som overskriften antyder , er det ikke hentydet til vores absolutte modsatte køn, selv om de godt nok kan få en til at spille anden violin engang imellem, men lad nu basviola om det. Næ nej har lige gennemgået foraet sådan løst og hint, der er meget fine indlæg og sober tone, tusind tak, nu vel det drejer sig jo om grej og ikke mindst musik. My selv er passioneret hifi bums ala 1958 med hang til udøvende og lyttende musik.Hi-fi har altid interesseret mig, men man kan også forspise sig, hvis man tænker hvad man egentlig har investeret i tidens løb, kunne det nok få en til,at få dårlige nerver. alle har vel en filosofi hvordan lyd skal lyde, når man spørger en trommeslager eller for guds skyld en guitarrist, har de hver deres lyd univers, hvilket også gælder Hi-fi freaks, og sandheden er at de alle hver især har deres indgangsvinkel.
Min filosofi går ikke ud på et tons anlæg , hvor faremomenter er brækkede ben kontra førtidspension pga brækket ryg, snarere tværtom om : simpelt enkelt med et beskedent antal knapper og lysende orgler. her mit set up, ( der må gerne hånes og grines ) . Elsker at gå på loppemarked, fandt et par splitnye originale B&0 S30 i uåbnede kasser = 30 kr for 2. Havde for år siden købt Zetra 2.0 med højtalere pris = 599 kr. Cd afspiller er faneme dyr =1500 kr pioner ( Brugt ) . dertil en jamo sub 100watt ( brugt ) 1000kr.
Så hånes og piftes der , så er det uuuud, næ venner . læs endelig videre. Som front B&o s30 - zeta 2 forstærker + sub og Pioner cd. Lyder det egentlig godt, ja det gør det faktiskt , temmelig godt endda, der er ikke noget anlæg til 5000kr der lyder bedre . en dejlig stram bas og blød diskant og mellemtonen skærer fint til vokal . Dog kunne dybde og rum godt være lidt bedre, men mon ikke det er mere et spørgsmål om sub og S30 lige skal justeres. en dejlig billig måde at invitere sine venner på , der taber kæben, jamen hvor er bas og diskant knapper , simpelt hen .. det findes ikke. kort og godt spil og nyd.
nuvel , som nostalgiker har jeg kun lavet dette setup for sjov, men hold da op, hvor blev jeg imponeret. som musiker selv trommeslager og guitarist, lyder det bare troværdigt, alt står klart og tydeligt , men jeg vil da nok tro, at hvis det blev udsat fore store klassiske orkesterværker , fik det nok lidt problemer, men alligevel, et minimum af udstyr og kabler , billig investering, en glad mand. men nu er det jo sådan, at mine snell j3 er til rep og min cambridge 650 kommer i næste uge med dac , så får lyden jo nok en anden kulør, men sjovt for mig , og lærerigt for mine musiske venner, der ellers stod og grinte, indtil dette setup spillede. Morale, her er der fokuseret på musik og ikke imponerende teknik . ( zeta 2 er bedre end man umiddelbart tror )
mvh spaceman_2