Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 14:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste dataoverførsel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2012 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
Det
er svært at blive klog
på, for i en anden
anmeldelse kan jeg
læse begejstring for
usb,en folk er uneige!

Det er forskelligt hvad folk synes lyder godt, vi har jo alle forskellige præferencer. Derfor er det trælse, men bedste svar, lyt

det selv, frem for at læs dig frem til det

Indeed!
Men det er jo også træls at gøre en dum investering ! - så lidt fieldresearch skader ikke

Bestemt ikke, men lav noget research, find et par forskellige ting der virker interessante, tag ud og lyt, og hvis din opfattelse
af hvad du søger er ændret, så laver man omgangen en gang til :) Det er bare vigtigt ikke kun at købe ud fra hvad folk
skriver, det er det svar man ofte får og det er træls, indtil man selv erfarer det, og faktisk finder ud af det er det bedste råd
man kan få

Ja for pokker, jeg har skam også hørt 390dd, flere gange, så kender den rigtig godt, men det kan jo godt ske at den har
nogle svagheder som jeg ikke kender, som vil være træls at opleve, når den står på hylden..
- men jeg må indrømme at jeg er helt pjattet med lyden i den. MEGET ren, og stadig varm i mine øre, synes den har NAD
klangen, bare mere ren og detajleret i forholdt til f.eks. 375 ;)

ps. din 372 er dælme også en fed amp !
Til top Vis Rene_49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene_49

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2012 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:

Rene_49 skrev:
Det
er svært at blive klog
på, for i en anden
anmeldelse kan jeg
læse begejstring for
usb,en folk er uneige!

Det er forskelligt hvad folk synes lyder godt, vi har jo alle forskellige præferencer. Derfor er det trælse, men bedste svar, lyt

Indeed!
Men det er jo også træls at gøre en dum investering ! - så lidt fieldresearch skader ikke

Bestemt ikke, men lav noget research, find et par forskellige ting der virker interessante, tag ud og lyt, og hvis din opfattelse
af hvad du søger er ændret, så laver man omgangen en gang til :) Det er bare vigtigt ikke kun at købe ud fra hvad folk
skriver, det er det svar man ofte får og det er træls, indtil man selv erfarer det, og faktisk finder ud af det er det bedste råd
man kan få

Ja for pokker, jeg har skam også hørt 390dd, flere gange, så kender den rigtig godt, men det kan jo godt ske at den har
nogle svagheder som jeg ikke kender, som vil være træls at opleve, når den står på hylden..
- men jeg må indrømme at jeg er helt pjattet med lyden i den. MEGET ren, og stadig varm i mine øre, synes den har NAD

Ha ha.. den er skam ganske fin, men den skulle dog blive lammetævet af 375, og hvis 390dd tæver den, så er det nok ikke
helt skidt

Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2012 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:

mx jelle skrev:

Rene_49 skrev:
Det
er svært at blive klog
på, for i en anden
anmeldelse kan jeg
læse begejstring for
usb,en folk er uneige!

Indeed!

man kan få

Ha ha.. den er skam ganske fin, men den skulle dog blive lammetævet af 375, og hvis 390dd tæver den, så er det nok ikke
helt skidt

Nu har jeg ikke lige hørt 372 imod 375, men 375 er skam også kanon ! dejlig lyd, efter mine øre ihvertfald, jeg er faldet total
for NAD lyden !
Mange synes den er kedelig, det kan jeg jo ikke forstå ! - Men joo, der er langvej fra 375 til 390dd, men den koster jo også
næsten det dobbelte.. - Men det fede med 390dd er at den har indbygget dac, og 100% digital, så den er total støjfri, og
eftersom den er digital har de bygget room EQ ind i den til at tæmme bassen fra 40-240hz hvilket er et stort plus for de
fleste!

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2012 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:
Rene_49 skrev:
mx jelle skrev:

Rene_49 skrev:

mx jelle skrev:

Rene_49 skrev:
Det
er svært at blive klog
på, for i en anden
anmeldelse kan jeg
læse begejstring for
usb,en folk er uneige!

Indeed!

man kan få

helt skidt

Nu har jeg ikke lige hørt 372 imod 375, men 375 er skam også kanon ! dejlig lyd, efter mine øre ihvertfald, jeg er faldet total
for NAD lyden !
Mange synes den er kedelig, det kan jeg jo ikke forstå ! - Men joo, der er langvej fra 375 til 390dd, men den koster jo også
næsten det dobbelte.. - Men det fede med 390dd er at den har indbygget dac, og 100% digital, så den er total støjfri, og
eftersom den er digital har de bygget room EQ ind i den til at tæmme bassen fra 40-240hz hvilket er et stort plus for de
fleste!

Jeps.. skal man ud og købe DAC og en EQ osv. ved siden af, så løber det alligevel hurtigt der op 390dd er bestemt et
dejligt product (på papiret - har aldrig hørt den)

jj79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2010
Sendt: 29 November 2012 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Har gjort lidt den samme som dig for nylig - gået ned til en HK 990 med et sæt tangent prestige på istedet for mit tidligere surround system - har dog bibeholdt min dune tv301 og afspiller flac filer fra den interne 2.5" disk - overfører via toslink til forstærker - om det er den bedste måde ved jeg selvfølgelig ikke men det er nemt og det lyder fremragende
Til top Vis jj79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jj79

Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

jj79 skrev:
Har gjort lidt den samme som dig for nylig - gået ned til en HK 990 med et sæt tangent prestige på istedet for
mit tidligere surround system - har dog bibeholdt min dune tv301 og afspiller flac filer fra den interne 2.5" disk - overfører via
toslink til forstærker - om det er den bedste måde ved jeg selvfølgelig ikke men det er nemt og det lyder fremragende

Fedt fedt !
og du savner ikke snurrerundt når du ser film ?

jj79
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2010
Sendt: 01 December 2012 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Rene_49 skrev:
jj79 skrev:
Har gjort lidt den samme som dig for nylig - gået ned til en HK 990 med et sæt tangent prestige på istedet for
mit tidligere surround system - har dog bibeholdt min dune tv301 og afspiller flac filer fra den interne 2.5" disk - overfører via
toslink til forstærker - om det er den bedste måde ved jeg selvfølgelig ikke men det er nemt og det lyder fremragende

Fedt fedt !
og du savner ikke snurrerundt når du ser film ?

Faktisk ikke nej - skruer bare lidt højere op for anlægget også er jeg omsluttet af lyd igen

Til top Vis jj79's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jj79

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 December 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Rene_49 skrev:
thomas.larsen skrev:
Køb en brugt sonos (cullen mod).
Her får du en go kvali hvilket du ikke gør med standard sonos!
Det er nemt og alting kører bare..... Men det kræver næsten en nas også, hvor du har alt musik liggende på.

Mvh Thomas

Har læst lidt og det, hvad er den store forskel, og hvorfor fås de ikke fra ny længere?
Har fundet et net harddisk fra WD, så lagring af musik er løst ;-)

Du kan købe en mod. Hos wired4sound.com de har overtaget efter Rick cullen!
Ellers kan du jo også købe en standard og så sende den til dem, eller til Gert volk i Tyskland! Han udfører også tricket
Mht til en nas, så kan jeg kun anbefale synology! (Har selv en 212+) Det virker og der er masser af apps og generelt er de bare klasser foran alle
andre.... Google lidt og du vil erfare at det er en generel holdning fra de fleste.
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2012 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

thomas.larsen skrev:
Rene_49 skrev:
thomas.larsen skrev:
Køb en brugt sonos (cullen mod).
Her får du en go kvali hvilket du ikke gør med standard sonos!
Det er nemt og alting kører bare..... Men det kræver næsten en nas også, hvor du har alt musik liggende på.

Mvh Thomas

Har læst lidt og det, hvad er den store forskel, og hvorfor fås de ikke fra ny længere?
Har fundet et net harddisk fra WD, så lagring af musik er løst ;-)

Du kan købe en mod. Hos wired4sound.com de har overtaget efter Rick cullen!
Ellers kan du jo også købe en standard og så sende den til dem, eller til Gert volk i Tyskland! Han udfører også tricket
Mht til en nas, så kan jeg kun anbefale synology! (Har selv en 212+) Det virker og der er masser af apps og generelt er de
bare klasser foran alle
andre.... Google lidt og du vil erfare at det er en generel holdning fra de fleste.

Tror bare ikke at jeg får brugt alle de forskellige funktioner? det eneste jeg skal bruge, er at den skal være online på på mit
lokale netværk :)

simon_ABC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 December 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Et alternativ til en modded sonos kunne ogsaa vaere en Syncro mesh reclocker. Nogle mener de giver endog bedre resultater end et mod, og sjovt nok at det ikke giver den store forskel med en PWM DAC. http://www.stereo.net.au/forums/index.php?/topic/41819-synch ro-mesh/

Mvh.
Simon
Til top Vis simon_ABC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simon_ABC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes