Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køb af nyt HIFI udstyr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Drist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 September 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Synes ikke lige jeg kunne finde en kategori, der passer til det jeg skal spørge om, så derfor ligger tråden under denne kategori.

Jeg er begyndt at interessere mig for HIFI og vil derfor have skiftet mit LG hjmmebio system ud...

Jeg har søgt rundt på nettet omkring forskelligt udstyr, og fundet frem til noget grej som jeg synes ser rigtigt godt ud. Men min mening kan ikke rigtig bruges til så meget her, så derfor vil jeg spørge jer HIFI nørder til råds :)

Jeg har pt. kig på følgende setop:

DENON AVR-1911 surround receiver
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1911_surround-receiver_sort.htm

NAD T557 Blu-ray afspiller
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/nad_t55 7_blu-ray-afspiller_grafit.htm

DALI Concept 6 højttaler
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _concept_6_hoejttaler_kirsebaer.htm

Det skal siges jeg har valgt en surround receiver, da jeg på et tidspunkt vil have flere højtalere. Jeg har mulighed for at købe højtalere og blu-ray afspilleren brugt, hvilket også lidt er grunden til at de er aktuelle.

Jeg har et budget på ca. 6-7 kilo til de tre ting.

Jeg vil derfor høre om det er et super setup jeg har fundet eller om det slet ikke kan hænge sammen. Hvis der er nogen der kan sige et par ord om de forskellige komponenter og hvordan det vil fungere sammen, så ville det bare være super :)

Er også åben for eventuelle ændringer :)
Til top Vis Drist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drist

Drist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 September 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Slet ingen :D ?
Til top Vis Drist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drist

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 September 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Drist skrev:

...og fundet frem til noget grej som jeg synes ser rigtigt godt ud.

Det kan du ikke bruge til noget... du skal finde frem til noget grej der lyder rigtigt godt.

Drist skrev:

Men min mening kan ikke rigtig bruges til så meget her, så derfor vil jeg spørge jer HIFI nørder til råds :)

Det er jo netop kun din mening der kan bruges til noget - det er jo dig der skal lytte på det til dagligt, og ikke nogen af os andre.
Glem hvad folk skriver er fantastisk og dan din egen mening. Tag dine yndlings-CDer med ned i den hifi butik der har det grej du tror vil passe dig, og bed så om at få lov til at lytte til det. Lyt også til noget af det andet grej så du ved om du har valgt rigtigt. 

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 September 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Nu skal du tage mit indlæg med et gran salt, for jeg er i forvejen ikke meget til surround

Men til dit budget skal du i det mindste OVERVEJE, om det virkelig ER surround, du vil have - om du fx skulle beholde dit LG system til surround, og så bruge hele dit budget på et godt stereo system. For med 6000 kan du sagtens få et godt stereosystem, især når du er villig til at købe brugt. Til gengæld vil du ikke få noget særligt indenfor surround.
En stereoforstærker vil være langt bedre til musik end en surroundreciever til samme pris. Og det samme gælder en god CD-afspiller i forhold til en Bluray-afspiller.
Concept 6 er en ok højttaler (især til film), men du skal også høre nogle andre, synes jeg. Der er også rigtig mange spændende på brugtmarkedet i din prisklasse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes