Chrw skrev:
Når det gælder hifi så kan man for små penge forbedre lyden betragteligt, det gøres sådan.
Få fat i en pol søger, og en tus. Det er en lille "skruetrækker" som lyser rødt nor du sætter den i det ene hul i stikkontakten. Sæt mærke med tussen så du ved hvor polen er. Det skal du naturligvis også gøre på forlængeren.
Så skruer du låget af på dit apparat (tuner, forstærker, osv.). Sæt nu stikket i og mærk med en finger på transformatoren om den snurre. Så bytter du om på stikket og føler igen. Der hvor den snurre mindst er strømmen i fase. Sæt mærke på stikket, så du ved hvordan det skal vende. Har du adgang til et oscilloskop, er det nemt og se på sinus kurven. Skru låget på apparatet og nyd musikken.
|
|
|
Nu er det jo så simpelt at man kan høre det der er ingen grund til at krydse diverse assuranse klausuer om garanti osv man er jo født med ører?? det er bare de med at bruge dem rigtig.
Ok det var dagens joke, holey sh*t det er sq på tide at det emne bliver gennemtæsker her på foraet, der mangler bare lige noget som peterpan's dokumentation med billeder det ville jo være rart hvis en kunne vise samt beskrive den rigtige montage af stik osv.
Jeg så det engang i et emne herinde kunne dog ikke finde det ved søgning igen på siten, men ok her håber jeg så at peterpan kommer på banen med en billede serie for når først alle stikpropper samt aparatsitk er korekt monteret er det halve arbejde gjort.
Nu har jeg skiftet all mine stik til Oyaide og stadig ikke været inde i en Bog&Ide for at få nogle små labels til at markere mine phase med sorry men det kommer nok en dag indtil nu har jeg bare haft den glæde at nyde den TuchAndFelings det er at sætte et rigtig stik i aparatet lige som til strømskinnen (erne) men det er rigtig det med Phasen er vigtig det kan høres, måske du sjkal give konen, kærsten creditkortet så hun kan tage ungerne med i det nærmeste stormagasin så du har fuldstændig stilhed til at nyde det (det er jo en forudsætnig fot at kunne høre noget somhelst, det var så måske dagens sidste joke? men helt op til jer.
By the way selv en switchmode psu er ikke lydløs den synger på en anden måde, og en Brum&Overgang syger den måske mere? Det var sq lige en joke mere.
|