Forfatter |
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Strand skrev:
M.Rygh Grefstad skrev:
Strand skrev:
M.Rygh Grefstad skrev:
@Strand; bruger et usb 2.0;
http://www.av-
connection.dk/?
PGr=394&ML=1404 |
|
|
Du skal ha et andet printer kabel. |
|
|
Har prøvet med et andet usb kabel der virker på et andet anlæg, men ikke hos mig. |
|
|
Min erfaring angående afspilning via USB/PC på stello er at et alm printerkabel ikke dur, signalet der når frem er ikke kraftigt nok, du skal bruge et
USB kabel der er tiltænkt lyd/Hifi. |
|
|
Definitionen på et printerkabel kontra usb 2.0 kabel er den samme
Det er jo det samme kabel som bruges strand  |
|
|
Ja det er jeg klar over, men jeg fik aldrig stello til at spille med et standart printer kabel og jeg forsøgte med en del, først da jeg købte et aufiofilt USB
kabel kom der hul igennem, det eneste jeg kan komme i tanke om må være noget med signal styrkeforholdet. Stello er en plug and play løsning ikke
noget hokus pokus, men spille med et standart kabel vil den ikke ;-)
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
Music4life skrev:
Strand skrev:
M.Rygh Grefstad skrev:
Strand skrev:
M.Rygh Grefstad skrev:
@Strand; bruger
et usb 2.0;
connection.dk/?
PGr=394&ML=1404 |
|
|
|
|
Har prøvet med et andet usb kabel der virker på et andet anlæg, men ikke hos mig. |
|
|
Min erfaring angående afspilning via USB/PC på stello er at et alm printerkabel ikke dur, signalet der når frem er ikke kraftigt nok, du skal bruge et
|
|
|
|
Ja det er jeg klar over, men jeg fik aldrig stello til at spille med et standart printer kabel og jeg forsøgte med en del, først da jeg købte et aufiofilt udb
kabel kom der hul igennem, det eneste jeg kan komme i tanke om må være noget med signal styrkeforholdet. Stello er en plug and play løsning ikke
noget hokus pokus, men spille med et standart kabel vil den ikke ;-) |
|
|
Hmm, det problem havde jeg slet ikke da jeg havde forstærkeren. Der var det plug & play med et belden kabel. Ikke noget specielt.
Lyder underligt. Vil mene bare at det følger 2.0 standarden burde det være nok og det gør alle kabler på markedet som minimum __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Har lige startet en windows PC op, for at genopfriske indstillingsmulighederne for lydenheder.
Kan se, at jeg bliver advaret om at enhver ændring i mine lydindstillinger (også hvis det bare er temaet), vil blive gemt i
strømbesparende egenskaber, hvilket bekræfter min første antagelse om at det er et sted i disse indstillinger løsningen skal
søges. Windows work in mysterius ways  ,
Uden at have en Stello (eller DAC i det hele taget) at tilslutte, kan jeg desværre ikke komme en løsning meget nærmere
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 23 Oktober 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Strand skrev:
Music4life skrev:
Strand skrev:
M.Rygh Grefstad skrev:
Strand skrev:
M.Rygh
Grefstad skrev:
@Strand; bruger
et usb 2.0;
connection.dk/?
PGr=394&ML=1404 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja det er jeg klar over, men jeg fik aldrig stello til at spille med et standart printer kabel og jeg forsøgte med en del, først da jeg købte et aufiofilt udb
|
|
Hmm, det problem havde jeg slet ikke da jeg havde forstærkeren. Der var det plug & play med et belden kabel. Ikke noget specielt.
Lyder underligt. Vil mene bare at det følger 2.0 standarden burde det være nok og det gør alle kabler på markedet som minimum |
|
|
Ja det er underligt og jeg vil ikke kloge mig på det. Men fakta er at den ikke spillede med et standart kabel, først da jeg fik et audioquest USB kabel på
spillede den, og det gjorte den godt. Jeg ændret intet på min pc, kun et simpelt kabel skift
|
Til top |
|
|
M.Rygh Grefstad Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 24 Oktober 2012 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Prøv at tage fat i vassagohifi.com (rene Jensen) som forhandler April Stello. Han kan måske erfaringsmæssigt fortælle hvad der
er galt. |
|
|
Har ikke fået fat i ham endnu, men prøver igen ja, hvis det ikke hjælper med et andet usb-kabel.
|
Til top |
|
|
M.Rygh Grefstad Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strand skrev:
Music4life skrev:
Strand skrev:
Music4life skrev:
Strand skrev:
M.Rygh Grefstad skrev:
Strand skrev:
M.Rygh
Grefstad skrev:
@Strand; bruger
et usb 2.0;
connection.dk/?
PGr=394&ML=1404 |
|
|
|
|
|
|
Min erfaring angående afspilning via USB/PC på stello er at et alm printerkabel ikke dur, signalet der når frem er ikke
kraftigt nok, du skal bruge et
|
|
|
|
Ja det er jeg klar over, men jeg fik aldrig stello til at spille med et standart printer kabel og jeg forsøgte med en del, først da
jeg købte et aufiofilt udb
kabel kom der hul igennem, det eneste jeg kan komme i tanke om må være noget med signal styrkeforholdet. Stello er en
plug and play løsning ikke
|
|
Hmm, det problem havde jeg slet ikke da jeg havde forstærkeren. Der var det plug & play med et belden kabel. Ikke noget
specielt.
Lyder underligt. Vil mene bare at det følger 2.0 standarden burde det være nok og det gør alle kabler på markedet som
minimum |
|
|
Ja det er underligt og jeg vil ikke kloge mig på det. Men fakta er at den ikke spillede med et standart kabel, først da jeg fik
et audioquest USB kabel på
spillede den, og det gjorte den godt. Jeg ændret intet på min pc, kun et simpelt kabel skift |
|
|
Ser ud til at det virker med med et Audioquest usb kabel nu! :-D Tak for al hjælp, og specielt Strand. :-)
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|