Forfatter |
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er ikke full hd og det har "kun" DVB-T,men jeg vil stadig mene at billedet er bedre end hvad panasonics full HD kan præstere,desværre følger der ikke højtallere med
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HappyDolphin skrev:
Hej
Ja synes også det ser ok ud. men ér det fuld HD? og ved du om det med DVB-T (og ikke DVB-S) har nogen betydning, når jeg skal køre parabol (Canal Digital) på det.. -som tidligere skrevet i tråden her?!
|
|
|
pioneers full hd versioner hedder "LX" til "fornavn". Jeg tvivler dog på at du kan finde LX508 til dit budget, men LX5080XA/XD burde kunne lade sig gøre. XD er med dvb-t tuner, XA er kun med analog. Forskellen på 508 og 5080 er jeg ikke helt hjemme i, men jeg tror nok det har noget med indstillingsmulighederne at gøre. Hvis ingen af LX modellerne er til at finde til "Lavpris", så er 508 det bedste. Forvirret?
Kort sagt: Sammenlign deres specs på pioneers hjemmeside og gør op med dig selv hvad du har brug for. Find det bedste af dem du har råd til. Der er ingen andre mærker der er i nærheden på billedkvaliteten __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bruger Canal Digital-boxen skal du ikke bruge de indbyggede tunere til noget, så i dit tilfælde ville jeg vælge det tilbud, der er på Pioneer 5080XA på recordere.
Korrekt, opløsningen er ikke full HD, men billedet er alligevel bedre. Som sagt - det eneste, der er bedre, er Pioneers med full hd, og de koster en del mere
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 11 August 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
HappyDolphin skrev:
The Elite skrev:
Pioneer 5090 kan erhverves i TapeConnection til 23k.  |
|
|
Hej
Tak - men det er stadig noget over mit budget..
Ved du om DVB-T kan bruges.. Da alle mine alternativer kører med dette?? (til brug med Canal Digital)
|
|
|
Dvb-c er til kabel
DVB-T er til jordbaseret
DVB-S er til satelit
Hilsen
Thomas
|
|
|
|
Til top |
|
|
HappyDolphin Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 01 September 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
The Elite skrev:
HappyDolphin skrev:
The Elite skrev:
Pioneer 5090 kan erhverves i TapeConnection til 23k.  |
|
|
Hej
Tak - men det er stadig noget over mit budget..
Ved du om DVB-T kan bruges.. Da alle mine alternativer kører med dette?? (til brug med Canal Digital)
|
|
|
Dvb-c er til kabel
DVB-T er til jordbaseret
DVB-S er til satelit
Hilsen
Thomas
|
|
|
|
|
|
Tak for svar. Det er vel egentlig smart nok med DVB-T da man for at kunne se TV2 med Canal Digital alternativt skal have en ekstern DVB-T receiver stående.. oder was
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 September 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
HappyDolphin skrev:
Hej
Ja synes også det ser ok ud. men ér det fuld HD? og ved du om det med DVB-T (og ikke DVB-S) har nogen betydning, når jeg skal køre parabol (Canal Digital) på det.. -som tidligere skrevet i tråden her?!
|
|
|
pioneers full hd versioner hedder "LX" til "fornavn". Jeg tvivler dog på at du kan finde LX508 til dit budget, men LX5080XA/XD burde kunne lade sig gøre. XD er med dvb-t tuner, XA er kun med analog. Forskellen på 508 og 5080 er jeg ikke helt hjemme i, men jeg tror nok det har noget med indstillingsmulighederne at gøre. Hvis ingen af LX modellerne er til at finde til "Lavpris", så er 508 det bedste. Forvirret?
Kort sagt: Sammenlign deres specs på pioneers hjemmeside og gør op med dig selv hvad du har brug for. Find det bedste af dem du har råd til. Der er ingen andre mærker der er i nærheden på billedkvaliteten
|
|
|
Nu er LX5080´eren på recorede´s fælleskøb og nede i 17995,- - ja man ka´ jo blive ved at vente på prisfald.. Da vi ligger i "byggerod" tror jeg at jeg strammer balderne og ser hva der sker yderligere.. Men ét er sikkert - det ender med et Pioneer
|
Til top |
|
|
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 02 September 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 02 September 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde jeg været dig - havde jeg valgt et 508XD - ikke fuld hd, men kan modtage og vise 24fs.
Du skal sidde ret tæt på et 50" før det giver noget at have fuld hd ... mener omrking 2,5 m. er grænsen for om man kan se forskel.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 02 September 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utrolig forskel i pris. I England kan det købes til 7.600 kr.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 December 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit ønske om råd er stadig aktuelt..
så hvis der er nogen der har bud på hvilket Pioneer 50" jeg skal vælge er jeg meget lydhør for forslag..

