Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 01:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DAB i ormegården (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 28 September 2010 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Jeg leder efter en løsning, hvor jeg kan koble en DAB radio på min forstærker. Den skal være så lille at jeg kan skjule den i ormegården bag forstærken og så ellers styre den fra en fjernbetjening.
Jeg har nemlig ikke plads til en decideret tuner i mit rack, så derfor kunne den løsning være en idé.
Jeg kan se at NAD har løsningen, men det virker vel kun til NAD?
Til top Vis Geoff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Geoff

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2010 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Den virker kun til NADs produkter, Viso, T765/775/785 og C725 som er forberedt for dette modul.

Der findes derimod adskillige små tunere der fylder 10-15x5 cm. som egentlig bare er et stående display med separat fjernbetjening. Vi har en på vej til knap 600 kr. og ellers kan de findes i mange afstøbninger til priser mellem 300 og 1000 kr.

Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Den virker kun til NADs produkter, Viso, T765/775/785 og C725 som er forberedt for dette modul.

Der findes derimod adskillige små tunere der fylder 10-15x5 cm. som egentlig bare er et stående display med separat fjernbetjening. Vi har en på vej til knap 600 kr. og ellers kan de findes i mange afstøbninger til priser mellem 300 og 1000 kr.

Hvad er det for en I har på vej?

Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

...endnu bedre ville det være med en lille DAB og DAC i et, så kunne jeg nemt og fikst koble en WD harddisk på med musik.... som jeg lovligt har downloaded selvfølgelig. findes det??

CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hello  Geoff

Måske var dette noget for dig

International Receiver Company ADP1217DAB

Danish And Beautiful

En ny og lækker DAB radio med danske rødder har set dagens lys.

Receiveren er dansk design med et internationalt klingende brand-navn; International Receiver Company. ADP1217DAB er karakteristisk, cool og strømlinet.

Med et glimt i øjet undersætter de derfor DAB til "Danish And Beautiful".

International Receiver Company er en ny spiller på markedet. Filosofien bag produktet er at levere lækkert, æstetisk design til en overkommelig pris, samtidig med en kompromisløs tilgang til kvalitet og teknologi. Produkterne skal, til forbrugernes fordel, reelt og synligt kunne matche konkurrenter på et højere prisniveau.

Designet rammer tidens minimalistiske og stringente strømninger i sort og sølvfarvet. ADP1217DAB er anlagt på en aerodynamisk fod i aluminium, der sikrer det knejsende frontpanel en smart og stabil grund. DAB-modtagerens sorte display med fire linier i hvid skrift er placeret som et centralt billede på det sorte kabinet – det er visuelt velfungerende, funktionelt og letlæseligt, når receiveren løbende opdaterer brugeren om aktuelle facts. Den generelle geometri er helt i vinkel og giver et eksklusivt og karismatisk look, der passer ind i et hvert moderne hjem med hang til dynamisk design.

ADP1217DAB kan tilsluttes hjemmets audio-udstyr eller TV for modtagelse og afspilning af DAB-stationer eller FM-radio. Det hele styres via den medfølgende fjernbetjening, der praktisk sikrer brugeren fuld kontrol fra dansegulvet. Skulle man have lyst at nyde sin yndlingsmusik uforstyrret, så har ADP1217DAB naturligvis en udgang til hovedtelefoner.

DAB Digital Radio Band III, PLL FM Tuner, 10 forudindstillede DAB-stationer + forudindstillede FM- stationer, DAB autotuner med fuld liste af tilgængelige stationer, vækkeur & snooze-funktion, auto-indstilling af tid, 4 linie stort LCD display med rulletekst, hvid LED baggrundsbelysning, fjernbetjening inklusiv batteri, udgang til hovedtelefon, RCA audio, SP/DIF.

MVH. CAPS

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2010 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Geoff skrev:
Ronin skrev:

Det er en Argon-fætter med DAB+, og ikke kun DAB III som den anden DAB-fætter nævnt her i tråden. Den burde de lancere med samme DAB+ - de fleste af disse herligheder produceres samme sted i samme land, så de minder også alle om hinanden med undtagelsen fundet i designet

Reklamen for International Receiver Company er sakset fra hvor? Den ser nydelig ud!

CAPS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Tast dette ind  hos google

International Receiver Company ADP1217DAB

Så popper der mange  op

Jeg købte min  hos    Fona

MVH. CAPS

Til top Vis CAPS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CAPS

Geoff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Geoff skrev:
Ronin skrev:

Det er en Argon-fætter med DAB+, og ikke kun DAB III som den anden DAB-fætter nævnt her i tråden. Den burde de lancere med samme DAB+ - de fleste af disse herligheder produceres samme sted i samme land, så de minder også alle om hinanden med undtagelsen fundet i designet

Reklamen for International Receiver Company er sakset fra hvor? Den ser nydelig ud!

Bliver der USB tilslutningsmulighed på den Argon-fætter?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes