Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Svært at begå sig på Hifi4all (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Rune|WildChild skrev:
Gad vide hvad udfaldet var af det møde? Og om der overhovedet sker noget? Lige pt. ser det mest ud som om at det der sker fra h4a's side, er at paraderne trækkes op Der må vel være en plan for, hvad der skal ske, der er jo opstået et problem, et mis-match mellem ønsker fra h4a's side, brugerne og branchemedlemmerne, hvad er strategien for at få reddet trådene ud?

Jamen vi har skam fået talt om og der kommer nogle rettelser til retningslinjerne. De er bare ikke lige blevet formuleret endnu.

Dette fik jeg oplyst efter jeres møde: "Vi er endnu ikke kommet tilbunds i oprettelsen af et evt. "branche-forum" eller ændring er "branche-regler", men vi arbejder på sagen."

Håber det er ok at poste ovenstående, men ellers må det slettes

Jeg kan kun tolke det som man er langt fra en løsning, en løsning der ellers burde være relativ nem at finde (hint: se f.eks. hvad andre sitet skriver og gør). Men tiden går, og det er samme uholdbare regelsæt det håndhæves. At der er bevægelse i den "rigtige" retning, det har jeg tilmed svært ved at se efter dagens indlæg fra en moderator her i tråden

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Og det her får du at vide nu: Vi har fundet en løsning, men vi vil gerne lave den færdig før den bliver sat i værk. Hvis alt går vel, bliver det en dag i den her uge.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

At branchemedlemmer skal gå med små sko, at de ligefrem føler sig "tvunget" til at spørge om lov til at poste et indlæg. Det er sku for stramt for mit vedkommende

Der trænger SÅ MEGET til at blive ændret reglerne for branchemedlemmerne, håber at admin osv kan se det og ikke bare vælger at forsætte denne "diktatoriske" fremgangsmåde. For det vil ende med et tomt og ensomt forum

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Chr. R. skrev:

At branchemedlemmer skal gå med små sko, at de ligefrem føler sig "tvunget" til at spørge om lov til at poste et indlæg. Det er sku for stramt for mit vedkommende

Der trænger SÅ MEGET til at blive ændret reglerne for branchemedlemmerne, håber at admin osv kan se det og ikke bare vælger at forsætte denne "diktatoriske" fremgangsmåde. For det vil ende med et tomt og ensomt forum

Jeg skrev nu dette, idet jeg opfatter indholdet i en mail som værende privat og kun for modtager samt afsender. Da jeg ikke kunne få indholdet i den pågældende mail til at stemme overens med det postet indlæg fra en moderator, så tillod jeg mig at bryde mine egen regel og respekterer hvis afsender ikke ser dele af indholdet af sin mail i et debatforum.

Derfor mit forbehold i det skrevne 

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Det ville være noget så rart at BM'er får deres eget sub-forum...,

Men det bør være på den betingelse,

at de ikke har "rettighed" til at poste andetsteds i forummet

Sry! kunne ikke dy mig

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg tror ikke der vil komme noget godt ud af at lave et sub-forum til branchemedlemmer. Af flere årsager:

a) Mange tilgår forum efter top-10 på forsiden, og bemærker slet ikke hvilket forum de er i.

b) Branchemedlemmer skriver vel kun når de mener de kan komme med noget konstruktivt, og det er jo uanset hvilket forum det er i.(Der er dog dem der åbenbart skal kommentere på alt herinde..).

c) Det vil også være forvirrende for brugerne at i nogle tråde kan man spørge et branchemedlem om alt og få svar, i andre tråde (i andre sub-forums), får man ikke svar...

Omvendt kan jeg godt se det må være irriterende at se nogle branchemedlemmer skrive igen og igen med korte beskeder, for at holde kog i en tråd der hyper et af deres produkter. Men jeg tror desværre bare ikke den slags kan undgås, fordi gør branchemedlemmet det ikke, åbenbart ofte får en ghostwriter til at gøre det for sig...

Så det må være lidt af en opgave at lave et fair regelsæt der ikke kan misbruges.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

jeg synes at det kunne være praktisk at samle spørgsmål og (proff.) svar i et BM forum, fordi at det medføre at der eksistere en direkte og meget tydelig indikator på, hvor kvalitativ service er på et givent produkt

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Chr. R. skrev:

Jep, eller ende op i: "Jeg har 3000kr. og skal købe et surround anlæg hvad skal jeg købe" og det synes jeg efterhånden det allerede er ved at udvikle sig til, det er gået kraftigt ned af bakke det sidste års tid efter min mening, og det vil være total ødelæggende hvis branchemedlemmer ikke kan udtale som konkrete spørgsmål, det eneste man opnår er ghostwritere.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
jeg synes at det kunne være praktisk at samle spørgsmål og (proff.) svar i et BM forum, fordi at det medføre at der eksistere en direkte og meget tydelig indikator på, hvor kvalitativ service er på et givent produkt

Den direkte og tydelige indikator på hvor kvalitativ servicen er for et givet produkt, er nu den service du får når du er i kontakt direkte med leverandøren. Hifi4all (og andre forums) er jo for de fleste leverandører kun noget sekundært.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

hahahaha!

Hvad laver i så her ?

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Personligt hænger jeg normalt online fordi hifi interesserer mig. Men f.eks lige nu har jeg 14 vinduer åbne (hvilket er noget mindre end normalt), og kigger så på forum oversigten når jeg tager en slapper fra det jeg arbejder med. Hvad mine kollegaer gør når de er online ved jeg dog ikke.

Men der sidder vel ca 10-20 branchemedlemmer og er aktive herinde. Det er jo sådan ca 0,1% af de branchemedlemmer der er i Danmark. Og af dem er det trods alt kun en lille håndfuld der har gjort hifi4alls forum til deres foretrukne salgskanal, og det er vel egenligt det hifi4all var ved at være trætte af.

Thomas Sillesen

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Det er ret frustrerende, efter længere tids fravær, grundet de strenge regelryttere (moderatore) som, efter min personlige mening, håndhæver forumregler på en ret selektiv måde, valgte jeg at, "vende tilbage" for nylig. Men hvad oplever jeg, det er sgu´på nøjagtig samme måde som tidligere .

Hvad moderator synes er interessant "slipper" igennem, andre får advarsler, udelukkelser og hvad ved jeg.

Giv dog branchemedlemmer lov til, at være aktive og deltage på Hifi4all.

Den tidligere tråd ang. Branchemedlemmer som blev lukket af en "robot" gider I ikke engang forholde jer til, har I vurderet den, burde I som det mindste kommentere I har fundet den uværdig for dette "fine" forum.

PS: Når det er underordnet om der er profit eller non-profit, så må Århus Hifiklub vel anses, at være en form for "branche", hvilket så afskriver folk som er medlem af denne, fra at kommentere og kommer med indlæg ang. Århus Hifiklub .

Så jeg trækker sgu min aktivitet tilbage indtil, der kommer mere lempelige regler på dette forum fra DDR.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Den direkte og tydelige indikator på hvor kvalitativ servicen er for et givet produkt, er nu den service du får når du er i kontakt direkte med leverandøren. Hifi4all (og andre forums) er jo for de fleste leverandører kun noget sekundært.

Det afhænger jo klart af de forskellige indgangsvinkler til de forskellige fora. For undertegnedes vedkommende er det lidt en hønen og ægget indstilling. Uden dette forum ville jeg vide en brøkdel af det der ligger til grundlag for den daglige betjening af kunderne. Omvendt giver den daglige dont en hvis indsigt til at hjælpe brugere i netop samme forum.

I de fleste tilfælde en ren win-win

Det skal dog dertil siges, at enkelte gange har jeg oplevet indlæg slettet med henvisning til reklame, blot fordi jeg har svaret på et direkte spørgsmål fra en bruger omkring et givent produkt. Jeg skal såmænd nok overleve disse censureringer, da brugeren ofte blot henvender sig direkte istedet, men jeg mener at flere af disse svar og uddybninger fra branchemedlemmer kan være med til at ankueliggører problemstillinger.

Jeg håber, at det er denne linie der blødes op for. Det må være i alles interesse, at få debatten åbnet og så derfra kan drage sin egen konklusion.

I sidste ende er det vel et fælles ønske om, at give plads til en saglig debat der kan løfte niveauet for både producenter, forhandlere og til slut; brugerens samlede oplevelse af sit setup.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Det afhænger jo klart af de forskellige indgangsvinkler til de forskellige fora. For undertegnedes vedkommende er det lidt en hønen og ægget indstilling. Uden dette forum ville jeg vide en brøkdel af det der ligger til grundlag for den daglige betjening af kunderne. Omvendt giver den daglige dont en hvis indsigt til at hjælpe brugere i netop samme forum.

I de fleste tilfælde en ren win-win

Det er præcist samme holdning jeg har til at deltage i debatten, så det kan jeg kun tilslutte mig, ligesom resten af dit indlæg. Jeg vil gå så langt som at sige at det ikke er mit jobs skyld at jeg deltager i debatfora, det er debatfora'enes skyld at jeg har det job jeg har. Det er lidt dét jeg mener med en sund debat mellem branchemedlemmer og brugere, det gavner begge grupper. Men der er afgjort nogle der virker til at de udelukkende deltager for at skabe omtale af egne produkter, og ikke tilfører debatten noget som helst andet end rosende omtale af egne ting, og det kan jeg godt forstå hurtigt bliver trættende. Men som sagt, jeg tror godt de fleste brugere kan gennemskue forskellen, og rimeligt hurtigt piller de branchemedlemmer ned, der bare er her for at sælge varer. Dér hvor jeg føler det kører af sporet, er hvor der f.eks. er to branchemedlemmer der decideret skændes og kalder hinanden navne i et offentligt forum. At der findes såkaldt professionelle mennesker der ikke kan se at dét er bad for business, det går over min forstand. Det forstår jeg for så vidt godt at Hifi4all ikke vil lægge ryg til, omend jeg lidt har det sådan at hvis folk virkelig vil blamere sig på den måde, så burde de næsten få lov. Ikke at jeg skal være hellig, jeg kan også hidse mig op og komme med udtalelser jeg ikke burde, men for nogle er det jo nærmest en sport...

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Jeg kan selvfølgelig også godt følge problematikken...

Mange vil gerne have muligheden for at blive vejledt at branchemedlemmer også, men branchemedlemmer er jo selvfølgelig farvede. Men det er vi private brugere vel også? Jeg taler da i hvert fald godt om bl.a. Audia Flight, som jeg selv har - og er godt tilfreds med. På samme måde som andre har præference for Dali, Mark Levinson, NAD osv...

Forskellen er jo så at vi private brugere ikke har økonomisk interesse i de råd vi giver!

MEN kunne det ikke gøres så simpelt, at branchemedlemmernes restriktioner fjernes og samtlige indlæg fra branchemedlemmer automatisk starter med en advarsel som overskrift - indeholdende information om at branchemedlemmer er farvede og har økonomisk interesse i branchen.

Lidt ligesom advarslerne på cigaretpakkerne...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

KANON LØSNING!!!

- Så er man sgudda ikke i tvivl om, at man skal tage voldsomme lovprisninger med en sund skepsis!!! - så langt havde jeg ikke tænkt...!!!

Smukt, Finlytter...!

JBLfan

slyd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

forumet skulle måske skifte navn, det hedder nu HIFI4ALL  men uden BM skulle det nok hedde
HIFI4FEW.
Til top Vis slyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slyd

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

slyd skrev:
forumet skulle måske skifte navn, det hedder nu HIFI4ALL  men uden BM skulle det nok hedde
HIFI4FEW.

ROFL

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Nope

Jeg bryder mig ikke om at alle indlæg herfra skal være ledsaget af en markant advarsel tekst

I mit tilfælde står der tydeligt, at jeg dels er branchemedlem (hvilket reelt er grænsende til misinformation), hvad og hvem jeg repræsenterer osv. INGEN burde være i tvivl om mit "tilhørsforhold" når jeg poster et indlæg. Men et indlæg herfra i en tråd som på ingen måde har relation hertil, der skal der ikke advarses mod risikoen for farvede indlæg.

Det svare til at jeg på jobbet omtaler en udenlandsk kollega som f.eks. "der er Werner fra Tyskland, der har brygget kaffen". Fortsætter jeg sådan konsekvent at omtale en kollega på denne måde, så er jeg pænt sikker på at Werner fra Tyskland hurtigt stopper med at brygge kaffe til mig, og nok også forlader sin stilling.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Nope

Jeg bryder mig ikke om at alle indlæg herfra skal være ledsaget af en markant advarsel tekst

I mit tilfælde står der tydeligt, at jeg dels er branchemedlem (hvilket reelt er grænsende til misinformation), hvad og hvem jeg repræsenterer osv. INGEN burde være i tvivl om mit "tilhørsforhold" når jeg poster et indlæg. Men et indlæg herfra i en tråd som på ingen måde har relation hertil, der skal der ikke advarses mod risikoen for farvede indlæg.

Det svare til at jeg på jobbet omtaler en udenlandsk kollega som f.eks. "der er Werner fra Tyskland, der har brygget kaffen". Fortsætter jeg sådan konsekvent at omtale en kollega på denne måde, så er jeg pænt sikker på at Werner fra Tyskland hurtigt stopper med at brygge kaffe til mig, og nok også forlader sin stilling.

Kan godt følge dig, hvis Werner tjener på kaffen...

Hvis du mener at det er ok at der i din profil står, at du er branchemedlem. Vil det så gøre den store forskel om der så også stod lidt information om, at indlæg fra et branchemedlem kan være farvet.

Om det er muligt kun at tilføje en sådan tekst til relevante indlæg, ved jeg ikke om kan lade sig gøre. Men det er da måske en model, der kan arbejdes videre på...

Under alle omstændigheder har vi vel alle interesse i at der kommer en løsning. Med 987 indlæg virker det jo heller ikke som om, du væmmes ved at have været her

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes