Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: BURN IN - Er det så udbredt ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

jeg slukker da tit for mit mens jeg kan se div ting på og de er altid væk når jeg tænder igen.. jeg har osse lavet denne wash skive i tilfælde af der skulle ske noget.. men det er der endnu ikke og tro heller ikke det kommer.. jeg har tit spillet xbox i en halv dag og der er intet på skærmen bagefter. har aldrig set skyggen af et kanal logo i et hjørne...
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 December 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:
Burn-in lever... Tricket er ikke at gå i panik, jeg har et ca. 2 år gammelt Panasonic Plasma 42" og der er sgu' tit bjælker og tekst brændt fast på skærmen, (...)

Det kaldes retention og er fuldstændig ufarligt.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Denne facon, med at bruge kunderne som prøveklude, synes også at være fremtrædende på markedet for plasmaskærme (desværre).
Eksempelvis er der en tråd et sted på forum, omhandlende en plasmaskærm hvor panelet knækkede, fordi skærmen blev lagt ned. Det tåler de åbenbart ikke.

Det mener jeg overhovedet ikke kan sammenlignes med de andre ting du omtaler. Jeg tvivler oprigtigt på, at det var selve panelet der knækkede; det var nok nærmere frontglasset der ikke kunne tåle at blive lagt ned. 42 eller 50" tommer store glasplader ér bare skrøbelige, og det er derfor velkendt at man fraråder at transportere plasma-tv liggende ned. Man transporterer jo heller ikke vinduer liggende, fordi så går de i stykker! Det har intet at gøre med at bruge forbrugere som prøveklude.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Havde man valgt at bygge paneler med tykkere hærdet glas, i stil med det der bruges til bordplader, ville det aldrig blive et problem.

Så ville tv'et dårligt kunne hænges op på væggen, uden at ryge ned igen... Plasma tv er rigeligt holdbare så længe man ikke lægger dem ned. Det er ikke så svært.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 December 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Spencer skrev:

Denne facon, med at bruge kunderne som prøveklude, synes også at være fremtrædende på markedet for plasmaskærme (desværre).
Eksempelvis er der en tråd et sted på forum, omhandlende en plasmaskærm hvor panelet knækkede, fordi skærmen blev lagt ned. Det tåler de åbenbart ikke.

Det mener jeg overhovedet ikke kan sammenlignes med de andre ting du omtaler. Jeg tvivler oprigtigt på, at det var selve panelet der knækkede; det var nok nærmere frontglasset der ikke kunne tåle at blive lagt ned. 42 eller 50" tommer store glasplader ér bare skrøbelige, og det er derfor velkendt at man fraråder at transportere plasma-tv liggende ned. Man transporterer jo heller ikke vinduer liggende, fordi så går de i stykker! Det har intet at gøre med at bruge forbrugere som prøveklude.

Den bruger der selv kom til at knække sin skærm, lagde den faktisk ikke helt ned, men kom kun til at vinkle den en anelse skråt under nedtagning fra væggen.
Han mente selv at have været meget forsigtig, men altså ikke forsigtig nok.

Hvordan skal en forbruger vide hvor lidt en skærm kan tåle?
Han fandt ud af det på den hårde måde.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Spencer skrev:

Havde man valgt at bygge paneler med tykkere hærdet glas, i stil med det der bruges til bordplader, ville det aldrig blive et problem.

Så ville tv'et dårligt kunne hænges op på væggen, uden at ryge ned igen... Plasma tv er rigeligt holdbare så længe man ikke lægger dem ned. Det er ikke så svært.

Igen er de nye modeller nok konstrueret langt bedre, end de tidlige modeller på markedet.
Så du har formentlig ret her.

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 12 December 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Naiera skrev:
Spencer skrev:

Igen er de nye modeller nok konstrueret langt bedre, end de tidlige modeller på markedet.
du har formentlig ret her.

Og det har han.

Vi transporterede vores 42" PX80 liggende, da den ikke kunne stå oprejst i bilen. Der skete intet.

Desuden betyder indpakningen også en del, og Panasonics emballage kan genbruges igen og igen.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Hvordan skal en forbruger vide hvor lidt en sk�rm kan t�le?

