Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 00:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Hvor god opløsning gir en parabol? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mountain
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg er flyttet til en lejlighed hvor vi desværre kun kan få fiber-tv uden de viasat kanaler hvor jeg ser fodbold. Jeg har derfor i en periode haft HomeTrio fra TDC, og det har vist sig at være et helt vanvittigt dårligt billede - heldigvis kan jeg opsige det nu. Og så tænker jeg at det eneste jeg kan gøre er at få mig en parabol - og vil i den forbindelse høre hvor godt billede man kan få fra en parabol. Vil der overføres data nok til at man ikke får de der store pixler på skærmen når billedet bevæger sig hurtigt. Og lever den HD som de tilbyder overhovedet op til en ok standard?

Mange tak på forhånd!
Til top Vis Mountain's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mountain

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Satellit-tv er normalt den _bedste_ løsning mht. billedkvaliteten, så det skal du ikke være nervøs for.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J

Mountain
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Satellit-tv er normalt den _bedste_ løsning mht. billedkvaliteten, så det skal du ikke være nervøs for.

Wow! Også bedre end lynhurtig fibernet???

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Parabol giver et godt og stabilt billede.

forskellige bokse all. zaptor giver også et flot billede, men parabol er at fortrække!

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Mountain skrev:

Ja - lynhurtig fibernet, er - ja, hurtig internet. P.T. bruger de ikke båndbredden til topkvalitets tv-billeder, men det kan være det kommer i fremtiden så balancen ændrer sig. Men her og nu er det sat-tv der er bedst.

Du kan også vælge at se sådan på det at de fleste udbydere modtager satellit-signalet og sender dét videre, derfor bliver det aldrig bedre end satellit-signalet. Der er dog undtagelser fra dette, så helt skudsikker er den ikke, men du undervurderer helt klart sat-signalet.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J

Mountain
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Super fedt!
Jeg undervurderer nok helt klart sat, men det er fordi jeg ikke har forstand på det  :-)
Men jeg er da glad at høre at det er det bedste man kan få da det pt er min eneste chance for at kunne se Viasat i god kvalitet!

AV Precision skrev:

Mountain skrev:

Ja - lynhurtig fibernet, er - ja, hurtig internet. P.T. bruger de ikke båndbredden til topkvalitets tv-billeder, men det kan være det kommer i fremtiden så balancen ændrer sig. Men her og nu er det sat-tv der er bedst.

Du kan også vælge at se sådan på det at de fleste udbydere modtager satellit-signalet og sender dét videre, derfor bliver det aldrig bedre end satellit-signalet. Der er dog undtagelser fra dette, så helt skudsikker er den ikke, men du undervurderer helt klart sat-signalet.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

6000JGA skrev:
Parabol giver et godt og stabilt billede.

forskellige bokse all. zaptor giver også et flot billede, men parabol er at fortrække!

Dette er godtnok et sidespring. Fibrene blev, for mig, nødvendig for fortsætte med øge Analoge signalers antal og kommende HD.

Nu kan mit indtryk kun blive at Fiberselskaberne mener man kun behøver levere i en slags mellemkvalitet mellem DVB-T og DVB-C. Slet slet ikke i Satellit kvalitet eller højere opløsning. Jeg håber dette giver et indtryk af mine tanker overfor Fiberudbyderne.     Om sammenligningen holder er nok tvivlsom, i bund og grund har jeg meget imod Fibrene, mest økonomisk. Jo dyrere jo bedre for vores kære Skatte system; og så snakker mange om mere mulighed for friere valg, Ja ja ____ !

Edder og forgit, hvorfor accepterer Fiber selskaberne ikke bare Viasats prissætning? Hvorfor er der ingen Kabel leverandør som siger eller gør ligesom Boxer. Intet og aldrig noget af Viasat, altså idag gør et fravalg, også hvad de tilsluttede nu måtte ønske!  Men samme   måske fortsat i deres små hænder over samme Viasat. Selv kunne jeg overtales til undvære samtlige TV2's betalingsprogrammer til Fordel for Viasat (så meget for til eller fravalg i kablerne).

Det jeg mener er jeg har ikke hørt, ikke hørt ordentlig efter, kom nu alle I andre, drop nu det der Viasat for hjælpe Os, eller hvordan man nu skulle sige ordene.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Vores gamle analoge kabel tv system med de op imod 60 programmer, og så TDC Home trio, Fiberselskaber som mener noget andet og meget mindre "Tildelt Plads". Man skriver om Fibrene men hvor meget vil man sende herigennem?  Så lidt som muligt og så komprimeret som muligt, jeg mener Sikken Fremtid!    jeg er ikke ansat hos nogen og har derfor intet få i klemme, sådan mediesmæssigt.

Mountain
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg havde fiber der hvor jeg boede før - det var sådan set helt ok, med tanke på at mit daværende fjersyn var LCD generation 1. Her hvor jeg bor nu har jeg Home Trio som kører på mit nye Samsung LED med 1920x1080 og 200Hz - jeg lover jer det er dårligere end gammelt billedrørs tv og antenne stick! At overhovedet udbyde sådan noget l**t skulle være kriminellt....

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Det er ikke fordi jeg har tv1000, men jeg har det gratis et par dage endnu. Tv1000HD har da intet med HD at gøre. Det er da knap nok Standard opskalleret. Det er You/see kabel. Er det lige sådan via parabol? Godt man har Canal +.   

allanowich

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes