Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 09:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Rep af NAD L75 + L55 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gynther
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg købte for et års tid siden dette sæt billigt på den blå avis (NAD L75 + L55). Et lækkert lille anlæg med fedt design og god lyd.

MEN...

Receiveren har lidt problemer med kodningen af digital surround, den skifter ikke rigtigt mellem de forskellige modes + den brummer en del synes jeg? Er der andre der har en NAD L75 eller L76 med lignende problemer? Jeg har heller ikke oplevet at den lille blæser er startet på noget tidspunkt - skal den det? eller er det kun ved høj belastning i lang tid at den starter?

DVD'en er ikke for god til at læse cd'er og dvd'er det kan tage noget tid inden den er klar. Jeg har renset laseren med en vatpind, det hjalp lidt, men den er ikke 100% i orden.

Jeg ved godt anlægget er gammelt, men jeg fik kvitteringer med på omkring 11-12.000 kr. Senere blev det solgt samlet i hifi-klubben for 8.995,- mener jeg. Så jeg tænker om det er værd at ofre lidt på det? Jeg har givet under 1.800 kr brugt for sættet.

Ville I sende til til reparation hos Hifi-klubben eller skal jeg bare beholde det og bruge det i stereo opsætning? Er der nogen der har erfaringer med priser på reparationer hos hifiklubben?

Kom gerne med jeres inputs. På forhånd tak.

Venlig hilsen Jonas

Til top Vis Gynther's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gynther

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Blæseren i receiveren starter kun ved høj belastning hvor den bliver meget varm. Hvad angår dekodningen så er det svært lige at sige hvad det kan skyldes, men hvis afspilleren sender det ud, du ønsker (Dolby Digital eller DTS) så burde den skifte automatisk.

Hvis laseren er smuttet i maskinen, kan den desværre ikke repareres, da drevet ikke længere kan skaffes til den. Afhængigt af alderen på den, tilbyder NAD ombytning til noget andet for en reduceret pris - kontakt eventuelt nærmeste butik herom og medbring det originale garantibevis på anlægget.

Gynther
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Oktober 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Laseren virker jo stadig, men er ikke så pålidelig mere. Det kan selvfølgelig også være andet i drevet, der er i stykker. Fejlen er bare at den kan være længe om at læse cd'er eller dvd'er og nogle gange giver den helt op.

Når først drevet kører - spiller den fint.

Ronin, ved du om det er normalt at receiveren brummer?

Til top Vis Gynther's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gynther

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes