Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 18:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon DVD-A11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Da jeg står i lidt af et slagsmål med hifiklubben omkring garanti reparation af min dejlige Nad M55 cdafspiller, så var jeg på
udkig efter en lækker cd afspiller jeg kan leve med i mellemtiden. Jeg har lige anskaffet mig en Denon DVD-A11 til den usle
sum af 1300,- kr. Den står som ny. Inkl købskvittering på 17999,- og orig emballage. Den er fra 2004.
Det er en positiv oplevelse. Selvfølgelig har den kostet kassen fra ny af, men en del af købesummen er naturligvis gået til en
ret dyr dvd/billed del.
Lyden er virkelig god. Meget åben, ligefrem og detaljeret, masser af rumfølelse mellem insturmenterne. Selv i forhold til Nad
M55'eren som også er ret god, er Denon'en klasser bedre.
Sad og lyttede til Feist i går aftes, og på et tidspunkt på cd'en lød det som om der var en fejl. Men det viste sig at være en
bassist/guitarist som ramte forkert : ).
Min ide med det her indlæg er egentlig at fortælle om en positiv oplevelse med et billigt stykke brugt hifi.
Havde regnet med at skulle bløde 5000-10000,- kr for en afspiller jeg ville kunne leve med.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Ja det er dejligt, når man en gang i mellem får den slags positive AHA-oplevelser. Ingen tvivl om, at der findes mange oversete produkter af høj kvalitet
derude.

De fleste af os løber som lemminger efter det der bliver hypet i diverse HIFI-omtaler, og får sjældent givet andet en reel chance. Især hvis først der har bredt
sig en stemning af at et produkt ikke er godt. Hvilket jo bl.a. gælder DVD-afspillere som musikafspillere, der jo ofte er lidt fyfy i HIFI-kredse

Så tillykke med den - dejligt at høre at man stadig kan være heldig med billigt brugtkøb
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

rjcr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Har selv haft en A11'er for år tilbage, og den spillede ret fantastisk når man tænker på, at det er en "multimaskine". Faktisk var jeg nødt til at få monteret dæmpefødder på mine højttalere, da bassen simpelthen blev så dyb, at den mudrede. Dæmpefødderne løste det problem, og så var der ellers velopløst og dyb lyd for alle pengene. Tillykke med det fine køb :-)
Til top Vis rjcr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rjcr

Accept
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb. Prof. Cujo, Heltny osv.

Bruger siden: 24 September 2012
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår dig fuldt ud, jeg spiller selv på en Denon DVD-5000 og bruger konverterdelen i den til andre lydkilder.

Tror man skal af med særdeles mange penge for at få noget der er afgørende bedre
Til top Vis Accept's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Accept

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

rjcr skrev:
Har selv haft en A11'er for år tilbage, og den spillede ret fantastisk når man tænker på, at det er en
"multimaskine". Faktisk var jeg nødt til at få monteret dæmpefødder på mine højttalere, da bassen simpelthen blev så dyb, at
den mudrede. Dæmpefødderne løste det problem, og så var der ellers velopløst og dyb lyd for alle pengene. Tillykke med det
fine køb :-)

Ja bassen er faktisk en kæmpe forbedring i forhold til før. Meget dyb og mere behagelig/rund.
Synes den er ret overlegen, og vil skyde på man skal lidt op over 10K for at få noget væsentligt bedre.
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Accept skrev:
Jeg forstår dig fuldt ud, jeg spiller selv på en Denon DVD-5000 og bruger konverterdelen i den til andre
lydkilder.

Tror man skal af med særdeles mange penge for at få noget der er afgørende bedre

Ja så vidt jeg kan se er A11 og DVD-5000 identiske... Glæder mig til et par glas rødvin i weekenden, og så høre halvdelen af cd
samlingen igennem igen

Accept
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg faktisk ikke om de er... Er der ingen forskel ? Det lyder lidt underligt at der skulle komme en ny model der var så godt som magen til en
ældre model

Der må være meget forskel indeni

Accept
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Jo der er meget forskel

DVD-A11

DVD-5000

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Det må jeg nok sige. Havde ellers læst at DVD-5000 var den amerikanske udgave af DVD-A11.. Hmm det kan jeg godt se ikke passer.
Er dog meget imponeret over byggekvaliteten på a11'eren. Den er bygget som en Tiger kampvogn. Og knapperne er mums mums.

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på vognen. Jeg fik min til 2075kr incl forsendelse fra UK. Nu kan jeg spille både HDCD og SACD. Som den bare gør
fremfragende. Men det gør den også med de almindelige cd. Det er længe siden jeg har haft så mange plader til at flyde
overalt, fordi man skal jo liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige høre den den den den og den. Så er det sgu noget ved.

spil godt
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Accept
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Jonaspetersen skrev:

Det må jeg nok sige. Havde ellers læst at DVD-5000 var den amerikanske udgave af DVD-A11.. Hmm det kan jeg godt se ikke passer.
Er dog meget imponeret over byggekvaliteten på a11'eren. Den er bygget som en Tiger kampvogn. Og knapperne er mums mums.

Det kunne være sjovt at høre dem op mod hinanden så man ved op man (jeg) skal opgrardere

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

oink skrev:
Jeg er med på vognen. Jeg fik min til 2075kr incl forsendelse fra UK. Nu kan jeg spille både HDCD og SACD. Som den bare gør fremfragende. Men det gør den også med de almindelige cd. Det er længe siden jeg har haft så mange plader til at flyde overalt, fordi man skal jo liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige høre den den den den og den. Så er det sgu noget ved. spil godt

Den er et ældre sleeper produkt ser det ud til. Prisen er ekstra lav da de hardcore hifi nørder (beklager hvis jeg træder nogen over tæerne) ikke vil røre ved en universal afspiller. Og slet ikke en mainstream Denon (den er hverken rørbestykket eller kinesisk, og ser relativt almindelig ud...)
Dejligt at høre at andre end jeg selv er begejstrede for denne afspiller.

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Accept skrev:
Jonaspetersen skrev:

Det kunne være sjovt at høre dem op mod hinanden så man ved op man (jeg) skal opgrardere

Hvad for en DAC sidder der i DVD-5000 så ? Kan jo være at det primært er billed delen der er opgraderet (kommer
aldrig til at se en DVD på den)

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Brug "Citér"-knappen med omtanke... det bliver let uoverskueligt! Brug i stedet boksen for neden, når I svarer på det sidste indlæg i tråden
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Accept
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Oktober 2012 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Slettet

oink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 14 Oktober 2012 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige fortælle denne: jeg var tæt på at købe sølv model af vidunderet. Og den var bare billig. Men jeg endte som nævnt
med min england handel, at få min model i sort. Men ejeren af sølv-modellen fortalte mig at hifi-klubben tager fast beløb på
2500kr for at skifte laseren. Jeg har lige købt laser i england som reservedel til 156,35 det er sgu da noget af en timeløn at
skifte laser som bare er "plug and play" Men som nævnt i tidl indlæg den spiller som bare f.....
Til top Vis oink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oink

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jonaspetersen skrev:
Accept skrev:
Jonaspetersen skrev:

Hvad for en DAC sidder der i DVD-5000 så ? Kan jo være at det primært er billed delen der er opgraderet (kommer
aldrig til at se en DVD på den)

Denon DVD-5000 var den første maskine fra Denons side med Burr-Brown PCM-1704 konvertere, der til dato går for at være blandt de bedste DAC-chips gennem tiden. Kredsløbslayoutet var et kraftigt modificeret DCD-S10II-layout, opdateret med PCM-1704, ny Master Clock, højkvalitets ladelytter og kondensatorer osv. Selve DVD-delen var ret ordinær fra Panasonics DVD-A350, og det er samtidig maskinens største svaghed.

Denon DVD-A11 er en helt anden konstruktion, og de to maskiner har ingen teknik til fælles. Drevet er Denons eget og er ligeledes at finde i bl.a. DCD-2000AE, dog tilpasset hertil.

Der er multikanals dekodning samt naturligvis SACD og DVD-Audio gennem BurrBrown PCM-1794. Strømforsyningen er ikke helt så hardcore som i DVD-5000, og der er her kun en trafo af lidt mere almindelig kvalitet til fordring af hele maskinen. Alt dog stadig lavet med omtanke, og stadig i dag en fremragende og meget undervurderet afspiller.

Accept
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

@Ronin.

Hvilken af maskinerne mener du er bedst ren lydmæssigt ? (Almindelige cd'er)

Og det lyder som om du mener at DVD-5000'eren er mere seriøst opbygget ?

Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2012 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Nå er der nogle der er blevet fristet så er der en på dba.dk til 900,- (piv gav 1300,- kr for min)...
Til 900,- er det sku da et røverkøb..

jlk1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2012
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jonaspetersen skrev:
Nå er der nogle der er blevet fristet så er der en på dba.dk til 900,- (piv gav 1300,- kr for min)...
Til 900,- er det sku da et røverkøb..

Ja, jeg blev fristet da jeg så den på dba.dk - bød kr. 700,- og fik den til buddet!

Er i mint condition og har stort set ikke været brugt.

Ejerne som havde den, havde faktisk ikke fået den brugt særlig meget, da de syntes at den var alt for avanceret at sætte sig ind i.

Da jeg var på udkig efter en god cd-afspiller til en "beskeden pris", må jeg nok erkende at jeg ikke havde forventet at falde over sådan et tilbud - til den pris - men plejer jo heller ikke at kigge efter multimaskiner!

Den spiller jo ikke bare godt - den spiller jo hammer hammer godt - meget dynamisk, detaljeret og luftigt.

Og til den pris kan/skal man vist heller ikke klage :-)

Til top Vis jlk1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jlk1

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes