Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Jeg har i mange år udelukkende haft med stereo at gøre, men jeg har fået blod på tanden for at lave en rigtig fed bio i stedet for.
Jeg har højttalerne og projektor på plads, højttalerne er M&K samt en Epson Full HD projektor.
Men nu kommer vi til der hvor jeg skal bruge lidt hjælp, jeg har som sagt ikke beskæftiget mig med surround i mange år, og har heller ikke fuldt med i hvad der rørte sig på markedet, så nu står jeg og skal have købt et forstærker sæt eller en high-end receiver.
Jeg foretrækker et for/effekt sæt, men en high-end receiver ville også kunne bruges hvis den er god nok.
Uanset hvad det bliver skal det understøtte alle de nyeste formater, og have HDMI indgange, 1 HDMI udgang er nok, jeg får kun projektor men den skal have minimum 4 HDMI indgange, samt rumkorriktion.
Jeg vil dog stadigvæk til tider høre musik, så det skal også være noget der kan spille musik i en forholdsvis høj kvalitet, men det er surround der får første prioritet.
jeg har samlet ca. 25-30.000 at gøre godt med, så hvad skal jeg tage ud og lytte på ?
Mvh
JMJ
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Primare har en superfed surround forstærker, som alt efter hvordan du konfigurerer den koster mellem 27 og 40 af de lange - Det er nok det bedste surround jeg har hørt i nyere tid. Ellers er jeg mest til Harman selv, HK AVR760 er et OK bud til 20 vejl - kan vel findes til 15-16 stykker... Personligt er jeg ikke vild med Denon og NAD, samt de nyere Pioneer med ICE, synes de klinger for lyst, hvor Primare'n er MEGET musikalsk.
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Eller måske de nye fra integra DHC-80.2
Syntes de lyder intr.
power
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
power skrev:
Hej.
Eller måske de nye fra integra DHC-80.2
Syntes de lyder intr.
power
|
|
|
- Så vidt jeg husker bruger CSN Teknik Integra ( blandt andet ), han er i hvert fald god og seriøs, prøv og gi ham et kald, hvis ikke du kan finde noget i dit nabolag...
/ JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt et sæt Audiolab 8000AP + 8000X7Har ikke hørt det selv men hvis jeg skulle have sådan et sæt så var det nok det jeg ville lytte til først. Husk hififreaks kan komme ud med sættet så du kan høre det på dine egne højttalere.  Pris 20.000 kr
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen tak for svarene, men syntes lige der mangler det der hvor man siger, ja det kunne være spændende at tage ud og lytte på.
JBL Fan og Mono Tovarisj.
Tak for Jeres svar, men både Primare og Audiolab har da ikke rumkorriktion, som jeg skriver det skal have.
Har I forslag hvis det skal have rumkorriktion ?
Og alle I andre er selvfølgelig også meget velkommen til at byde ind på , hvad der kunne være spændende at lytte på.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki så jeg ikke, men kender ikke lige til andre high end systemer der har rumkorrektion pånær Tact men det er væsentligt uden for dit budget.
Så der tror jeg du skal ud i en receiver i en eller anden form dem har jeg ikke så meget begreb om. Men jeg vil da stadig sige at audiolab systemet er fornuftigt at tage ud og lytte til, hvis man kan leve uden rumkorrektionen.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen ide om hvardan NAD klinger med M&K, men NAD T785HD har nogle rimelig vilde Audessy rum-korrektions moduler. Personligt syntes jeg NAD er noget af de surround der lyder bedst i stereo.
Alternativt kan du prøve en T175HD og så komme en valgfri effektforstærker bagpå  __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
se om der findes en brugt rotel souround model de skulle spillle godt
|
Til top |
|
|
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejde selv Emotiva, inden jeg fik et "godt tilbud på en Sony ES Reciever", prøv at søge på Emotiva også her på forummet, - har fortrudt jeg ikke gik den vej
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilke miller & kreisel er der tale om ? Der er ingen tvivl om at lexicon går godt sammen med M&K så er der blot det med kravet om nyeste surround formater...  Prøv at hive hive fat i nogle af den her på siden der køre med miller & kreisel og lexicon http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59752&K W=p%2Elas
|
Til top |
|
|
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvaad er det du søger helt precis????
Syntes da den INTEGRA som power forreslår har lige alt det du siger at du søgeer.
Tror også du får mere ved at vælge sådan en. Frem for en ældre lexicon.
carsten
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
Hej
Hvaad er det du søger helt precis????
Syntes da den INTEGRA som power forreslår har lige alt det du siger at du søgeer.
Tror også du får mere ved at vælge sådan en. Frem for en ældre lexicon.
carsten |
|
|
Jo integra kunne være en mulighed, men desværre syntes jeg ikke rigtigt jeg har hørt noget Onkyo der lød godt til musik,
der er ingen tvivl om at det er godt til surround.
Jeg regner også med at skifte mine M&K ud, til bedre højttalere som også vil være gode til musik.
Derfor skal det jeg køber også gerne lyde godt til ganske almindeligt stereo, og det er der jeg syntes Onkyo kommer til kort
ligesom Yamaha gør det.
Mvh
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg tage på inspiration til messen i November hifi & surround Kbh __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg tage på inspiration til messen i November hifi & surround Kbh
|
|
|
Det var slet ikke et dumt forslag, det tror jeg da jeg vil, tak for fiffet.
Mvh
|
Til top |
|
|
Sploink Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz AV7005 som for forstærker kunne også være et forslag, som kommer på gaden lige om lidt
|
Til top |
|
|