Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 11:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Windows Media Center vs. Apple TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
imfoffo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Overvejer at sætte et en Media Center PC op, til primært afspilning af musik, men også for at kunne vise billeder på mit TV, og for at kunne optage TV. Men nu er jeg også den heldige ejer af en iPod, derfor ligger at mit musik i Appels iTunes, og ikke i Windows Media player. Derfor overvejer i stedet at sætte en Appel TV box op. Det er i denne forbindelse at jeg har et pr. spørgsmål.

·         Har du en Appel TV box, og er du glad for den?

·         Kan man synkronisere mere et bibliotek, fra mere end en computer (Kan man gøre mit og kærestens musik tilgængelig, som ligger på hver sin computer, via Appel TV).

·         Har du en Windows Media Center PC, og er du glad for den?

·         Hvad med optage funktionen i WMC, er den god?

·         Har du købt en færdig WMC PC, eller hr du selv stykket noget sammen.

PS. Jeg ved godt, at der findes værktøjer til at synkronisere filer imellem iTunes og Windows Media Player. Jeg vil også meget gerne høre fra jer, der har sådan en løsning.

Til top Vis imfoffo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af imfoffo

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

ja meget glad for den

man kan synkroniser 4 stk

WMCP ja den er okey men ikke mere

du kan lave nija trick på apple tv så du kan få boxee og andet sjov på den

http://www.youtube.com/watch?v=Cijq4jG0XzQ

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

ThomasArdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en kontor PC med Windows 7. I stuen og soveværelset, har jeg Linksys DMA-2100 extendere. Extender
tankegangen er efter min mening det geniale ved WMC over Apple TV. Altså at jeg kan have alt mit indhold liggende centralt og
så streame indholdet til forskellige TV i huset.

Min kontor PC blev købt samlet og installeret og er altså ikke en speciel Media Center PC. Men så længe du har Windows 7 eller
Vista Home Premium, får de media center smidt med i handlen.

Til top Vis ThomasArdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasArdal Besøg ThomasArdal's Websted

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har en apple tv, og er super glad for den. jeg har lavet ninja trick med den og flashet den med atv flash.
Du kan snildt synkronisere flere itunes bibliotekker på den.
den kan også afspille divx og andre formater efter at man har cracket den.
der er faktisk også kommet en browser i så man kan søge på nettet med den.

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

Teos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Juli 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

imfoffo skrev:

·         Har du en Windows Media Center PC, og er du glad for den?

·         Hvad med optage funktionen i WMC, er den god?

·         Har du købt en færdig WMC PC, eller hr du selv stykket noget sammen.

Hejsa,

Jeg er en af dem der selv har bygget et media center fra bunden og rodet en hel del med det. Efter at have startet med windows xp, gået videre til vista, og nu har jeg windows 7 64bit, er det helt klart for mig at jeg ikke får noget federe end Windows 7 MC til at klare jobbet. Jeg har cabel og parabol kørende hvor jeg har kort til, og optage funktionen fungerer helt perfekt.

Det man skal vide hvis man skal igang med det projekt er at man SKAL bruge en masse tid på de rigtige mods og rigtig setup før man er hvor man vil være, men der er rigtigt meget fedt til WMC der ude, man skal bare prøve sig frem. (og ja det kan godt tage et par geninstallationer før den er der)

Har også prøvet diverse andre media center programmer, men der er ikke nogen der har nået min mod'ede WMC til sokkerne. Jeg kan alt fra media centeret uden undtagelser.

MVH
Steen

Til top Vis Teos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teos

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har prøvet begge verdener microsoft/apple og de har hver især deres fordele synes jeg, men jeg er dog endt med at skrotte min MS media center og extender løsning af følgende grunde:

1) Det tager tid at sætte op og vedligeholde, opdatere software, virus programmer etc.

2) Jeg oplevede at der ofte var problemer af forskellig art, manglende program guide data etc.

3) Havde svært ved at finde en tilstrækkelig støjsvag løsning med PC løsningen, anskaffede mig derfor en linksys extender som ikke støjer nævneværdigt, men oplevede at extender systemet virkede MEGET langsomt og til dels ustabilt. 

4) Blev træt af hele tiden at skulle tune og trimme systemet for at det virkede, også til irritation for resten af famillien.

Nuværende setup:

Samtidigt med MS setuppet købte jeg en apple tv boks tilbage 2007, da den kom frem, lagde billeder og film ind via itunes, og oplevede hurtigt at resten af famillien brugte den i stedet. Problemet med apple tv var/er, at man ikke kan optage programmer.

Jeg købte derfor i foråret en Eyetv Hybrid USB ting, som kan modtage analogt og digitalt og koblede den på min mac mini i kontoret. Jeg kan nu programmere optagelser via min Iphone uanset hvor jeg befinder mig i verden, og se programmerne på telefonen også (hvis ikke det lige var alt for dyrt over 3g, bruger ikke denne facilitet så meget). Når optagelsen er slut, konvertere programmet optagelsen til apple tv format automatisk og ligger herefter tilgængelig under tv shows på min apple tv boks.

Ulempen ved apple tv setupet er, at jeg ikke kan pause live shows som man kan i "MS world", og at det tager lidt tid inden optagelsen er klar i apple tv. Men det virker hver gang og brugerfladen er enkelt og genial! Apple tv er koblet op via Wifi og det kører helt problemfrit. Jeg har ikke prøvet at hacke min apple tv boks, så den kan afspille flere formater, og finder egentlig ikke at det er nødvendigt, har hørt at det ikke altid fungerer optimalt med ATV flash hack løsningen.

Oplever at vi i familien ser flere og flere programmer via streaming podcasts, der er rigtig mange spændende programmer efterhånden specielt på DR.

mvh

Techno283

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes