Forfatter |
|
NielsHA Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi4all.dk :)
Håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan give mig et godt råd...
Jeg spiller en gang imellem som DJ til diverse privatfester (100 pers. og mindre), og jeg har haft lidt problemer med at mine forstærkere overopheder, så jeg er på udkig efter en rigtig PA forstærker, der bare kan smadre derudaf uden problemer, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter, og hvilke mærker der er gode.
Den skal kunne drive mine Cervin Vega CLS15 (400W), men må også gerne kunne tage mere end det, med henblik på fremtidig opgradering. Og så ved jeg ikke om det er bedst at tage en med volume og tonekontroller, eller om det er bedst at have en forforstærker ved siden af...?
Hidtil har jeg brugt min NAD C372, der kun holdt en halv time inden den overophedede, og en ældre Kenwood KA-990 der holdt ca. 2 timer.
Håber I har nogle gode forslag :)
Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit budget? Hvis dit budget er småt, så kig efter en Behringer EP4000. Koster næsten intet og spiller godt. Er dit budget
højere så kig efter noget Crown eller QSC. De har et godt ry indenfor PA branchen.
|
Til top |
|
|
NielsHA Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit budget er vel omkring 1-2000kr på noget brugt. Så den der EP4000 ser da ikke helt tosset ud. Men den har så godt nok ingen tonekontroller. Det er næsten også dumt at skulle købe en equalizer med en milliard bånd ved siden af bare for at kunne skrue lidt på bas og diskant :S Ved ville du foreslå i den sammenhæng?
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm pas. Kender ikke umiddelbart til amps med tonekontrol. Crown XTI har dog indbygget equalizer - men så kommer du
over dit budget.
Tag evt. og browse lidt rundt på www.thomann.de. De har alt i PA forstærkere, så der burde du kunne finde noget
|
Til top |
|
|
NielsHA Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkte lige på... Det hele skal tilkobles en pc. Tror du det vil være nok at bruge en equalizer på pc'en?
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
NielsHA skrev:
Tænkte lige på... Det hele skal tilkobles en pc. Tror du det vil være nok at bruge en equalizer på pc'en?
|
|
|
Ja det er muligt.. Så springer du bare et "led" over, hvilket der ikke er noget galt i. Der har dog været noget snak omkring
problemer med at slutte en effekt amp direkte til en computer. Hvis den pludselig genstarter eller slukker, kommer der et "pop"
som ender med afbrændt diskant for de fleste højttalere.
|
Til top |
|
|
NielsHA Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, ja det ville jo være træls må man sige. Men der er sikringer i mine højttalere. Tror du ikke den vil tage skraldet?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
NielsHA skrev:
Okay, ja det ville jo være træls må man sige. Men der er sikringer i mine højttalere. Tror du ikke den vil tage skraldet? |
|
|
Forstærker indgang kan også ryge sig en tur. Men, sørg blot for at have galvanisk adskillelse, mellem PC og forstærker. Det fås blandt andet i hifiklubben. Eller hvis du overføre signalet med lysleder kabel (optisk spdif signal).
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også prøve med et par blæsere i NAD'en eller Kenwooden (hvis der er plads)
|
Til top |
|
|
NielsHA Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Du kan også prøve med et par blæsere i NAD'en eller Kenwooden (hvis der er plads) |
|
|
Jeg har haft den stående i fri luft, og har stået og viftet på den med et stort stykke pap (tror det giver mindst ligeså meget som at have en blæser på) og det hjalp ikke. Ikke på NAD'en i hvert fald. Har ikke prøvet på Kenwooden...
Men det der galvanisk adskillelse? Hvad er det? Har du evt. et link?
|
Til top |
|
|
winbug Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. at check: http://nordic.dk/_da-DK-II/Brugt%20salg/Lydafdelingen/Amps
Det er tit du kan få et rigtig godt tilbud. de kan også godt have varer som ikke fremgår af brugtsalgs listen.
Håber det kunne bruges
|
Til top |
|
|