Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 20:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Er det snyd hvad mener I ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Selv om alle tv-udbydere kalder det HD-tv, er der stor forskel på kvaliteten og dermed, hvordan det tager sig ud fladskærmene i de danske hjem. Hos YouSee-kabel-tv er billedkvaliteten som udgangspunkt dårligere, end hvis man får kabel-tv fra Telia Stofa. Bruger man parabol-tv, er seerne bedre stillede med Canal Digital end med Viasat.

Læs mere: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=18568
Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco

Nibseman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg kun ViaSat og CanalDigital´s billedekvalitet.. og må indrømme at CanalDigital har det bedste billede på "SD" og "HD" og der er forskel.. billedet fra ViaSat er grynet og sløret, hvor CanalDigital står knivskarpt og lækkert mere eller mindre med det samme, tingene bliver sat up.

Omvendt er ViaSat extremt aggresive med deres telefonsælgere.. de ringer glædeligt til mig 1 gang om måneden - forstår det egentligt ikke.. jeg beder dem hver gang om at slette os fra deres telefon liste, da jeg nægter og eje deres l**t <- ordret...

Rogue Audio Stealth
Avid Diva
Yter
Til top Vis Nibseman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nibseman

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

jeg kan anbefale den orignale artikel på www.flatpanels.dk der har været rigtig mange journalistisk farvede udlæg rundt omkring siden.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Kan godt genkende Nibseman's problemer - jeg har CanalDigital/parabol abb. og må også med jævne mellemrum afvise Viasats sælgere, selv om jeg 2-3 gange har bedt dem lade være med at ringe til mig.

Når de spørger hvorfor jeg ikke er interesseret, har jeg hver gang svaret at jeg for det første ikke har noget som helst behov for TV3 og 3+ (hvilket vel er deres primære USP), samt at billedkvaliteten over parabol slet ikke kan leve op til CanalDigitals. Sælgerne er sjovt nok helt uforstående over for dette, og mener at det må være forskelle i indstillinger, eller måske mine øjne der er noget galt med. Det er som regel deromkring samtalen plejer at slutte...

Min bror har samme TV som mig, men med Viasat abonnement, så jeg ved hvor stor forskellen er.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Viasat har alle dage* overkomprimeret deres udsendelser, samtidig med de viser står uforståelighed overfor der er nogen af os der brokker os. Men der kommer forhåbenlig mere og mere fokus på området , og så må vi se hvad der sker.

* i alt den tid jeg har set viasat.

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Viasat har altid været korrupt og behandlet kunderne som skidt og ikke lyttet til kritik.

Husk at Viasat er UK styret og fløjtende ligeglade med de danske kunder, bare de betaler

Canal Digital har i det mindste kvaliteten iorden

Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jaco]Selv om alle tv-udbydere kalder det HD-tv, er der stor forskel på kvaliteten og dermed, hvordan det tager sig ud fladskærmene i de danske hjem. Hos YouSee-kabel-tv er billedkvaliteten som udgangspunkt dårligere, end hvis man får kabel-tv fra Telia Stofa. Bruger man parabol-tv, er seerne bedre stillede med Canal Digital end med Viasat.

Læs mere: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=18568
[/QUOTE]

Her er jeg bestemt ikke enig. Jeg skiftede, i forbindelse med flytning, fra Stofa og over til Yousee og har idag klart bedre billede på samtlige kanaler samt stort set ingen udfald og irriterende kanal-rokeringer, som man ellers med jævne mellemrum må finde sig i hos Stofa.

Til gengæld har jeg stadig Stofanet, og det kører til gengæld perfekt!

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 September 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Ronin

Hvordan kan Du have YouSee og så også Stofanet? Jeg troede dette udelukkede hinanden.

hxpro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 September 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Ronin

Hvordan kan Du have YouSee og så også Stofanet? Jeg troede dette udelukkede hinanden.

Fordi visse antenneforeninger i Aalborg har smidt stofanet på porten og har lavet tv leveringsaftale aftale med Yousee,

Mvh

Morten

Til top Vis hxpro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hxpro

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes