Forfatter |
|
Divad89 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 14 Oktober 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at bruge bi-wire ved mine næste højttalere, og har i forvejen et QED XT300, og ville så høre hvordan erfaringerne er med VDH CS-122 Hybrid. Ved ikke helt hvordan det skulle være om VDH skulle trække bas/mellemtone eller diskant, men har også tænkt mig at låne et med hjem til prøve fra hifi-klubben, men hvilke erfaringer har i med VDH CS-122 hybrid? Det skal lige siges at diskanten sandsynligvis bliver XT19. --- David
|
Til top |
|
|
Jonzie Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
CS122 er et fint kabel. Det er rundt og gør ingenting galt. God fylde i bassen. Sammenlignet med QED'en er der stadig skarphed, men du får mindre
aggresivitet i toppen - og mere fylde i bunden. I den tråd kunne et minus være at det ikke er ligeså stramt i bassen som QED, men den får en blød
og lækker fylde, uden at den bliver slap.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonzie skrev:
CS122 er et fint kabel. Det er rundt og gør ingenting galt. God fylde i bassen. Sammenlignet med QED'en er der stadig skarphed, men du får mindre aggresivitet i toppen - og mere fylde i bunden. I den tråd kunne et minus være at det ikke er ligeså stramt i bassen som QED, men den får en blød og lækker fylde, uden at den bliver slap. |
|
|
Meget enig med denne beskrivelse. Lidt til den varme side, men stadig luft i toppen. Tryk på i bunden.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Jonzie Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ikke den mest definerede bas i verden.
Jeg har selv brugt Magnum for et et stykke tid siden, og det var samme historie, bare lidt mere af det hele på godt og ondt.
Jeg husker at mellemtonen var ret fin. Fint åben og blød. Dog lidt for blød til mit system og smag. Men behagelig.
Men hvis man har nogle svinehurtige højtalere kan det godt klæde dem at få lidt af den (mudre) fylde. Men det er meget op til rum, system og
personlig preference.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonzie skrev:
Ja det er ikke den mest definerede bas i verden.
Jeg har selv brugt Magnum for et et stykke tid siden, og det var samme historie, bare lidt mere af det hele på godt og ondt.
Jeg husker at mellemtonen var ret fin. Fint åben og blød. Dog lidt for blød til mit system og smag. Men behagelig.
Men hvis man har nogle svinehurtige højtalere kan det godt klæde dem at få lidt af den (mudre) fylde. Men det er meget op til rum, system og personlig preference. |
|
|
Jag har ikke hørt Magnum. Men har hørt det omtalt som noget mørkere end CS-122. Har du også den oplevelse? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Jonzie Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er markant mere bas i et Magnum.
Jeg tror egentlig jeg ville beskrive det som at de har stort set de samme klangmæssige kendetegn i toppen, men at der bliver linært mere og mere
af alt det andet jo længere du daler i frekvens. Derfor bliver især bunden mere prominent og i sammenligning med et kabel der i forvejen har en
blød bund; well, do the math
Om det er en god ting må jeg efterlade til individet, men det er måske derfor at det har været betragtet som mørkt af nogle.
Når jeg tænker over det ville jeg på baggrund af førnævnte argumenter kalde Magnum for "et tungt kabel", bare for at tilføre endnu et udtryk til
adjektivordbogen til klangbilleder
|
Til top |
|
|
Divad89 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ud fra jeres erfaringer vil QED faktisk være bedre ved både diskant og bas i forhold til CS-122? Men hvordan er QED Silver Anniversary XT i forhold til XT300 så?
--- David
|
Til top |
|
|
Jonzie Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nye QED revelation skulle minde meget om XT400, bare billigere.
|
Til top |
|
|
Bkåsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig at se skal opsættet hedde dit nuværende XT300 på diskanten og XT350 på mellemtone/bas
__________________ Mvh
Bjarne
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Divad89 skrev:
Men ud fra jeres erfaringer vil QED faktisk være bedre ved både diskant og bas i forhold til CS-122? Men hvordan er QED Silver Anniversary XT i forhold til XT300 så?
--- David
|
|
|
Jeg bruger pt. XT350 og har tidligere brugt Silver anniversary. Forskellen er ganske enkelt et større og mere musikalt lydbillede med mere af alt.
Jeg syntes dog ikke at Silver Anniversary XT tog specielt langt tid om en blive spillet til dengang jeg brugte det. Et mindre plus.
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten kan XT350 købes til 150 pr meter i de klubber der ligger inde med det.
Det kan du jo også tage til overvejelse i forhold til VDH kablet.
|
Til top |
|
|