Jeg kender ikke situationen du refererer til, men både på pakken og i manualen står der, at tv'et ikke må ligge ned. Almindelig sund fornuft siger også, at en temmelig stor glasplade ikke såen uden videre skal smides rundt i lokalet. I det enkelte tilfælde kan det specifikke tv også eventuelt have haft en konstruktionsfejl, så det lettere gik i stykker, selvom man var forsigtig.

Det er farligt uden videre at basere sin holdning til en hel teknologis holdbarhed på EN historie.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Spencer skrev:

Hvordan skal en forbruger vide hvor lidt en sk�rm kan t�le?

Jeg kender ikke situationen du refererer til, men både på pakken og i manualen står der, at tv'et ikke må ligge ned. Almindelig sund fornuft siger også, at en temmelig stor glasplade ikke såen uden videre skal smides rundt i lokalet. I det enkelte tilfælde kan det specifikke tv også eventuelt have haft en konstruktionsfejl, så det lettere gik i stykker, selvom man var forsigtig.

Det er farligt uden videre at basere sin holdning til en hel teknologis holdbarhed på EN historie.

Større transportskader er i hvert fald noget man kan konstatere, uden at åbne kassen først.
Hvis der er noget der rasler og lyder som glasskår, bør man nok returnere kassen, uden at åbne den.

Så er der den kreative gør det selv løsning, der dog giver lidt pladsproblemer, i det tilstødende lokale.

Det kan da godt være at det er ens egen skyld, når glasset går i stykker, men har man børn og/eller store hunde, skal der nok lige tænkes i tillægsforsikring imod alverdens ulykker.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Så er der den kreative gør det selv løsning, der dog giver lidt pladsproblemer, i det tilstødende lokale.

det er så nok til gengæld også den plasmaskærm med den ringeste opløsning ever

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Spencer skrev:

Ja, man skal nok ikke tro at man kan simulere det seneste nye, med noget gammelt stads.
Jeg tror at man bør sikre sig skriftligt ved køb af skærm, imod diverse problemer.

LCD skærme har jo også deres problemer, med f.eks. døde pixels.
Jeg har endnu ikke set et LCD-tv hvor gråtonerne var tilfredsstillende, men igen er de sidste nye måske ved at være der henad... (ved det ikke).

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
brasch skrev:

Spencer skrev:

LCD skærme har jo også deres problemer, med f.eks. døde pixels.

det har plasmaskærmene desværre også. Jeg tror ikke rigtigt det er noget man kan gøre så meget ved

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Det lille cirkusnummer han laver med stålkuglen her, er vist et tegn på at de nok efterhånden er kommet skrøbelighederne til livs. 

http://www.youtube.com/watch?v=JcRJnHrsXdw&NR=1

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det kan da godt være at det er ens egen skyld, når glasset går i stykker, men har man børn og/eller store hunde, skal der nok lige tænkes i tillægsforsikring imod alverdens ulykker.

Køber du også tillægsforsikring til hver enkelt rude i huset? Det er måske ikke verdens tykkeste gladsplade der sidder på et plasma tv, men nu synes jeg lige du skal passe på ikke at male fanden på væggen. Det er altså ikke så skrøbeligt.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 December 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Spencer skrev:

Køber du også tillægsforsikring til hver enkelt rude i huset? Det er måske ikke verdens tykkeste gladsplade der sidder på et plasma tv, men nu synes jeg lige du skal passe på ikke at male fanden på væggen. Det er altså ikke så skrøbeligt.

Jeg ved ikke hvad folk har råd til at miste.
Det må de selv afgøre.

Der er også forskel på om man køber et tv til 6k eller 45k.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hmm. eneste plasma jeg reelt har haft i huset selv, var et THOMPSON.
Og det var en låne-model fra Ølgiganten.. og der var både TV2logo og DR-logo på - hele tiden...  et i hvert hjørne... Flot....

Så - måske er thompson skidt (sikkert) - og og måske er de gode ude over det - men burn in er da på nogle plasmaer stadig er helt reelt problem - særligt hvis ingen tager sig af det.. som ved låne-tvér.

Mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes