mærket på den, der sad i maskinen og købe flere af den.

Det med hastigheden tvivler jeg på spiller ind, da det jo kun angiver, at disse medier kan tåle hastigheder op til hhv 4x og 8x. Hvis det derimod var skiver brændt på computer, som du havde problemer med at afspille, kunne der være en idé i at prøve at brænde dem langsommere.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Jan Peters
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 April 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Tror heller ikke det er noget med hastighed, men nok det med kvaliteten af... Jeg har bestilt nogle Verbatim skiver og håber det løser problemet, og ja jeg kunne også finde skiver af den slags der var i maskinen.
Jeg brænder ikke fra PC og de skiver jeg taler om er split nye.
Jeg har forhørt mig på www.recordere.dk og det er nogellunde samme svar - kvaliteten og her af en kræsen maskine. Den er nu begrænset i forvejen. Afspiller ikke Photoskiver og MP3 ol.
Til top Vis Jan Peters's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Peters

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes