Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 07:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Lav volume på Onkyo TX-SR608!!?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jilted ace
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har netop udskiftet min "gamle" Onkyo TX-SR606 med den nyere Onkyo TX-SR606. Men efter at ha sat den til finder jeg
ud af at den spiller MEGET lavere end den gamle og jeg forstår ikke hvorfor, den nye har flere watt og burde vel derfor
mindst spille i samme niveau??
På den gamle (606) skruede jeg cirka op på "50-55" hvis jeg VIRKELIG skulle ha en film til at brage, hvor jeg nu skal skrue
helt op på omkring "75-80", og den kan altså kun skrues op til "100"... Jeg har prøvet at manuelt indstille den, jeg har prøvet
med setup mikrofonen og til sidst har jeg resettet den og lyttet til den uden nogen instillinger foretaget, det samme problem
gør sig gældene over hele linjen...
Vil gerne høre om andre folk har oplevet samme problem som mig? Kan det virkelig passe at den spiller så meget lavere
end min gamle Onkyo 606 og at man skal op på 80 ud af 100 på volumeknappen bare for at få den til at spille lidt højt (og
her snakker vi altså "kun" så højt at man kan holde ud at se en hel film på den volume)

På forhånd tak!

hp-denmark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Har netop gjort samme erfaring.Købte en Onkyo TX SR 608 i går.Troede først den var i stykker.Uden forhåndskendskab til out-puttet,havde jeg kun skruet op til max 35 på volumen,da jeg ikke skulle have blæst enheder ud af højtalerne,hvis den nu skulle være så kraftig som beskrevet.

Der kom ingen lyd ud af den! Efter en dags fortvivlelse og undren,kom en bekendt på den geniale ide at skrue mere op.Først omkring 50 begynder den at sige en smule,men det er først omkring 80 der kommer bare lidt lyd på.Men højt bliver det aldrig

Det skal retfærdigvis siges at jeg indtil videre hat sat den til et stereo set up med 2 stk SystemAudio 1070,men dem kunne min gamle Denon stereoforstæker få til at spille med fornuftig styrke næsten fra bunden af.Langt langt mere "moment" i den (som kun var en2X80W)

Jeg håber naturligvis det er mig som har lavet en fejl i set uppet,og at der er væsentlig mere styrke i Onkyoen end hidtil præsteret. Har du fået mere liv i din udgave? Hvad gjorde du?

Godtnok er 2500 billigt,og der er mange features,men jeg købte den for lyden. Er aldrig blevet skuffet over Onkyo før,og har vel haft 4-5 af deres stereoforstærkere gennem tiden

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Har i tjekket at I ikke har "mute" slået til og/eller at i ikke har sluttet højtalere til i modfase?
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Modfase burde ikke bevirke en så voldsom oplevelse af lavt lydtryk, kun at basniveauet blev kraftigt reduceret. På moderne digitale amps bevirker 'mute' oftest, at lyden slås totalt fra - på en gammeldaws stereoamp blev det som regel 'blot' reduceret med omkr. 20 dB.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes