Forfatter |
|
kenneth74 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 386
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej... nogle der har handlet med sit danske CVR. nr i tyskland .. tror det hedder VAT.nr i tyskland.. ?
go dag!
kenneth
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget nemt da tyskland er et eu land.. Der påviler ikke moms imellem eu lande så du betaler beløbet ex tysk moms.. Du får en faktura uden moms fra tyskland når du oplyser dit cvr nr. Så simpelt er det.. Du skal dog huske at opkræve dansk moms når du vider sælger varen og huske at svare dennne til told og skat som med alle andre salg.
__________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lige til som Vincent skriver.
Der kan dog være nogle forhandler i tyskland der ikke er meget for det, for de har lidt andre regler i tyskland de skal bevise at varen er gået udaf landet, det vil sige hvs du selv afhenter den så skal du betale tyske moms hvis man skal følge de regler.
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
..ok men du ligger det sådan at jeg ikke skal videre sælge varen. og mit cvr.nr er i forbindelse med mit maler firma. det var forhandleren der spurte om mit cvr nr.. men jeg ved ikke om man kan handle hifi på sit cvr nr ..?
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det vil være en dårlig ide.. Det er yderst svært at forklare et hifikøb i en maler foretning over for told og skat.. Ok hvis du sælger varen ud til dig selv igen vil der nok ikke være det store i det men lader du aktivet være i firmaet og bruger det privat vil det være guf for told og skat.. Du vil helt sikkert bliver revideret grundigt hvis de falder over det.. Så hellere køb det i tyskland som menig mand..
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. ja det tror jeg nok vil være en bedere ide.. det virkede bare som om hvis han fik mit cvr nr kunne han sælge mig varen uden de 19% skat.. men hvis jeg skal til at have faktura frem og tilbage.. er det lige meget.
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens købe i et EU land uden moms, når du har eget moms nr. Dog skal du huske selv at betale dansk moms for varen...ellers er det jo at snyde og det mås man ikke... __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
... dvs jeg køber varen i tyskland.. jeg betaler ikke tysk moms 19%... kommer der så nogle papier med der skal til skat. ? eller er det bare vare minus 19% ?
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du køber varen uden tysk moms i dit firma og sælger den så fra dit eget firma til dig selv her skal du hsuke at svare de 25% moms til den danske stat
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som man kan sparer lidt på den måde du siger... dvs. jeg skriver en regning til mig selv med moms og den moms 25% kan jo modregnes i firmaets moms regnskab...
|
Til top |
|
|
Vincent. Branchemedlem

Lightnsound.dk
|
Sendt: 20 September 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth
Nej der misforstår du en smugle.. Den vare du henter hjem fra tyskland betaler du ikke moms af men når du sælger varen til dig selv privat skal din virksomhed opkræve 25% i moms dette beløb skal din virksomhed så indbetale til told og skat..
eksempelvis
En vare til 4000kr fra tyskland køber du for 4000kr men når du sælger varen igen i dk skal du sælge den med 25% det vil sige at varen skal sælges for 5000kr ud af det beløb er der så 1000kr du skal indbetale til told og skat når du indsender dit moms regnskab __________________ Jeg høre musik ikke teknik
|
Til top |
|
|
kenneth74 Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2010 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 25 September 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal du passe på ikke at skyde dig selv i foden. Hvis du trækker produktet ind i dit firma, køber du den uden de 19% Tysk moms , men skal betale 25% Dansk moms, og det kan da ikke betale sig.
Men hvis du køber som privatperson, kan du købe den i Tyskland med 19% Tysk moms, og skal ikke svare yderligere moms af den i Danmark. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|