Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 08:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Audyssey Pro Kit (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Er der nogle herinde som benytter Audyssey's Pro Kit når de kaliberer? Det er det installer produkt som indeholder software,
kalibreret mikrofon, mic-preamp etc og muliggør op til 32 målinger og custom target curves.

Jeg er meget interesseret i at høre om praktiske erfaringer med det, så skriv endelig
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg følger lige med:) er tæt på at købe en forstærker med det.. Noget positivt?:)
Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er også tæt på at smide en bestilling på en Denon 4311 + Pro Kit... Ifølge mange amerikanske board, skulle det være
ekstremt godt! Specielt hvis man ikke kan lide den standard kurve Audyssey laver - så kan man via det medfølgende software
angive præcis hvilken kurve man ønsker, og så klarer Audyssey resten.

Men det kunen være sjovt at høre om nogle i DK har hands-on erfaringer.

Jeg havde egentligt bestemt mig for Onkyo's nye processor, men underligt nok har de valgt at fjerne support for Audyssey Pro
på deres nye modeller
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den normale audessy giver for lidt informationer om hvor tæt den er på target. Havde selv denon 3808 inden jeg købte nad Master
sættet. Men går efter nad m15hd næste gang:)

Skal man have kursus i skidtet?
Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Kursus?? :) Det tror jeg skam ikke... Så vidt je kan læse mig frem til, skulle Audyssey gøre alt arbejdet.

Mener du flere informationer i form af grafer? Hvis det er det eneste du føler mangler, er det bare bare at lege lidt med REW og
få lavet en graf. Pro kalibreringen giver grafer efter endt kalibrering, men de snyder vist en del. Alt alt for meget smoothing
som viser resultatet bedre end det egentligt er. Har dog set sammenligninger med efterfølgende målinger, og resultaterne er
dog imponerende! Men ikke så snorlige som Audyssey får det til at se ud som :)

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Tænker lige præcis på grafer:)

Jeg ved, ud fra en test tone at jeg har flere peeks i eks. bas-området. Men det kan jeg ikke se om forsvinder med den normale audessey.

I dag har jeg dali MS5 som står op af væggen hvilket forstærker bassen, og det håber jeg audessey kan klare?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes