Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit trofaste Logitech Z-5450 er vist stået af, så jeg er på jagt efter en afløser. Jeg ville gerne bare have et nyt sæt mage til, da det var billigt, diskret og gav fin lyd til mint behov, men det findes ikke mere . Så jeg skal finde en anden løsning - enten et samlet sæt eller forstærker og højttalere.
Mine krav/behov er:
1) Kompakt - konen vil ikke have "bokse" stående, så en typisk 45x40x15 cm surround-receiver er no-go! En løsning med en "pæn" lille kontrolboks og forstærker i subwooferen (som Logitechs) er at foretrække. Alternativt skal forstærkeren være lille og/eller kunne pakkes væk i et skab.
2) Digital input: minimum 3, hvoraf mindst ét skal være coax - udelukker Logitech Z-5500, som ellers er et naturligt alternativ, men som kun har 1 af hver!
3) Trådløse baghøjttalere - ikke et ufravigeligt krav, men højt på listen over "nice to have"!
4) Ikke for dyrt - Bose Lifestyle ser fine ud og kan gøres trådløse, men prisen er ikke i orden! Det kan ikke være nødvendigt at betale >10.000 for et sæt højttalere - det bør kunne gøres for under 5.000 uden at kvaliteten bliver dårligere end det jeg har .
5) Skal kunne fjernbetjenes via IR (Logitech Harmony universal remote).
Enhederne der skal sluttes til anlægget er: TV/mediecenter/Wii via coax fra TV, Blu-ray via optisk, coax eller evt. HDMI, Logitech squeezebox via optisk (eller coax?).
|