Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 18:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forum support (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Forum support
Emne Emne: Underskrift/signatur i forum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er det muligt at få tilføjet et retningslinjerne for forummet at det er dårlig tone at liste sit udstyr i signaturen?

Grunden er selvfølgelig at det gør det meget svært at søge på tråde om et bestemt produkt.

mvh.
S
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Det er naturligvis ikke nogen heldig problematik - men dog ikke noget der vil blive indført indskærpelser overfor.

Jeg har dog ikke oplevet problemet i praksis.

Hvis du prøver at søge på 'Micromega' i hele forummet får du følgende resultater:

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=micromega&SM= 1&SI=PT&FM=0&OB=1

Hvis vi som eksempel vælger den 7. tråd fra oven: 'Pejsestuen nu med SVS': http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24280&K W=micromega og ser på 1. indlæg:

Ved at scrolle gennem tråden, kan du se, at alene det skrevne indhold med 'micromega' (og ikke siganturen) er markeret med gul.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Problemet er reelt nok, dog tror jeg ikke når det er folk der skriver det i signaturen, men mere der er nogle enkelte stykker som copy/paster det ind i selve deres indlæg..

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Vi kan naturligvis ikke afholde brugerne fra, at skrive hvad de har af grej i deres tråde 
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hvilket jeg naturligvis ikke ønsker, mem det er blot en bøn om at de som gør det ikke vil flytte det ind i signaturen, det lettere søgninger på sitet samet det må da også være nemmere at det kommer automatisk frem for at man skal copy/paste hver gang ?

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
'Pejsestuen nu med SVS':
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24280&K W=micromega
og ser på 1. indlæg:Ved at scrolle gennem tråden, kan du
se, at alene det skrevne indhold med 'micromega' (og ikke siganturen) er markeret med gul.

Det har du ret i -- det har i sgu' taget højde for! Så er det selvf. ikke meget mere i kan gøre.

Jeg synes dog stadig det er træls at folk lister deres udstyr i signaturen. Det ødelægger brugen af browserens søgefunktion (som er nyttig til
lange tråde).

Der er et felt til at liste udstyr i brugerprofilen -- det kan man da bare bruge...

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg beklager da hvis det generer dig at jeg bruger signaturen til at skrive hvad jeg har af udstyr. Det har aldrig været min mening, tværtimod. Grunden til at jeg gør det er at jeg ofte læser andres signatur sammen med deres indlæg og synes at det er en stor fordel at man kan se hvad udstyr de har. Hvis man skal snakke lyd med folk man ikke kender, er det en fordel at vide hvilken lyd de foretrækker og det kan man ofte se ud fra deres udstyr. Hvis man snakker bas, er der jo forskel på om man snakker med en der har en lille standerhøjttaler eller med en der har en Cerwin Vega gulvhøjttaler. Ved tekniske spørgsmål kan det ligefrem være nødvendigt at vide hvad udstyr spørgeren har. Jeg mener altså at det er en både interressant og ofte brugbar oplysning, så jeg så da gerne at der var flere der ville skrive det i signaturen. Jeg gør det fordi jeg mener at det er en yderst relevant oplysning der fortæller noget om mig og det er vel det bedste man kan bruge signaturen til. Jeg har aldrig selv oplevet det som et problem og derfor ikke tænkt på at det kunne være det for andre. Hvis der er mange der føler sig generet af det, kan oplysningen da flyttes til brugerprofilen, men det er der så ikke så meget der tyder på. Så havde de vel bakket dig op i denne tråd. Jeg vælger derfor fortsat at betragte det som en ekstra " service " og håber derfor at du kan tilgive at jeg ikke sletter oplysningen ( endnu ).
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg, der også har udstyr listet i signaturen, synes det er ganske hyggeligt at se hvad andre har af udstyr. Det er også en måde til at få lidt inspiration til forskellige sammensætninger, man måske ikke selv har tænkt på. Og så der er sikkert også dem, der bruger det som lidt af en imponatoreffekt

Mht. til browserens søge funktion, så er det vel bare at klikke på 'Næste' (eller trykke F3) et par gange eller fem ekstra

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg maa indroemme at jeg synes bedre om det Visca Blaugrana og flere andre goer i stedet: De har en link i signaturen til en traad om deres
grej.

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Jeg beklager da hvis det generer dig at jeg bruger signaturen til at skrive hvad jeg har af udstyr.

Ja ja, slap nu af :) Jeg hidser mig ikke op, jeg var blot irriteret over at faa en masse hits i en soegning som ikke var til noget. Men det har
vaeret pga. signaturer der har vaeret pastet direkte i indlaegget. Soegemaskinen ignorerer normal signaturen, og saa er det fint nok for mig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes