Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit gamle Panasonic plasma kommer i problemer nu, da det ikke har DVB-c tuner og den lokale antenneforening slukker snart det analoge signal.
Med 5000 kr i hånden og ønsket om 42-46", hvad kunne jeg så kigge på? Skal bruges til fodbold og DVD til ungerne.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er så heldigt, at tv'et har HDMI indgange, kunne du så ikke nøjes med en digital boks? I så fald sker der jo et markant billede løft her. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, hvad koster sådan en sag?
|
Til top |
|
|
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
fra kr. 500,- bruger selv Clint dc1.
Aceh
|
Til top |
|
|
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der skal handles nyt, så fås det nye Panasonic 42st60 i Klubben til 4500,-
Det synes jeg er en god pris
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2014 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Jo, hvad koster sådan en sag? |
|
|
Får du dit signal fra YouSee, så er der to bokse du kan vælge i mellem til at eje eller leje. Disse koster mellem 1700 og 2300 kr. De kan dog være billigere. Men der findes også andre til kabel, der giver adgang til alle gratis kanaler til 5-900kr, og som fungerer på de fleste kabel net. Så er du glad for din skærm, så er det denne vej du bør gå. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2014 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får signal fra den lokale antenneforening, som har alle de kanaler jeg har brug for, men kontingentet er steget betragteligt efter de er gået over til
det digitale og det analoge slukkes i år.
Så det har fået mig til at overveje et smart-tv, hvis det er realistisk indenfor 5000 kr.
Kan alle styres fra iPhone/iPad eller har de enkelte mærker deres samarbejde med f.eks kun Android?
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med alt den snak der er om Samsung efter var det DR, der borede i at deres fladskærme var programmeret til at gå i stykker, når garantien
udløb. Er det en storm i et glas vand eller er der noget om snakken?
|
Til top |
|
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
På et andet forum er der en bruger der er ansat i Elmutanten og han beretter om at op mod 40% af Samsung TV kommer retur til reparation. Hvordan det ellers ser ud ved jeg ikke nok om...
Personligt har jeg nu 3 Samsung TV købt i henholdsvis 2004, 2009 og 2011. Alle var top modeller på købs tidspunktet. Jeg har aldrig haft problemer.
__________________ Træsider? - Ja tak
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med LG??? Hvordan er de? De værker som om de er med fremme....
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo godt købe en plasma skærm eller LCD, der ikke er et smart tv og så købe en boks á la Apple Tv eller en Bluray afspiller med smart funktioner. Du skal nok højere op, end 5000kr for at dette er indbygget. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det ville være din anbefaling?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få en Panasonic plasma på 40"-42", ja nogen gange 50" til 3-5oookr, der dog ikke er Full-HD. Men det står rigtigt flot ved ægte HD udsendelser. En Bluray afspiller med Smart funktioner kan nok fås til mindre end 2000kr. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Jensiman Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste nye skærme har en variant af smart funktioner, men ikke mange fungerer optimalt.
vores nye Panasonic har også smart funktion, og fungerer egentlig ok. indtil videre har vi kun prøvet med Viaplay,
og som sagt fungerer det fint, men på længere sigt køber vi nok en Apple-TV, da brugervenligheden bare er meget bedre
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Du kan få en Panasonic plasma på 40"-42", ja nogen gange 50" til 3-5oookr, der dog ikke er Full-HD. Men det står rigtigt flot
ved ægte HD udsendelser. En Bluray afspiller med Smart funktioner kan nok fås til mindre end 2000kr.  |
|
|
Ja, det giver jo lidt at tænke på. :-) Har et ældre (6 år) Panasonic plasma tv i forvejen. Kan jeg istedet købe en boks med smart tv funktioner og den
DVB-C tuner jeg mangler for at kunne modtage de digitale kanaler? Og i så fald hvilken maskine, gerne med blue-ray/Dvd også.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved faktisk ikke, om de findes endnu, sådan en type Set-Top boks. Men som jeg skrev tidligere, så kan du jo få en boks til kabel, som giver adgang til alle frie kanaler. Men det afhænger jo af signalet i din antenne forening, hvilken du skal gå efter. Det kunne godt være fra Stofa i dit tilfælde. Samsung og LG laver BluRay afspillere med mange af tv'enes Smart funktioner. Med disse 2 apparater, kan du jo fortsætte med dit gamle tv, hvis ikke du køber et nyt her også. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Sambora Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ved faktisk ikke, om de findes endnu, sådan en type Set-Top boks. Men som jeg skrev tidligere, så kan du jo få en boks til
kabel, som giver adgang til alle frie kanaler. Men det afhænger jo af signalet i din antenne forening, hvilken du skal gå efter. Det kunne godt være fra
Stofa i dit tilfælde. Samsung og LG laver BluRay afspillere med mange af tv'enes Smart funktioner. Med disse 2 apparater, kan du jo fortsætte med dit
gamle tv, hvis ikke du køber et nyt her også.  |
|
|
Kan jeg bruge denne: https://www.hifiklubben.dk/Products/samsung-bd-f8900-blu-ray -m-hdd-optager-59252/
|
Til top |
|
|
donjon Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Denver dvb-c børge til 399,- fra Harald Fyborg med usb indgang til optagelser. Kvali´en er nok helt ude i hampen, men det er da en mulighed der ligger lige til højrebenet.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 14 Januar 2014 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Hvad med alt den snak der er om Samsung efter var det DR, der borede i at deres fladskærme var programmeret til at gå i
stykker, når garantien
udløb. Er det en storm i et glas vand eller er der noget om snakken? |
|
|
DR2 i nat kl. 0.15: Programmeret forældelse. __________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|