Forfatter |
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var lige her SAGA-boy :
http://991.com/
Faktisk ret imponerende - det var først forleden, at jeg fandt ud af at denne 30-års jubilæumsgave blev udgivet i 2007, så alle de danske netbutikker havde den ikke længere. Og søgning efter et eksemplar så lidt håbløs ud, indtil jeg fandt 991: 1 in stock - stod der sørme, så den blev straks hevet hjem. Og så var det bonus, at den var japansk - du har nemlig ret, de er ret ferme når det kommer til at pille ved lyden, for at få det bedste ud af optagelsen. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket, den side har mange usædvanlige og sjældne tilbud. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu alt med dem og høre dem da også af og til.
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeff Lynne har også produceret en del albums for andre. På denne spiller han sammen med McCartney stort set alle instrumenter og producerer også. Albummet er et af de bedste soloalbums fra et medlem af the Beatles, måske det bedste. Det var for dette album og for The Beatles at Poul Mccartney blev adlet af den britiske dronning.

Poul McCartney: Flaming pie
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:a9fuxqrj ld0e
Albummet er fremragende, akustisk og meget stemningsmættet og hyggeligt. Kan på det varmeste anbefales. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
andeth Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeff Lynne er også producer med stor succes på to af mine absolute favoritalbums, Det første solo-album med Tom Petty "Full moon fever" og en del af Mystery girl albummet med Roy Orbison, der gjorde at Roy døde på den absolute top af hans karriere.

|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tom Petty Full moon fever bliver også regnet for Traveling wilburys vol 2 album. Det er afgjort et af de bedre med Tom Petty, Af andre TP album der er anbefalelsesværdige må specielt være
Damn the torpedoes, Southern Accents og She's the one. Det var umiddelbart dem jeg kom til at tænke på.
Også George Harrison albummet Cloud nine er produceret af Lynne. Det er et af Harrisons bedste sammen med All things must pass.

__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Jeff Lynne har også produceret en del albums for andre. På denne spiller han sammen med McCartney stort set alle instrumenter og producerer også. Albummet er et af de bedste soloalbums fra et medlem af the Beatles, måske det bedste. Det var for dette album og for The Beatles at Poul Mccartney blev adlet af den britiske dronning.

Albummet er fremragende, akustisk og meget stemningsmættet og hyggeligt. Kan på det varmeste anbefales.
|
|
|
Enig! Lyt også til:

Chaos and Creation in the Backyard...PM har virkelig taget sig sammen i det ny årtusinde. Man kan så ærgre sig over alle de spildte år med ligegyldigheder fra ham. __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at man kan købe Chaos in the backyard for 40 kr i Stereo studio. Det må jeg huske næste gang jeg kommer forbi. Tak for tippet.  __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juli 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige set at man kan få begge Traveling Wilburys albums for 49,95 i den lokale stereo studio. Det er billigt, og de har ekstra numre. De er et must for enhver ELO fan. Volume 1 er klart den bedste, men volume 3 er også fin til prisen. Vol 2 regnes normat for at være Tom Petty albummet Full moon fever.

Vol. 3

Kommenter gerne andre ELO relaterede udgivelser. Hvilke CDer eller vinyler kan anbefales etc. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået

ELO Eldorado
samt On the third day, First movement og A new world record. En fornøjelse at høre dem i støjfrie CD udgaver. (Købt second hand for ca 30 kr pr. stk.)
Jeg har også fået en ELO Danish collection. den er på 2 CDer og er ikke en succes. Det er irriterende at de kendte numre kommer i ny rækkefølge. Derudover er der intet Danish over den, den samme kan fåes som en greatest, med samme indhold. 
Hermann
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
Hermann. skrev:

Albummet er fremragende, akustisk og meget stemningsmættet og hyggeligt. Kan på det varmeste anbefales.
|
|
|
Enig! Lyt også til:

Chaos and Creation in the Backyard...PM har virkelig taget sig sammen i det ny årtusinde. Man kan så ærgre sig over alle de spildte år med ligegyldigheder fra ham.
|
|
|
I perioden efter Beatles og frem til sidst i 80'erne synes jeg kun Band On The Run er værd at skrive om. Men fra OG MED Flowers In The Dirt fra 1989 synes han har lavet nogle gode albums. Kan også lide den seneste Memory Almost Full. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elo har alt med dem.
Og høre dem også tit sammen med supertramp, nok de to grupper sammen med ACDC jeg har holdt ved.
|
Til top |
|
|
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er altså bemærkelsesværdigt at der ikke kommer noget nyt der er lige så godt som disse gode gamle. Kan kun selv tænke på Eagles Long road out of eden, der lever op til de gode gamle traditioner.
ELO, har alt med dem på cd og har det meste på lp igen, mangler lige et par stykker :-)
|
Til top |
|
|
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte for nylig Xanadu m Olivia. Hold kæft hvor den er sovset ind i flødeskum , overproduktion og Jeff Lynne . Typisk for den Britiske scene i sluthalvfjerdserne. Det kunne simpelthen ikke blive pompøst nok.Feks Cockney Rebel,Queen,Supertramp og ELO var da helt ude i overdrevet . Havde selv "A new world record", - og var glad for den. Men en var sgu nok ! !
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det gælder Xanadu hører jeg normalt ELO siden. Jeg hørte også A new world record forleden. Det er en af de få jeg hidtil ikke har haft på CD men på vinyl, på CD er den også god. Min favorit er dog stadig Out of the blue, en af de albums jeg har hørt mest gennem tiden.
Hermann
|
Til top |
|
|
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Hørte for nylig Xanadu m Olivia. Hold kæft hvor den er sovset ind i flødeskum , overproduktion og Jeff Lynne . Typisk for den Britiske scene i sluthalvfjerdserne. Det kunne simpelthen ikke blive pompøst nok.Feks Cockney Rebel,Queen,Supertramp og ELO var da helt ude i overdrevet . Havde selv "A new world record", - og var glad for den. Men en var sgu nok ! ! |
|
|
Smag og behag :-), her i min stue er Queen,Supertramp, ELO, Fleetwood Mac etc. favoriterne, dog ligger preferencen i omvendt rækkeølge
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
Smag og behag :-), her i min stue er Queen,Supertramp, ELO, Fleetwood Mac etc. favoriterne, dog ligger preferencen i omvendt rækkeølge
|
|
|
Fælles for dem alle var,at de var store sangskrivere . Synes dog aldrig Queen isoleret overgik nummeret "Killer Queen", og mht Supertramp ku jeg bedre m "Crime of the century" end "Breakfast", hvorimod Fleetwood er en helt anden (tidløs) historie, og primært Amerikansk .
Var der ikke noget med at ELO var lidt mere spændende, og farlige i et meget tildigt line-up m bla Roy Wood ? ?
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Lethvig skrev:
|
|
|
Fælles for dem alle var,at de var store sangskrivere . Synes dog aldrig Queen isoleret overgik nummeret "Killer Queen", og mht Supertramp ku jeg bedre m "Crime of the century" end "Breakfast", hvorimod Fleetwood er en helt anden (tidløs) historie, og primært Amerikansk .
Var der ikke noget med at ELO var lidt mere spændende, og farlige i et meget tildigt line-up m bla Roy Wood ? ?
|
|
|
Jeg hører nok tildels ELO af nostalgiske grunde, men også fordi jeg kender det ud og ind fra for 25 år siden. Jeg synes Queens greatest hits 1 er fremragende, Fleetwood Mac har også gode plader, men det er mest to greatest CDer med det gamle blues og hittene fra Roumours jeg hører, Supertramp har to greatest 1 + 2 de er gode.
Men ellers hører jeg idag mere Neil Young, Rolling Stones, Oasis (2 første - deres nye er elendig), Stevie Ray Voughan, Eric Clapton og så selvfølgelig stadig Dire Straits og Springsteen. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 06 November 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:

|
|
|
Fandt den lige på Amazon til 0,98£ +1,78 i porto.....(secondhand like new). Har kun gode erfaringer med brugte cd'er. Covers kan være lidt medtaget men det kan der gøres noget ved.
|
Til top |
|
|