Emne: Antenneforstærker til digital tv ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Trurb Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen,
Jeg håber der en nogle der kan hjælpe mig.
Mit problem er at min antenne indgang (yousee) sidder for langt væk fra mit tv, jeg har pt et kabel liggende over gulvet, men er træt af det.
Jeg har så fået trukket en kabel over loftet, men det er 20 meter langt, og kan ikke sende signal nok. Der til kommer mit spørgsmål, hvad for en forstærker skal jeg ud og have fat i?
snakkede med yousee som sagde jeg skulle have en forstærker der kunne forstærke signalet, men sammetidig også afskærme det digital signal som sende i luften. Men hvilken forstærker kan dette? jeg har selv kigge lidt på denne http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/a ntenneforstaerker-30-db.asp men da jeg intet aner om dette område bliver jeg nød til at søge noget hjælp.
På forhånd tak.
Rasmus
|
Til top |
|
|
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep den har jeg til Stofa, og den virker rigtig godt. Dog er den skiftet en gang under garanti.
Køb du trygt den.
__________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
Canton højtt., neutral, dynamisk, spilleglæde, bedste finish.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Altså... - Du har Eet ( 1 ) stik koblet på stikledningen ude fra gravstenen ude ved vejen, og der problemer med 20 meter kabel fra denne, op over loftet og til Eet ( 1 ) TV ???
Hvis ja..: Du har ikke problemer med signal-styrke, men med signal-kvalitet, med meget stor sandsynlighed fordi dit kabel, eller som minimum stikkene der sidder på kablet er for dårligt. Problemet der opstår, er at sammenkoblingen mellem kabel og stik ikke er støjtæt nok, og så kommer nogen af de digitale kanaler der ligger i luften ind oven i de samme frekvenser der bruges i kabel-nettet. Løsningen er så, og montere nogen ordentlige stik, og sekundært hvis dit kabel kommer fra Harald, silvan e.l., så kan du lisså godt skifte det i samme ombæring. Et ordentligt 100dB skærmet antenne-kabel kommer fra respekterede tyske / vest-europæiske producenter, ikke fra laveste@pris.korealand . ... Hvis ikker der er en ordentlig radio-butik i dit nærfelt, så prøv og find den nærmeste på www.teledan.dk under forhandlere, eller tag kontakt til lars ved Sound2Vision i Viborg, der er styr og kendskab til kabel og kabel-kvalitet. Helt anden ting..: Forstærkeren du linker til er ikke god nok, og for det andet er den for kraftig. 30 dB's forstærkning rækker til langt på den anden side af et antenne-anlæg med 16 tilslutninger, og lissom du kan ha' for lidt signal, kan du altså osse få for meget signal. Deruover er det en at de forstærkere der er i et "foldet blik-kabinet", og de er ikke tætte nok i samlingerne, og det skaber de samme problemer med indstråling og DVB-T-Frekvenser-Der-Ligger-Oveni som med et dårligt kabel. En go' forstærker og HF-Tæt nok forstærker kunne være tyske Wisi VX81 ( 20dB ) eller VX82 ( 30 dB ), de er i støbt Alu-hus med tråd-tætning i låg mm.
- Og lige på dette punkt, antennekabel / antenneforstærkere..: Trust me, jeg kører fejlretning for YouSee...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
Trurb Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablet er Coax 8,0 mm og antennestikne har jeg købt i hifi klubben, ville da mene at dette er i orden.
Har gået kablet efter og der er ingen knæk eller lignede.
Så jeg skal helst gå efter en Wisi forstæker mener du? det kan ikke være min indgang fra yousee der kan være noget med? har hørt notle snakke om at man evt kan få yousee til at skrue op for ens signal styrke?
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trurb skrev:
Kablet er Coax 8,0 mm og antennestikne har jeg købt i hifi klubben, ville da mene at dette er i orden.
Så jeg skal helst gå efter en Wisi forstæker mener du? det kan ikke være min indgang fra yousee der kan være noget med? har hørt notle snakke om at man evt kan få yousee til at skrue op for ens signal styrke?
|
|
|
Hvad står der som producent på kablet // Hvor er det købt henne???
Hifiklubben aner ikke en skid om antenne-stik, må jeg bedrøve dig med...
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 07 Oktober 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt det er Yousee;s problem at der er manglende signal og at de er ansvarlig for at få det udbedret. Du skal altså
kontakte dem og klage.
Og så lige nogle sure opstød. Jeg synes Boxen fra Yousee er noget gevaldigt l**t. Men det er vel at forvente taget i betraktning
at den er fra Korea.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

|
Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Jeg har hørt det er Yousee;s problem at der er manglende signal og at de er ansvarlig for at få det udbedret. Du skal altså kontakte dem og klage. Og så lige nogle sure opstød. Jeg synes Boxen fra Yousee er noget gevaldigt l**t. Men det er vel at forvente taget i betraktning at den er fra Korea. |
|
|
- Det er ikke YouSee's problem - længere end til første stik. Hvis YouSee fejlretning kommer ud, måler på stikket, godkender signalet, smider et løst kabel hen over gulvet til TV'et og det så virker, så får man en regning - og YouSee's regnskabs-afdeling har lært at skrive regninger. ;-))
99% af de fejl vi ser, når vi kører rundt kommer fra "knækkede" kabler, dårlige kabler, dårlige stik, beskadigede kabler i gennemføringer til kabel-kanaler og så videre, altsammen noget der sidder _EFTER_ stikdåsen, og som _IKKE_ er YouSee's ansvar. Og i og med manden kan få det til at virke med et kabel liggende løst hen over gulvet, er signalet i første dåse i orden - Og så vidt jeg husker fra første post så var man netop træt af et kabel løst over gulvet...
Man køber antenne-kabel efter specifikationerne på kablet, og hvordan det måler i data / skærmtæthed / kabel-tab mm., ikke efter hvordan det måler med en skydelære, som rigtig, rigtig mange fejlagtigt tror.
Opskriften..: Man tager et anstændigt kabel, fx. Telass40, Telass80, Telass100, Sat2, Sat4, Digi2-3, e.l., som har ordenltige data. Så monterer man det F-Stik der passer på kabel-diameteren http://www.teledan.dk/side413-parentId-1277-typesId-1.html Herefter den Coax-adapter man har behov for, lige / vinkel / han / hun http://www.teledan.dk/side413-parentId-592-typesId-1.html
- Find en forhandler på forhandler-listen ved Teledan, eller ta' kontakt til Lars ved Sound2Vision i Viborg...
- Så er den ikke længere...
- Mht. Samsung boxene..: - Crap. - Behøver vist ikke kommentere mere.
|
Til top |
|
|
Don Kristensen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
Diamagnetic skrev:
Jeg har hørt det er Yousee;s problem at der er manglende signal og at de er ansvarlig for at få det udbedret. Du skal altså kontakte dem og klage. Og så lige nogle sure opstød. Jeg synes Boxen fra Yousee er noget gevaldigt l**t. Men det er vel at forvente taget i betraktning at den er fra Korea. |
|
|
- Det er ikke YouSee's problem - længere end til første stik. Hvis YouSee fejlretning kommer ud, måler på stikket, godkender signalet, smider et løst kabel hen over gulvet til TV'et og det så virker, så får man en regning - og YouSee's regnskabs-afdeling har lært at skrive regninger. ;-))
99% af de fejl vi ser, når vi kører rundt kommer fra "knækkede" kabler, dårlige kabler, dårlige stik, beskadigede kabler i gennemføringer til kabel-kanaler og så videre, altsammen noget der sidder _EFTER_ stikdåsen, og som _IKKE_ er YouSee's ansvar. Og i og med manden kan få det til at virke med et kabel liggende løst hen over gulvet, er signalet i første dåse i orden - Og så vidt jeg husker fra første post så var man netop træt af et kabel løst over gulvet...
Man køber antenne-kabel efter specifikationerne på kablet, og hvordan det måler i data / skærmtæthed / kabel-tab mm., ikke efter hvordan det måler med en skydelære, som rigtig, rigtig mange fejlagtigt tror.
Opskriften..: Man tager et anstændigt kabel, fx. Telass40, Telass80, Telass100, Sat2, Sat4, Digi2-3, e.l., som har ordenltige data. Så monterer man det F-Stik der passer på kabel-diameteren http://www.teledan.dk/side413-parentId-1277-typesId-1.html Herefter den Coax-adapter man har behov for, lige / vinkel / han / hun http://www.teledan.dk/side413-parentId-592-typesId-1.html
- Find en forhandler på forhandler-listen ved Teledan, eller ta' kontakt til Lars ved Sound2Vision i Viborg...
- Så er den ikke længere...
- Mht. Samsung boxene..: - Crap. - Behøver vist ikke kommentere mere.
JBLfan |
|
|
Hvorfor skal der også et f-stik på, når man kun skal bruge coax? Det virker ulogisk.
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
Jep den har jeg til Stofa, og den virker rigtig godt. Dog er den skiftet en gang under garanti.
Køb du trygt den. |
|
|
Har lige monteret min. Først modtog jeg ingenting. Drejede på tilt knappen og nu tager jeg flere kanaler end før !
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
Trurb skrev:
|
|
|
Hvad står der som producent på kablet // Hvor er det købt henne???
Hifiklubben aner ikke en skid om antenne-stik, må jeg bedrøve dig med...
JBLfan |
|
|
Det var da en mindre smart generaliserende udtalelse. Der findes faktisk mennesker i Hifiklubben som ved noget om tingene, må jeg bedrøve dig med.  Også om antennestik og antennekabler. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare bruge et alminde lidt RG6 kabel, 75 Ohm. Det burde være fint, og så sæt godtkendte IEC stik på der kan klare det digitale signal, uden der kommer støj på billedet. Hvis du har Ghost billeder på skærmen som det hedder, så er IMA'en nok for høj og så er det din udbyder der skal komme og finjustere uden det koster dig noget. Hvis du har knæk på antenne kablet, så skal det bare være større en 5 gange diametern på selve kablet, så burde det være fint, og glem ikke at skærmen i kablet også skal bruges når du lavet din konnektering.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Det var da en mindre smart generaliserende udtalelse.
Der findes faktisk mennesker i Hifiklubben som ved noget om tingene, må jeg bedrøve dig med. Også om antennestik og antennekabler.
|
|
|
- Baseret på mængden af Hifi-klubben - solgte stik og færdig-købte kabler som vi afviser / kasserer ved kundebesøg som havende for dårlig skærmdæmpning eller dårlig impedansfasthed vil jeg tillade mig og fastholde mit standpunkt. Kan godt ske der i HFK rundt omkring findes individer der har lært lidt om det, kan i så ikke få nogen af dem flyttet i den centrale indkøbsafdeling???
|
Til top |
|
|
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
thuekay skrev:
Det var da en mindre smart generaliserende udtalelse.
Der findes faktisk mennesker i Hifiklubben som ved noget om tingene, må jeg bedrøve dig med. Også om antennestik og antennekabler.
|
|
|
- Baseret på mængden af Hifi-klubben - solgte stik og færdig-købte kabler som vi afviser / kasserer ved kundebesøg som havende for dårlig skærmdæmpning eller dårlig impedansfasthed vil jeg tillade mig og fastholde mit standpunkt. Kan godt ske der i HFK rundt omkring findes individer der har lært lidt om det, kan i så ikke få nogen af dem flyttet i den centrale indkøbsafdeling???
JBLfan
|
|
|

|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|