Forfatter |
|
Daarup Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har efterhånden overbevist mig selv om, at jeg vil have mig et surround setup til mit fladskærms-tv.
Har været forbi hifiklubben og hørte bl.a. de prisvindende Dali Ikon 6 MK2 gulvhøjttalere (i hvid pianolak), som jeg synes var
rigtig fede, b&w's CM7 var jeg også meget til.
Jeg er altså ude efter et setup, der også leverer en god stereolyd, forestiller mig, at det vil blive brugt mest til musik, men
kan godt lide effekterne af et surround-setup, når det kommer til film.
Jeg er rimelig grøn indenfor diverse lydformater, men vil selvfølgelig gerne være med på de gode af slagsen. Har også
overvejet at købe brugt nogle af delene, et samlet budget på omkring de 20.000 vil jeg tro.
Jeg går en del op i, at det også ser ordentligt ud i stuen (næsten ligeså vigtigt som lyden) og der synes jeg ovennævnte
gulvhøjttalere passede rigtig fint.
Vil meget gerne have nogle ideer til hvordan jeg får sat et godt system sammen og om det kan svare sig at tænke lidt i
brugt-barnerne?
På forhånd mange tak
|
Til top |
|
|
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
white-1-5m.html">Onkyo billigt
Og højttalere THX-Ultra til under 20000 kr
Køb, prøv, ikke tilfreds, så send dem retur inden 8 uger. __________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
Canton højtt., neutral, dynamisk, spilleglæde, bedste finish.
|
Til top |
|
|
Daarup Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nogen dum ide den surround forstærker, er den billigere og dermed værd at købe i tyskland?
Højttalerne virker måske lidt for "surround agtige", de er vel ikke lige så gode til rent stereo som eksempelvis Dali Ikon eller
b&W CM 7?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herhjemme koster den vist 13000 kr.
Du kan også tjekke Canton
som nok har noget af det bredeste program inden for højttalere i alle prisklasser. Chrono er især at bemærke da de
udkonkurrerer det meste selv til den dobbelte pris. De har forresten også trådløse forstærkere. __________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
|
Til top |
|
|
Daarup Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
En TX-SR807 koster kun 6500 i Elgiganten: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/loskomponenter/rec eiver-forstarker/TXNR807B/onkyo-tx-sr807-receiver
Ved så ikke lige hvad forskellen er i forhold til 808.
Trådløse forstærkere så man kan streame fra netværksharddisk?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har bedre upscaling og flere nye lydformater, 7.2 kanaler og det er en netværksreciever i forhold til 807.
Desuden har den HDMI 1.4 som har audioreturn kanal og 3D understøttelse.
Så der er stor forskel på de 2. Se hvad El-giganten vil sælge 808 til??
Hvis du ellers ikke har brug for disse ekstra features, så er det en meget god pris for 807. __________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiogon har fat i noget med den Onkyo. Virkelig value for money der :) Onkyo kan ofte findes billigere i Tyskland end
herhjemme. Prøv at springe forbi idealo.de for priser i tyskerriget.
Men for guds skyld lov os du tager i andre hifi-butikker og lytter også. Der er meget andet i verden end lige Dali og B&W :)
God jagt..
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nye højttalere -
43%
Vælger du disse 790 sammen med 755 og 720 bliver prisen små 14000 kr. Det er så uden sub.
Normalprisen ville være små 26000 kr. i tyskland og udsalgsprisen herhjemme ville være omkring de 30000 kr.
Sub kunne du tage en AS 105 SC som er meget kapabel, eller en Teufel som dog også er dyrere, men også endnu bedre.
Subben får du nok til omkring 2500 kr. Herhjemme er prisen ca 5000 kr.
Du kan jo tjekke Cantons hjemmesider for at læse tests og priser de har vundet.
Med den Onkyo til så er der godt nok ro på........ __________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er så merpris på højglanshvid. De er utroligt flotte, men det er et kendetegn for alle Cantons modeller.
Du har også muligheder med Chrono 509 DC og 507 DC samt flade til væggen i dem der hedder 501.
De er nyligt afløst af .2 modellerne, så nu sælges dem jeg har nævnt til smid væk priser...... bare fedt.
__________________ Teufel subs, tør, dyb, højt.
|
Til top |
|
|
Gummimand Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hensyn til onkyo, så tag lige og tage ud i en butik og hør den i stereo, jeg havde 806. Som stereo forstærker lød den ikke
godt. Jeg vil ikke købe onkyo vis jeg skulle høre meget stereo. Hvis du er ude at høre på den, så samling den lige med en
stereo forstærker. Men som surround er den god.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gummimand skrev:
Men hensyn til onkyo, så tag lige og tage ud i en butik og hør den i stereo, jeg havde 806. Som stereo forstærker lød den ikke
godt. Jeg vil ikke købe onkyo vis jeg skulle høre meget stereo. Hvis du er ude at høre på den, så samling den lige med en
stereo forstærker. Men som surround er den god. |
|
|
Det samme kan siges om Canton. Gå lige i en butik og hør dem først  __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Daarup Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep der er nok ikke nogen vej udenom at høre dem i real life, men nogle interessante og for mig ukendte mærker, der er bragt
på banen. Jeg hørte en NAD surround forstærker til omkring 6000 og den klarede faktisk stereo ret godt synes jeg.
Kom endelig med flere bud på højttalere og surround receivere, I har været gode indtil nu:)
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har personligt rigtig gode erfaringer med Marantz surroundforstærkeres formåen i stereo. Min anbefaling herfra :)
|
Til top |
|
|
Daarup Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor vil man kunne høre Canton og Chrono? Jeg bor i Århus området.
|
Til top |
|
|
Daarup Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom også lige til at tænke på en anden ting, hvis man beslutter sig for en receiver, der er med på beatet med 7.1 surround kan
man så tilslutte 5 højttalere og en sub og så undgå at miste nogle signaler, eller skal man tilslutte på alle kanaler?
|
Til top |
|
|
Gummimand Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 15 Oktober 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan fint sætte 5 HT til den uden at du mister noget. der er faktisk mange film der kun er i 5,1
|
Til top |
|
|
Daarup Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen bud på hvor jeg kan høre Chrono og Canton?
Jeg var forbi Tape Connection i lørdags i Århus og hørte et rigtig fedt Monitor Audio (disse fronter: http://tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=28& product_number=1045446) setup med Onkyo SR808 surround receiver, det er det bedste bud jeg har lige nu, lå da også på 35 kilo, men hold op hvor lød det godt. Er der nogle kommentarer herpå? Går stadig også med Dali Ikon MK2 tanker...
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audios RX serie er efterfølgeren til RS serien. Jeg ved at RS serien fik super anmeldelser rundt omkring, har dog ikke
kigget efter RX, men en hurtig google søgning vil nok give samme resultat.
Monitor Audios Silver-serie har en top med luftighed og detaljerigdom man skal lede længe efter. Hører du dårligt indspillet
musik, bør du dog nok tøve en kende og tage dit eget musik med ned i forretningen og lytte til det igen før du køber, da de kan
være meget afslørende.
God jagt :)
|
Til top |
|
|
Daarup Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay god pointe, at de kan have tendens til at afsløre dårlige indspilninger:) Det er jo en ny problemstilling for mig med mit gamle konfirmations-anlæg:)
Jeg hørte lige idag Dali Ikon 6 MK2, det er nu heller ikke dumme synes jeg. Det er svært det her, andre steder omkring Århus end hifi klubben og tapeconnection man bør besøge?
|
Til top |
|
|
Daarup Forum Bruger

|
Sendt: 19 Oktober 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går stadig med Onkyo-tanker som surround forstærker, har et godt kig på TX-SR 808, hvordan ville den kunne sammenlignes
med storebroren, som godt nok er lidt ældre (TX-SR 905: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?
articleid=1307&zoneid=1)
Kan det svare sig at købe brugt med andre ord, vil jo gerne være med på alle de nye formater (kan nok godt undvære 3D)
|
Til top |
|
|