På forhånd tak..
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 11 December 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svaret er det samme : Pioneer 5090 - ingen over - ingen ved siden af - alle andre under ! !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 December 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lidt kig på 5090H - da denne har Terrestrial tuner - denne har jeg brug for da jeg ser TV2 over Canaldigital box.. korrekt?
Da jeg oprettede indlæget mener jeg denne var oppe i ca. 23995,- kan se at min tålmodighed (eller dovenskab/udskydelse..) har fået prisen ned i 19995,- nu på Sparshop.dk..
uden H´et er den til 18495,- samme sted...
|
Til top |
|
|
Larholm Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 11 December 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et Sony Bravia KDL-52W4000? Det er Full-HD, har både DVB-T og DVB-C og både MPEG-2 og MPEG-4  En af mine venner har købt et KDL-46W4000 og det fungerer perfekt, Elektronisk Program Guide virker fint med et YouSee indstikskort og billedet er top nice
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 December 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larholm skrev:
Hvad med et Sony Bravia KDL-52W4000? Det er Full-HD, har både DVB-T og DVB-C og både MPEG-2 og MPEG-4 
En af mine venner har købt et KDL-46W4000 og det fungerer perfekt, Elektronisk Program Guide virker fint med et YouSee indstikskort og billedet er top nice 
|
|
|
Hej
Jeg er ret afklaret med at det skal være en Pioneer 50" - jeg ved der findes en del forskellige, også ganske udmærket tv - men efter at have læst mig halvt onkuld og ved selvsyn er jeg overbevist.. Desuden er man, i mine øjne, nød til at indskrænke sine alternativer.. da det ellers er helt umuligt at vælge, da der er +´er og -´er ved mange TV. Pioneer har som jeg har konkluderet ganske få (efter manges mening ingen) -´er..
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 11 December 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste Sony hedder 52X4500, - og det kan altså heller ikke hamle op m Pioneer mht Billedkvalitet.
Pioneer 5090 sælges pt meget billigt i Svenske netbutikker - ca 15k ! !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 December 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Det bedste Sony hedder 52X4500, - og det kan altså heller ikke hamle op m Pioneer mht Billedkvalitet.
Pioneer 5090 sælges pt meget billigt i Svenske netbutikker - ca 15k ! !
|
|
|
OK! det blir da bedre og bedre.. hvordan med menuer etc..? dansk? har du nogen adresser? man skal nok også pålægge højere fragt omk. måske det kan svare sig selv at fare over broen - kursen er jo pt. ganske fornuftig..
Jeg mener at have hørt noget om at f.eks Sparshop.dk sælger ikke parallel import og der derfor så er "hente-bringe" garanti fra Pioneer hvis der sker noget indenfor garantiperioden..
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 11 December 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, der er en tråd om billig køb af 5090. Jeg kunne også tænke mig en Pioneer - men venter til januar udsalget - ikke mindst i England, der er rigtig på rø... Det må give rigtige lave priser, og Pundet er historisk lavt! Prøv og vent 
Læs mere her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70173&T PN=1
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syns det ser ganske fornuftigt ud med prisen efterhånden.. Jeg har kigget på flatsreencenter.se som jeg syns ser fornuftige ud - desuden har de fri fragt til DK!
Jeg har dog et spørgsmål - jeg er kommet i tvivl om jeg skal have fat i 5090 eller 5090H, da jeg ser TV2 via canal Digital, som her kører terrestrielt?!? kan nogen svare på dette
Er der ellers nogen der har erfaring med at handle fra Sverige.?
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
HappyDolphin skrev:
Jeg har dog et spørgsmål - jeg er kommet i tvivl om jeg skal have fat i 5090 eller 5090H, da jeg ser TV2 via canal Digital, som her kører terrestrielt?!? kan nogen svare på dette
|
|
|
Når du bruger Canal Digitals modtagerbox, behøver dit TV ikke at have nogen tuner overhovedet.
(Jeg går ud fra at du har en af Canal Digitals HDTV boxe! Jeg ved ikke om alle deres SDTV boxe har indbygget DVB-T) __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 December 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
HappyDolphin skrev:
|
|
|
Når du bruger Canal Digitals modtagerbox, behøver dit TV ikke at have nogen tuner overhovedet.
(Jeg går ud fra at du har en af Canal Digitals HDTV boxe! Jeg ved ikke om alle deres SDTV boxe har indbygget DVB-T)
|
|
|
Hej.
Pt. har vi del alm. box fra CanalDigital da vi ser tv på et bette 21" da vi lige er flyttet..
Så snart 5090´eren er i hus skal vi ha´HDTV boxen.. Lige nu er vi nødt til at have en ekstern DVB-T tuner sat til boxen for at se TV2..
|
Til top |
|
|