Forfatter |
|
Dimajo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kigger efter en ny surround reciever ny eller brugt er irrelevant. Den må meget gerne have 3+ HDMI indgange og en udgang. Mine højtallere er: 2x Dali Concept 6 2x Dali Concept 1 1x Dali Concept center. 1x Dali Concept sub. Prisniveau meget gerne mellem 2000-2500. Max 3000. Har ikke ret godt styr på alt det her hi-fi, da jeg er relativt ny. Men har kigget lidt på: nogle onkyo 605 eller 607 herinde og på DBA til omkring en 2000, som brugt.
Ellers af ny 3300Elgiganten (tidligere: 2500,-) Onkyo tx-sr608: http://www.testfreaks.com/a-v-receivers/onkyo-tx-sr608/2500,- Yamaha rx v565: http://www.cinemagic.dk/shop/yamaha-rx-v565-sort-5016p.html3100,- Harman Kardon avr 160: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-5594p.htmlNogen af dem der er noget værd, eller er der andre der er bedre til prisen? Behøver slet ikke at være en ny, brugt er helt fint hvis der kan findes en god en til prisen. Alle forslag er velkomne. Hvordan er det egentlig med amerikanske recievers?? Kan man købe en reciever på eBay fx, vil den så virke herhjemme? Dollaren er jo nede på : 5,5kr?? VH Nicolai.
|
Til top |
|
|
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til de priser ville jeg uden tvivl vælge Onkyo 608. Harman'en er en noget mindre maskine og Yamaha'en er "forældet" (så vidt jeg kan se så har den, i modsætning til de to andre maskiner, ikke "all the new bells and whistles", som f.eks. HDMI 1.4a).
Generelt så plejer Onkyo's 60x-serie at være gode "bang for the buck" produkter og samtidig er de (sammen med Denon) oftest de første til at tilbyde nye formater mm. Samtidig så plejer Onkyoerne også at have en rimelig stereo-ydelse.
Og som sædvanlig. Hvis man er i tvivl så... lyt lyt lyt.... 
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg har læst dit max-beløb..... men helt ærligt, 5 forstærkere, forforstærker, processor & tuner for 3.000,-
Du stiller egentlig selv tvivls-spørgsmålet: "Nogen af dem der er noget værd ?" og svaret er: nej.
Selv i konsum-test som denne, fra Jyllandsposten i dag, gør man op med "billige" receivers.
http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article2223926.ece
Spar op eller lån pengene i banken - investeringen kommer mange gange igen i form af god lyd 
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
Dimajo Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg skal bruge er en reciever som er god til prisen og som kan bruges de næste 2års tid. Derefter opgraderer jeg MEGET gerne.
Den skal blot kunne erstatte min tussegamle panasonic SA HE90. Så er jeg pænt tilfreds
|
Til top |
|
|
AdamB Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 25 Oktober 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en brugt NAD surround receiver. T76x serien giver bedre lyd end de fleste nyere receivere op til 10k og kan købes for 2-3k. Nej de har muligvis ikke HD-lyd, men jeg vil vove at påstå at en overlegen receiver uden HD lyder bedre end en billig ny receiver med HD....
|
Til top |
|
|
Dimajo Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD T760, NAD T753, eller onkyo 608?
Nogen meninger om hvilken der er bedst af de 3?
|
Til top |
|
|
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dimajo skrev:
NAD T760, NAD T753, eller onkyo 608?
Nogen meninger om hvilken der er bedst af de 3?
|
|
|
"Bedst" er relativt! Hvis du ud af de tre bare vil have EN boks der kan det hele, så snup Onkyo 608. Den har alle de nye lydformater samt HDMI 1.4a specs (ARC og 3D passthrough). På musiksiden (stereo lytning) der kan NAD'erne noget som Onkyoen ikke kan. De kommer ikke op på siden af dedikeret stereo-udstyr til de samme penge, men bedre end Onkyoen er de bestemt til stereo. NAD T753 har også f.eks. både 7.1 main-in og pre-out. Du kunne f.eks. købe en blue-ray med 7.1 analog ud og så lade den (blue ray'en) klare afkodningen af de nye lydformater og så bruge NAD T753 som A/V-for- og effektforstærker. Senere kunne du så smide en effektforstærker på hvis du lyster. Det er meget væsentligt at du gør dig det klart at der ikke er nogen af de forstærkere du her nævner der er "bedre" eller "dårligere". Dertil er de ganske enkelt alt for forskellige! V.h. Mrhviid...
|
Til top |
|
|
frugtkompot Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2010 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører en Onkyo 608 på de samme højtalere som dig. Det fungerer rigtig godt, og gav et mærkbart løft i forhold til min
forrige Pioneer forstærker.
|
Til top |
|
|