Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 13:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Electric Light Orchestra (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det var lige her SAGA-boy  :

http://991.com/

Faktisk ret imponerende - det var først forleden, at jeg fandt ud af at denne 30-års jubilæumsgave blev udgivet i 2007, så alle de danske netbutikker havde den ikke længere. Og søgning efter et eksemplar så lidt håbløs ud, indtil jeg fandt 991: 1 in stock - stod der sørme, så den blev straks hevet hjem. Og så var det bonus, at den var japansk - du har nemlig ret, de er ret ferme når det kommer til at pille ved lyden, for at få det bedste ud af optagelsen.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Tak for linket, den side har mange usædvanlige og sjældne tilbud.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Har nu alt med dem og høre dem da også af og til.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Jeff Lynne har også produceret en del albums for andre. På denne spiller han sammen med McCartney stort set alle instrumenter og producerer også. Albummet er et af de bedste soloalbums fra et medlem af the Beatles, måske det bedste. Det var for dette album og for The Beatles at Poul Mccartney blev adlet af den britiske dronning.

Poul McCartney: Flaming pie

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:a9fuxqrj ld0e

Albummet er fremragende, akustisk og meget stemningsmættet og hyggeligt. Kan på det varmeste anbefales.

andeth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2006
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jeff Lynne er også producer med stor succes på to af mine absolute favoritalbums, Det første solo-album med Tom Petty "Full moon fever" og en del af Mystery girl albummet med Roy Orbison, der gjorde at Roy døde på den absolute top af hans karriere.

Til top Vis andeth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andeth

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Tom Petty Full moon fever bliver også regnet for Traveling wilburys vol 2 album. Det er afgjort et af de bedre med Tom Petty, Af andre TP album der er anbefalelsesværdige må specielt være

Damn the torpedoes, Southern Accents og She's the one. Det var umiddelbart dem jeg kom til at tænke på.

Også George Harrison albummet Cloud nine er produceret af Lynne. Det er et af Harrisons bedste sammen med All things must pass.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Jeff Lynne har også produceret en del albums for andre. På denne spiller han sammen med McCartney stort set alle instrumenter og producerer også. Albummet er et af de bedste soloalbums fra et medlem af the Beatles, måske det bedste. Det var for dette album og for The Beatles at Poul Mccartney blev adlet af den britiske dronning.

Albummet er fremragende, akustisk og meget stemningsmættet og hyggeligt. Kan på det varmeste anbefales.

Enig! Lyt også til:

Chaos and Creation in the Backyard...PM har virkelig taget sig sammen i det ny årtusinde. Man kan så ærgre sig over alle de spildte år med ligegyldigheder fra ham.

'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at man kan købe Chaos in the backyard for 40 kr i Stereo studio. Det må jeg huske næste gang jeg kommer forbi. Tak for tippet.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige set at man kan få begge Traveling Wilburys albums for 49,95 i den lokale stereo studio. Det er billigt, og de har ekstra numre.  De er et must for enhver ELO fan. Volume 1 er klart den bedste, men volume 3 er også fin til prisen. Vol 2 regnes normat for at være Tom Petty albummet Full moon fever.

Vol. 3

Kommenter gerne andre ELO relaterede udgivelser. Hvilke CDer eller vinyler kan anbefales etc.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået

ELO Eldorado

samt On the third day, First movement og A new world record. En fornøjelse at høre dem i støjfrie CD udgaver. (Købt second hand for ca 30 kr pr. stk.)

Jeg har også fået en ELO Danish collection. den er på 2 CDer og er ikke en succes. Det er irriterende at de kendte numre kommer i ny rækkefølge. Derudover er der intet Danish over den, den samme kan fåes som en greatest, med samme indhold.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

bittermand skrev:
Hermann. skrev:

Enig! Lyt også til:

Chaos and Creation in the Backyard...PM har virkelig taget sig sammen i det ny årtusinde. Man kan så ærgre sig over alle de spildte år med ligegyldigheder fra ham.

I perioden efter Beatles og frem til sidst i 80'erne synes jeg kun Band On The Run er værd at skrive om. Men fra OG MED Flowers In The Dirt fra 1989 synes han har lavet nogle gode albums. Kan også lide den seneste Memory Almost Full.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Elo har alt med dem.

Og høre dem også tit sammen med supertramp, nok de to grupper sammen med ACDC jeg har holdt ved.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

det er altså bemærkelsesværdigt at der ikke kommer noget nyt der er lige så godt som disse gode gamle. Kan kun selv tænke på Eagles Long road out of eden, der lever op til de gode gamle traditioner.

ELO,  har alt med dem på cd og har det meste på lp igen, mangler lige et par stykker :-)

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Silent Knight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Den her minder mig altid om ELO når jeg hører den - ved ikke hvorfor :)

http://www.youtube.com/watch?v=zaUaIXnytCE

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hørte for nylig Xanadu m Olivia. Hold kæft hvor den er sovset ind i flødeskum , overproduktion og Jeff Lynne . Typisk for den Britiske scene i sluthalvfjerdserne. Det kunne simpelthen ikke blive pompøst nok.Feks Cockney Rebel,Queen,Supertramp og ELO var da helt ude i overdrevet . Havde selv "A new world record", - og var glad for den. Men en var sgu nok ! !  
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Når det gælder Xanadu hører jeg normalt ELO siden. Jeg hørte også A new world record forleden. Det er en af de få jeg hidtil ikke har haft på CD men på vinyl, på CD er den også god. Min favorit er dog stadig Out of the blue, en af de albums jeg har hørt mest gennem tiden. 

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Hørte for nylig Xanadu m Olivia. Hold kæft hvor den er sovset ind i flødeskum , overproduktion og Jeff Lynne . Typisk for den Britiske scene i sluthalvfjerdserne. Det kunne simpelthen ikke blive pompøst nok.Feks Cockney Rebel,Queen,Supertramp og ELO var da helt ude i overdrevet . Havde selv "A new world record", - og var glad for den. Men en var sgu nok ! !  

Smag og behag :-), her i min stue er Queen,Supertramp, ELO, Fleetwood Mac etc. favoriterne, dog ligger preferencen i omvendt rækkeølge

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Lethvig skrev:

Smag og behag :-), her i min stue er Queen,Supertramp, ELO, Fleetwood Mac etc. favoriterne, dog ligger preferencen i omvendt rækkeølge

Fælles for dem alle var,at de var store sangskrivere . Synes dog aldrig Queen isoleret overgik nummeret "Killer Queen", og mht Supertramp ku jeg bedre m "Crime of the century" end "Breakfast",  hvorimod Fleetwood er en helt anden (tidløs) historie, og primært Amerikansk .

Var der ikke noget med at ELO var lidt mere spændende, og farlige i et meget tildigt line-up m bla Roy Wood ? ?   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Lethvig skrev:

Fælles for dem alle var,at de var store sangskrivere . Synes dog aldrig Queen isoleret overgik nummeret "Killer Queen", og mht Supertramp ku jeg bedre m "Crime of the century" end "Breakfast",  hvorimod Fleetwood er en helt anden (tidløs) historie, og primært Amerikansk .

Var der ikke noget med at ELO var lidt mere spændende, og farlige i et meget tildigt line-up m bla Roy Wood ? ?   

Jeg hører nok tildels ELO af nostalgiske grunde, men også fordi jeg kender det ud og ind fra for 25 år siden. Jeg synes Queens greatest hits 1 er fremragende, Fleetwood Mac har også gode plader, men det er mest to greatest CDer med  det gamle blues og hittene fra Roumours jeg hører, Supertramp har to greatest 1 + 2 de er gode.

Men ellers hører jeg idag mere Neil Young, Rolling Stones, Oasis (2 første - deres nye er elendig), Stevie Ray Voughan, Eric Clapton og så selvfølgelig stadig Dire Straits og Springsteen.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 November 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Fandt den lige på Amazon til 0,98£ +1,78 i porto.....(secondhand like new). Har kun gode erfaringer med brugte cd'er. Covers kan være lidt medtaget men det kan der gøres noget ved.

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes