Forfatter |
|
beeingmyself Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 138
|
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har en ide til en opsætning jeg gerne vil høre pro/cons på...
Tv/Panel: Nyere LED tv med HDMi i fuld HD ASUS bærbar med HDMi ud. DVD/CD/BlueRay: ASUS USB drev.
Software: WIN7 AnyDVD til regionsfri afspilning af DVD'er VLC-Player til musik og film generelt Evt. USB flash disk til musik samling i enten MP3 eller FLAC.
Lyd går gennem en nyere Denon SR-reciever med tilhørende Ikon 5 eller 6 HT'er + IKON sub
Personlig har jeg ikke bladguld i ørerne og kræver ikke topoftheline kvalitet, men vil gerne have noget optimalt i forhold til mit hardware.
Det er lige dele film tv musik jeg skal bruge setup'et til. Musik er radio hits, 80'er pop og rock og nyere Rock og metal.
Men jeg har hørt nogle vilde rygter om at der evt kommer pc kort a la de gamle pcmcia kort med DVT/T/C stik, så pgså antenne kablet går fra pc'en til tv'et, nogen der har hørt noget om det eller er det et rygte?
Ligeledes mangler jeg en optagemulighed, fra tv til Hdd, nogle forslag der?
Ligeledes regner jeg med at anskaffe en multofjernbetjening, jeg får lange n****r af mere end fjernebetjening, meeen, findes der fjernbetjeninger til USB disk drev i forbindelse med f.eks afspilning af DVD?
Evt noget alternativt der kunne inkl noget eller det meste af det nævnte hardware jeg har nævnt...
På forhånd tak
|
Til top |
|
|
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke sikker på jeg forstår valget af en bærbar til opgaven. Hvis du vil have den til at vise film uden hakken så har du brug for et grafikkort med grafikacceleration, det har de fleste bærbare ikke med mindre du kommer op i den dyre ende. Sekundært, hvis du vil bruge den til at optage tv, så mister den noget af sin "bærbarhed" idet du er nødt til at lade den blive hjemme hvis der kommer noget der skal optages. Endelig, hvis du vil optage tv skal du bruge diskplads og gerne masser af det, det har bærbare sjældent.
Hvis du allerede har en bærbar liggende som du ikke rigtigt bruger, så fint, men hvis du skal igang med nyindkøb ville jeg vælge en stationær løsning istedet, fx. noget med et mini-itx bundkort og en i3 processor.
Jeg har ikke hørt om tv tunere på indstikskort, men det kan være mig der ikke har lyttet ordentligt efter. Til gengæld findes der en stribe af usb tunere og jeg må da også lige henlede din opmærksomhed på HDHomerun der er en dobbelt tuner du slutter til dit netværk og den leverer så efterfølgende tv signalerne over dit lan så du ikke behøver trække antennekabel til din bærbare.
Muligheden for at se tv gennem din bærbare afhænger af om den har kræfter til at tumle grafikken. Til gengæld kræver det ikke ret meget at optage de nye digitale tv signaler, de er jo allerede digitale og svarer i princippet til at downloade og gemme en fil fra nettet, blot kommer dataene fra et antennestik.
Fjernbetjening til usb drev har jeg ikke hørt om, til gengæld kan du købe en fjernbetjening til din bærbare og styre slagets gang ovre fra sofaen.. mm-vision.dk har en del løsninger af den slags, for nu at nævne en..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har nu aldrig haft problemer med at det hakkede i VLC player.
Men har dog også kun kørt via analog udgang.
ASUS fordi jeg får den til en favoralbel pris via jobbet.
Grunden til det skal være en bærbar er blandt andet at jeg har planer om at skrælle en gamme CD afspiller og lægge den bærbare ned i og have den stående ovenpå forstærkeren.
Dernæst strømforbrug og larm, da den jo kommer til at skulle være tændt en hel del tid.
Umiddelbart lyder HDhomrun som en god løsning, men er vist ikke aktuelt for mig, da jeg kun har et tv og ikke har brug for tvsignal over resten af netværket.
Pladsen på en bærbar, som jeg i øvrigt selv allerede bruger kan løses med en flash disk. Et USBbasseret harddiskdrev, som får strømmen gennem kablet og som dermed er både strømsvagt lydsvagt og har en yderst lav fejlmargin da der ikke er nogen spindel til at læse. Priserne på disse er ret tilgængelige efterhånden....
Umidedelbart er fjernbetjening ikke så vigtigt igen, det var mere, hvis der nu alligevel allerede fandtes et drev med en sådan...
Har dog kig på et tv med DVB-T/C tuner så pcmcia kortet er ikke aktuelt alligevel.
Hvad angår at optage, så er jeg ikke stærk i harddiskoptagere, men det kunne tyde på at det ender med at jeg må kigge efter en sådan....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeingmyself skrev:
Umiddelbart lyder HDhomrun som en god løsning, men er vist ikke aktuelt for mig, da jeg kun har et tv og ikke har brug for tvsignal over resten af netværket. |
|
|
Du har ret, der er ikke det store problem i at have et par usb tunere med antennekabel hængende ud af siden på den bærbare når du giver den en fast plads.
beeingmyself skrev:
Pladsen på en bærbar, som jeg i øvrigt selv allerede bruger kan løses med en flash disk. Et USBbasseret harddiskdrev, som får strømmen gennem kablet og som dermed er både strømsvagt lydsvagt og har en yderst lav fejlmargin da der ikke er nogen spindel til at læse. Priserne på disse er ret tilgængelige efterhånden.... |
|
|
Hmm, jeg synes man får lov at betale kassen for SSD drev i forhold til den smule plads man får. Sidst jeg kiggede var det noget med ca. 60GB for en tusindelap, det rækker så til 10-15 rippede dvd film og så er den fyldt.
beeingmyself skrev:
Umidedelbart er fjernbetjening ikke så vigtigt igen, det var mere, hvis der nu alligevel allerede fandtes et drev med en sådan... |
|
|
Okay, hvordan vil du så betjene den bærbare efter du har spærret den inde i kabinettet fra en CD spiller?
beeingmyself skrev:
Har dog kig på et tv med DVB-T/C tuner så pcmcia kortet er ikke aktuelt alligevel. Hvad angår at optage, så er jeg ikke stærk i harddiskoptagere, men det kunne tyde på at det ender med at jeg må kigge efter en sådan.... |
|
|
Hvis ikke du har brug for at optage eller se tv gennem løsningen, så lyder en WD TV Live med en USB disk som en nem og grydeklar løsning. Du kan godt bruge en pc til at opfylde samme funktion, men det er lidt at gå over åen efter vand hvis det kun er det PC'en skal. Der hvor jeg synes PC'en kommer til sin ret er når der bliver koblet tunere på og den fx. bliver brugt som harddisk optager, pause live tv optagelser og den slags..
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asus laver også en EeeBox 1501 (lille stationær) som pt. er med DVD drev, men en version med blueray skulle være på markedet i nogle få lande.
Den siger næsten ingenting (22 dB ved idle og 24 dB ved full load). Blæseren kan styres via fanspeed så den i praksis bliver helt tavs, men pas på den ikke bliver for varm.
Jeg har også tidligere brugt bærbare, men de små blæsere larmer meget mere ved kraftig belastning end små stationære hvor man kan justere blæseren.
Der er IR modtager til den medfølgende fjernebetjening. Ellers laver amitech et lille trådløst keyboard til et par hundrede kroner og USB fjernbetjeninger findes i massevis.
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kommer til at få varme problemer hvis den skal stå med skærmen lukket. meget af varmen som bliver lavet i en bærbar
blive udskilt gennem tastaturet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren
Jeg købte for nylig en disk med 500Gb til ca 700 dkr, hvilke er den der pt har den bedst kr/Mb.
En del af ideen med den lille bærbare er at et usb-drev kan monteret vertikalt ved siden af Tv'et på væggen og dermed ikke stritter unøcvendig uhensigtsmæssigt ud og samtidig er i nærheden. selvom forstærker og bærbar/cdramme også er i nærheden.
Uiddelbart kan jeg forstå det er lidt af et projekt at få optaget i digitalt, så måske jeg lige dropper det emne til at starte med....
Hele ideen med pc(bærbar er at have musik på den samtidig og overføre via HDMi til forstærker. Lidt en lille nem løsning, hvor man ikke skal have liv i alt for meget for f.eks bare at lytte til musik...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
KjeldsenHar du mulighed for at informere lidt mere om de fjernbetjeninger synes ikke lige umiddelbart jeg er stødt på dem endnu....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU
Umiddelbart har jeg intet imod at skærmen er åben ved brug, så regner ikke med det bliver det store problem. Har tænkt mig at klodse den bærbare op inden i rammen, så der er luftgennemstrømning underneden lige så....
Men tak for headsup..
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen
Det ser ud til at de fleste er afhængige af Media Center og det kører jeg netop ikke med...
Grunden til mit valg af VLC er egentlig at det er forholdsvist let at bruge og der ikke er problemer med formater osv osv
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
beeingmyself skrev:
Kjeldsen
Det ser ud til at de fleste er afhængige af Media Center og det kører jeg netop ikke med...
Grunden til mit valg af VLC er egentlig at det er forholdsvist let at bruge og der ikke er problemer med formater osv osv
|
|
|
De er sat op til media center, men med lidt viden kan man sætte dem op til hvad som helst. Jeg har ikke selv prøvet, men til f. eks. winamp kan man få plug-ins så winamp også kan bruge fjernbetjeningen.
Der findes både betalingsprogrammer og gratisprogrammer (nogle er bedre end andre). Det er lidt af en jungle.
Kig f. eks. på dette købe program der har en VLC profil indbygget så du ikke selv skal igang.
http://melloware.com/products/intelliremote/
EDIT! Det er faktisk gratis, men man opfordres til at støtte med et beløb, hvis man kan lide produktet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er gratis, men i en begrænset udgave, sådan noget med at du godt kan lære programmet kommandoer for pil op, pil, ned, pil højre, men ikke pil venstre. Hvis du betaler og registrerer programmet forsvinder begrænsningerne. Til gengæld er det rørende enkelt at bruge.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
|
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Det er gratis, men i en begrænset udgave, sådan noget med at du godt kan lære programmet kommandoer for pil op, pil, ned, pil højre, men ikke pil venstre. Hvis du betaler og registrerer programmet forsvinder begrænsningerne.
Til gengæld er det rørende enkelt at bruge.
|
|
|
Ok. Jeg må også indrømme at de gratis programmer jeg har prøvet kun lige virker, men de er ikke specialt stabile og kan få winamp til at crashe. Derfor er et mindre beløb godt givet ud for at prof produkt (dBpoweramp er også et godt eksempel på dette)
|
Til top |
|
|