Hej Alle
Jeg har prøvet begge verdener microsoft/apple og de har hver især deres fordele synes jeg, men jeg er dog endt med at skrotte min MS media center og extender løsning af følgende grunde:
1) Det tager tid at sætte op og vedligeholde, opdatere software, virus programmer etc.
2) Jeg oplevede at der ofte var problemer af forskellig art, manglende program guide data etc.
3) Havde svært ved at finde en tilstrækkelig støjsvag løsning med PC løsningen, anskaffede mig derfor en linksys extender som ikke støjer nævneværdigt, men oplevede at extender systemet virkede MEGET langsomt og til dels ustabilt.
4) Blev træt af hele tiden at skulle tune og trimme systemet for at det virkede, også til irritation for resten af famillien.
Nuværende setup:
Samtidigt med MS setuppet købte jeg en apple tv boks tilbage 2007, da den kom frem, lagde billeder og film ind via itunes, og oplevede hurtigt at resten af famillien brugte den i stedet. Problemet med apple tv var/er, at man ikke kan optage programmer.
Jeg købte derfor i foråret en Eyetv Hybrid USB ting, som kan modtage analogt og digitalt og koblede den på min mac mini i kontoret. Jeg kan nu programmere optagelser via min Iphone uanset hvor jeg befinder mig i verden, og se programmerne på telefonen også (hvis ikke det lige var alt for dyrt over 3g, bruger ikke denne facilitet så meget
). Når optagelsen er slut, konvertere programmet optagelsen til apple tv format automatisk og ligger herefter tilgængelig under tv shows på min apple tv boks.
Ulempen ved apple tv setupet er, at jeg ikke kan pause live shows som man kan i "MS world", og at det tager lidt tid inden optagelsen er klar i apple tv. Men det virker hver gang og brugerfladen er enkelt og genial! Apple tv er koblet op via Wifi og det kører helt problemfrit. Jeg har ikke prøvet at hacke min apple tv boks, så den kan afspille flere formater, og finder egentlig ikke at det er nødvendigt, har hørt at det ikke altid fungerer optimalt med ATV flash hack løsningen.
Oplever at vi i familien ser flere og flere programmer via streaming podcasts, der er rigtig mange spændende programmer efterhånden specielt på DR.
mvh
Techno283