Emne: Ordentlige screenshots- hvordan? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan sige noget om den optimale kameraindstilling hvis man ønsker at tage screenshots? Jeg har indtil videre ikke kunne lave noget brugbart.
|
Til top |
|
|
RedDragunee Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det er det forkerte forum, at spørge - men, jeg er med på en lytter :) Mit kamera i mobiltelefonen vil gerne fremhæve projektorens billede som det eneste, og gøre alt andet sort, hvilket er helt i top - kameraets kvalitet er så bare så skrabet, at det alligevel ikke kan bruges. Med glade håb, købte jeg et Samsung L700 7,2 MP digitalkamera, men det vil meget gerne gøre mørke billeder lysere, også selvom blitz er slået fra m.m, så når jeg prøver at tage et billede i mørke, af projektorens billede, formår kameraet at fremhæve, hvad der er rundt om lærredet, og så vil det meget gerne tage uskarpe billeder, selvom jeg holder kameraet 100% stille, og autofocus er slået til. Jeg pauser selvfølgelig også scenen på DVD-afspilleren inden jeg forsøger - hvad gør jeg galt?
__________________ Filmsamlingen
Bioen
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde 100 procent samme problem!..
Men jeg forstår ikke du skriver det med Blitzen, for jeg slog det bare fra, også blev kvaliteten helt skarp!..og det var endda kun med et 3,2 MP..Men hvis det er, så prøv med LOTR, også tag et billede i en lys scene, så skulle den være der!..
mvh Zirio
Zirio's Cinema - nu med projektor
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok umuligt, med mindre kameraet har manuelle indstillinger...
Kameraet skal stå helt stille, man kan evt. købe en lille holder i en foto forretning for en 50'er...
Så skal lukketiden (shutterspeed) op... Måske op på næsten 1 sekund... Hvordan blænden står er ikke så vigtigt... Det er jo dybde skarpheden, og da lærredet er helt flat ændre det ikke noget... Men større blænde giver mere mindre lys, så lad den endelig stå så lavt som muligt.. (lav dybde skarphed, men som sagt ligegyldigt hvis man kan fokusere på lærredet)
Og så skal man bruge timeren, eller en fjernbetjening... Man kan ikke tage billedet direkte ved at udløse lukkeren manuelt, da den mindste rystelse, selv 0.1 mm, vil gøre billedet slørret ved så lang lukketid og afstand...
Hvor lang lukketiden skal være, afhænger af hvor kraftig projektoren er, hvor stor gain lærredet har, og hvor meget lys der kommer gennem optikken... Små digital kameraer har meget "svag" optik, og lukketiden skal derfor være tilsvarende længere... Men der må man prøve sig frem...
Alt efter hvor meget man er inde i det, kan man også indstille farvetemperaturen til det samme som projektoren er... 6500 grader Kelvin hvis det er indstillet korrekt...
Mvh Kim
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Kameraet skal stå helt stille, man kan evt. købe en lille holder i en foto forretning for en 50'er...
Og så skal man bruge timeren, eller en fjernbetjening... Man kan ikke tage billedet direkte ved at udløse lukkeren manuelt, da den mindste rystelse, selv 0.1 mm, vil gøre billedet slørret ved så lang lukketid og afstand... |
|
|
sådan gør jeg, og det bliver nogle rigtig gode billeder. og ja den lille rystelse man kan påvirke kameraet med, hvis man ikke bruger timeren, det nok til at billede bliver a h til. __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sæt kameraet på fast underlag som bord, reol eller stativ. Har man ikke lige et DSLR og et lysstærkt objektiv, kan man næppe tage billeder af filmen håndholdt. Og som Neeper er inde på, så er selvudløser eller fjernbetjening også nødvendig.
Har man ikke lige et bord eller stativ i den rette højde kunne man stable bøger eller lign. så kameraet passer med lærredet. Bemærk også at jo mere man zoomer ind på kameraet, jo mere følsomt bliver det over for evt. rystelser i gulvet f.eks.
Jeg vil ikke rode mig ud i noget med blænde og lukker, men sålænge kameraet står helt stille og filmen er pauset, burde de fleste kameraere kunne tage hæderlige billeder på automatikken.
Happy shooting
vh,
Kenneth
|
Til top |
|
|
RedDragunee Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Timeren, selvfølgelig - tak for tippet! Skal prøves af i aften
__________________ Filmsamlingen
Bioen
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette forum er blevet låst af Administrator.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|