Forfatter |
|
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
Sendt: 29 Juni 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om alle tv-udbydere kalder det HD-tv, er der stor forskel på kvaliteten og dermed, hvordan det tager sig ud fladskærmene i de danske hjem. Hos YouSee-kabel-tv er billedkvaliteten som udgangspunkt dårligere, end hvis man får kabel-tv fra Telia Stofa. Bruger man parabol-tv, er seerne bedre stillede med Canal Digital end med Viasat.
Læs mere: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=18568
|
Til top |
|
|
Nibseman Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg kun ViaSat og CanalDigital´s billedekvalitet.. og må indrømme at CanalDigital har det bedste billede på "SD" og "HD" og der er forskel.. billedet fra ViaSat er grynet og sløret, hvor CanalDigital står knivskarpt og lækkert mere eller mindre med det samme, tingene bliver sat up.
Omvendt er ViaSat extremt aggresive med deres telefonsælgere.. de ringer glædeligt til mig 1 gang om måneden - forstår det egentligt ikke.. jeg beder dem hver gang om at slette os fra deres telefon liste, da jeg nægter og eje deres l**t <- ordret...  __________________ Montana EPS2
Pass Labs XA30.5
Audio Aero Capitol Ref.
Rogue Audio Stealth
Avid Diva
Yter
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan anbefale den orignale artikel på www.flatpanels.dk der har været rigtig mange journalistisk farvede udlæg rundt omkring siden. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt genkende Nibseman's problemer - jeg har CanalDigital/parabol abb. og må også med jævne mellemrum afvise Viasats sælgere, selv om jeg 2-3 gange har bedt dem lade være med at ringe til mig. Når de spørger hvorfor jeg ikke er interesseret, har jeg hver gang svaret at jeg for det første ikke har noget som helst behov for TV3 og 3+ (hvilket vel er deres primære USP), samt at billedkvaliteten over parabol slet ikke kan leve op til CanalDigitals. Sælgerne er sjovt nok helt uforstående over for dette, og mener at det må være forskelle i indstillinger, eller måske mine øjne der er noget galt med. Det er som regel deromkring samtalen plejer at slutte...  Min bror har samme TV som mig, men med Viasat abonnement, så jeg ved hvor stor forskellen er.
__________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viasat har alle dage* overkomprimeret deres udsendelser, samtidig med de viser står uforståelighed overfor der er nogen af os der brokker os. Men der kommer forhåbenlig mere og mere fokus på området , og så må vi se hvad der sker.
* i alt den tid jeg har set viasat. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Viasat har altid været korrupt og behandlet kunderne som skidt og ikke lyttet til kritik. 
Husk at Viasat er UK styret og fløjtende ligeglade med de danske kunder, bare de betaler 
Canal Digital har i det mindste kvaliteten iorden 
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 01 Juli 2010 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jaco]Selv om alle tv-udbydere kalder det HD-tv, er der stor forskel på kvaliteten og dermed, hvordan det tager sig ud fladskærmene i de danske hjem. Hos YouSee-kabel-tv er billedkvaliteten som udgangspunkt dårligere, end hvis man får kabel-tv fra Telia Stofa. Bruger man parabol-tv, er seerne bedre stillede med Canal Digital end med Viasat.
Læs mere: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=18568[/QUOTE]
Her er jeg bestemt ikke enig. Jeg skiftede, i forbindelse med flytning, fra Stofa og over til Yousee og har idag klart bedre billede på samtlige kanaler samt stort set ingen udfald og irriterende kanal-rokeringer, som man ellers med jævne mellemrum må finde sig i hos Stofa.
Til gengæld har jeg stadig Stofanet, og det kører til gengæld perfekt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 03 September 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin
Hvordan kan Du have YouSee og så også Stofanet? Jeg troede dette udelukkede hinanden. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
hxpro Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 22 September 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Ronin
Hvordan kan Du have YouSee og så også Stofanet? Jeg troede dette udelukkede hinanden.
|
|
|
Fordi visse antenneforeninger i Aalborg har smidt stofanet på porten og har lavet tv leveringsaftale aftale med Yousee,
Mvh
Morten
|
Til top |
|
|